GS550L vraagjes

EJSvH

Rookie
2 mrt 2016
8
0
Oss
Hey,
sinds kort heb ik een Suzuki GS550L uit 1982. Nu mankeren er een paar kleine dingen aan dus die wilde ik oplossen maar heb zelf nul technische ervaring. Even een paar vraagjes dus...
Wanneer ik op het type plaatje kijk staat er type: GS550E, betekend dit dat ik dan dus een GS550E heb met een GS550L zadel (dat getrapte model) of is de GS550L vrijwel gelijk aan de GS550E?
Een van de dingen die er aan mankeert is dat de schokbreker kapot is. Deze wilde ik zelf vervangen. Ik heb een WPHB maar dit staat hier niet in (hopelijk omdat het te makkelijk is...) Kan ik zonder veel moeite deze vervangen of is dit nog best lastig. Had zelf gedacht om ze om en om te vervangen. Dus eerst de ouder rechter eraf dan de nieuwe rechter er op en daarna hetzelfde links. Is het zo makkelijk of verkijk is me daar op?

Verder geeft de snelheidsmeter een te lage snelheid aan... betekend dit dat dat ding kapot is of kan ik daar nog iets aan afstellen?

Uiteindelijk wil ik in de winter wat dingen aanpassen aan de motor dus nu is mijn vraag of het zadel van een GS550E direct op de GS550L kan...

Hopelijk is er iemand die me verder wil/kan helpen.
Thanks!
 
OEM Parts : Ron Ayers OEM parts

Op bovenstaande link vind je igv wat meer info over de gs-serie van suzuki.

Schokdempers kun je eenvoudig vervangen door een krikje onder het frame,opkrikken tot achterwiel bijna los komt. Dan is de spanning eraf,en is het verwisselen zo gebeurd.
Wel motor zodanig vastzetten dat deze niet kan omvallen!!.

Denk dat de frames van een gs allemaal gelijk zijn,maar 100% zeker weten doe ik dat niet.
Misschien kun je dat vinden op de fiches. Ongetwijfeld zijn hier experts ,die je dat met zekerheid kunnen vertellen.

gr en succes.
 
Frames van gs zijn zeker niet allemaal gelijk.
De L versie is een custom uitvoering en heeft een knik in het frame.
Zadelslot is waarschijnlijk ook anders en daarmee het zadel ook.

Schokdempers vervangen is niet heel moeilijk. Motor op de middenbok ,paar plankjes onder achterwiel zodat ie niet naar beneden donderd.
Als de nieuwe shocks exakt gelijk zijn kun je ze inderdaad 1voor1 uitwisselen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan