GS750 1977 Cafe racer/Brat anno 2014

De reactiearm die de achterste remklauw op zn plaats zal gaan houden is klaar ondertussen. Ik heb de arm zo gemaakt zodat ik er de kabel van de snelheidssensor in kwijt kon.
full

Hier de nieuwe locatie van de snelheidssensor. Het is een actieve sensor geworden.. zo moet ik niet meer knoeien met die kleine magneetjes.. De sensor reageert op de bouten van de remschijfspacer.
full


In januari mag de motor naar nopper voor de zadelbekleding. Na wat overleg besloten om een nieuwe zadelpan te maken.. De "oude" was te groot, krom getrokken door het lassen en ik was er niet 100% tevreden over. Ik had dus geen rekening gehouden met de dikte van het leder.. beginnersfoutje zeker? Dit is de nieuwe versie:
full

full

Deze zadelpan moet enkel nog gepoederlakt worden en is dan klaar voor een lap donkerbruin leder!

Hier nog wat sfeerplaatjes! :W
full

full
 
mooie foto's en n mooie fiets.
Leuk bedacht de reactie arm zo maken zodat je er nog wat kabels door heen kan halen.
Lekker clean!
 
Erg netjes. Ga je nog spatborden monteren?

Normaal niet (dit kan natuurlijk nog veranderen). De motor komt enkel buiten als het mooi weer is.

De zadelpan ligt ondertussen bij de poederlakker.

Vandaag ook een andere koplamp besteld. In de originele die ik nu gebruik passen geen standaard H4 voetjes. Ik ga namelijk een LED H4 lamp moeten gebruiken. Als ik de koplamp inschakel krijgt de motor het wat moeilijker aangezien ik geen batterij meer gebruik.. Ik moet zuinig omgaan met mijn energie!

De motor liep ook op 3 poten.. na wat zoeken bleek een boegie stuk.. Die is ook vervangen. De testrit voor de winter heb ik dus gemist :( Het zal afwachten worden tot februari/maart voor de eerste km's!

:W
 
LED is eigenlijk niet geschikt als koplamp, eerder als mistlamp.
Dit vooral omdat het geen exact beeld geeft als een normale H4 met spiegeltje. Zal dus resulteren in enorm veel strooilicht, en weinig gebundeld licht op de plekken waar je het zou willen.

Als mooi-weer motor moet dat niet eens een echt probleem geven, en het zal je zelfs iets meer zichtbaar maken bij mede-weggebruikers. Maar pas op als je eens een avondje wat later terug naar huis gaat in het donker, dan ga je die leds vervloeken...
 
Weer wat geleerd... Een led neemt ook verrekte weinig spanning. Zonder accu krijgt je spanningsregelaar dan best wat te verduren dacht ik...
 
Hmm.. ik ging er van uit dat er ook "koplamp-LED's" bestonden.. kak! Ik had er ook geen rekening mee gehouden dat mijn RR het zwaarder te verduren zou krijgen al ik geen grote energie verbruiker meer heb.

Dan maar roeien met de riemen die we hebben en een 55/60W koplamp gebruiken.

Straks een foto update.. ik ga zo achter mijn zadelpan bij de poederlakker en mijn nieuwe koplamp is toegekomen!

:W
 
Er is wel wat te verkrijgen hoor.

http://www.immers.info/Webwinkel-Product-129880001/H4-Set-BI-led-CREE-15.000-lumen-Set-!!!.html

Ze hebben wel eens meer keus gehad op deze site, maar nu alleen deze nog voor H4.
Koplamp heb je al? Anders zou je nog kunnen kijken of H3 of H7 beter zou zijn.

Bedankt voor de tip maar 150€ voor 2 lampjes is me toch wat teveel en veel winst kwa verbruik maak ik er ook niet mee.. deze led's verbruiken nog altijd 38 of 57 watt! De lamp die ik nu heb verbruikt 50 of 60 watt..

Vandaag mn benzinefilter en nieuwe bezineleidingen gemonteerd en de nieuwe koplamp geplaatst. Morgen verder met nog een kleine frame-aanpassing en custom lamporen zodat de lamp wat meer naar binnen komt.

De zadelpan heb ik ook terug. Zeer tevreden over de poederlak! Ik weet al waar ik mn frame laat stralen en lakken!

Foto's volgen! :W
 
Mooie motor! Weet je al hoe het zadel gaat (laten) bekleden?

Ja hoor, Nopper maakt 15januari een brat zadel uit donker leder. Foto's volgen!

Ben nu wat aanpassingen aan het doen zodat ik de koplampsteunen kan weglaten.. zo komt de USD beter uit!
 
Ik heb een GSXR1000 K3 voorvork gebruikt. Ik heb enkel de balhoofdlagers moeten vervangen om deze passend te krijgen. Het wiel was wat mer werk.. eerst nieuwe lagers zodat de dikkere voor as past, spacers om de remschijven op de juiste breedte te brengen, spacers om de remklauwen op de juiste diameter te krijgen, spacers om het wiel te centreren. Zo dat is het denk ik![afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb ook zitten kijken om een andere vork in mijn GS750 te steken maar way me direct opviel is dat de originele vork vrij lang is (79 cm).
Hoe zit het met jouw vrije ruimte tussen voorbochten en wiel bij het inveren?
Geen schrik dat ze elkaar gaan raken?
 
Ik heb ook zitten kijken om een andere vork in mijn GS750 te steken maar way me direct opviel is dat de originele vork vrij lang is (79 cm).
Hoe zit het met jouw vrije ruimte tussen voorbochten en wiel bij het inveren?
Geen schrik dat ze elkaar gaan raken?

Ik heb niet meteen een foto van de ruimte, maar ik ben redelijk gerust dat ze elkaar niet gaan raken. Als ik me het goed kan herinneren is deze vork iets van een 5cm korter.. valt wel mee dus.

Vorig weekend een koplampbeugel gemaakt zodat de koplamp aan het t-stuk bevestigd is ipv de vorkpoten.. staat toch wat netter! Foto's volgen als ik wat meer te melden heb! :W
 
Laatst bewerkt:
Oeps de foto's zijn verdwenen door de storing!

Blablabla.. nieuwe koplamp, hiervoor zelf een beugel gemaakt zodat ik de remleidingen proper kan vastmaken. Blablabla..

full


Teller toch iets lager gezet.. de opmerking was terecht!

full


Vorig weekend op bezoek geweest bij Bart (nopper) om mijn zadel te bekleden. Zeer tevreden met het resultaat!

full

full

full

full

full


Nog de remleiding achter plaatsen + nieuwe banden en dan wat kilometers maken! :W
 
Laatst bewerkt:
Oeps de foto's zijn verdwenen door de storing!

Blablabla.. nieuwe koplamp, hiervoor zelf een beugel gemaakt zodat ik de remleidingen proper kan vastmaken. Blablabla..

[afbeelding]

Teller toch iets lager gezet.. de opmerking was terecht!

[afbeelding]

Vorig weekend op bezoek geweest bij Bart (nopper) om mijn zadel te bekleden. Zeer tevreden met het resultaat!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog de remleiding achter plaatsen + nieuwe banden en dan wat kilometers maken! :W

Prachtig zadel! Mooi detail hoe die lijn van de achterste framebuis is doorgezet :Y
 
Super strakke fiets. Echt knap werk :) Laat het nu maar snel terug lente worden/beter weer ! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan