GS750 1977 Cafe racer/Brat anno 2014

Ziet er allemaal heel mooi uit.
Zeker veel goede info voor adressen voor als ik ga werken aan mijn gs550 van de winter.

Ik blijf hem volgen.
 
Tijd voor een update! We zijn terug een paar stappen dichter bij de eerste rit!

Eindelijk eens tijd gemaakt om de R1 gashendel aan te sluiten. Hiervoor moest ik 2 nieuwe gaskabels op maat maken. De oude waren rot en het paar die origineel op de R1-gashendel zat was te kort. Bij cable-shop.nl een setje besteld en hardsolderen maar!

Ook Biltwell (Renegade) grips gekocht. Zeer tevreden van! Enkel nog een andere remhendel zoeken (huidige is krom) en de voorkant is voorlopig klaar! Clean en niets overbodig.. zoals ik het wou!

full

full

full


Ook even tijd gemaakt om de carterontluchting om te leiden. Aangezien ik geen luchtfilterhuis meer heb moest dit op een andere plaats uitkomen. De slang loopt nu tussen de carbs door en zo tussen de achterbrug en het frame door.. ik twijfel nog of ik er een "opvangbakje" aan maak of ik het zo weg laat vloeien :? opvangen is waarschijnlijk verplicht.. maar komt er nu echt zoveel vuil uit de carterontluchting?

full


Hier het resultaat van veel gepuzzel! De open driehoek die ik voor ogen had!

full


Nu nog enkel nieuwe achterveren en mijn zadelpan laten bekleden (en nog wat kleine prullen..) en we kunnen rijden! *O*

:W
 
Zekers gaaf geworden, en teller iets laten zakken als het nog kan. Valt hij mooi weg in de lijn van de kroonplaten.....
 
De teller kan op zich niet heel veel dichter meer naar de kroonplaat. Op de foto niet zo goed zichtbaar maar ik zit al redelijk dicht tegen het contactslot aan.. De teller stoort me in het echt niet, dit is dan ook niet het hoogste punt.

Ik post wel ff foto uit een andere hoek.
 
Ziet er zeker goed uit. Vind deze wielen bij deze voorvork echt heel gaaf.
Blijft deze remvloeistofpot erop zitten, of zoek je daar nog een kleinere voor?
 
Ziet er heel tof uit!

ik zie op pagina 2 dat je het contactslot van een dubbele schakeling naar enkel hebt gemaakt. De Gr/Br schakeling is bij jou dus direct doorverbonden ipv geschakeld. Kan dat gewoon zonder verdere aanpassingen? Waarom is deze dan in eerste instantie wel via het contactslot geschakeld?
 
Bedankt voor de leuke reacties! Voorlopig blijft de teller en het rempotje even zo.. De prioriteit is nu om hem de weg op te krijgen en wat km's te maken!

Die enkele schakeling van mijn contactslot was mogelijk doordat ik geen parkeerstand meer gebruikte als ik mij dit goed kan herinneren.. Ik weet niet of je in een standaard kabelboom deze aanpassing kan maken.. Mijn boom was 100% eigenbouw.

Next op de planning:
- Oplossing bedenken voor de achterste knipperlichten.. plan A lukt niet doordat ik te dicht bij het achterwiel uitkwam..
- Eindelijk eens mijn nieuwe achterveren bestellen!
- Reactiearm voor de achterrem maken
- Zadelpan laten bekleden!
- ... Rijden!?!

:W
 
Die enkele schakeling van mijn contactslot was mogelijk doordat ik geen parkeerstand meer gebruikte als ik mij dit goed kan herinneren.. Ik weet niet of je in een standaard kabelboom deze aanpassing kan maken.. Mijn boom was 100% eigenbouw.

interessant, nu je het zegt lijkt het erop dat de P-stand ermee te maken heeft ja. Ik moet er nog eens goed naar kijken. Mijn kabelboom is ook zelfgemaakt maar moet nog afgewerkt worden, vandaar.

Ben benieuwd naar je voortgang!

full
 
Laatst bewerkt:
Update!

Ik was niet tevreden van de beugel waar mijn nummerplaat en achterlicht op stond.. + ik had een andere oplossing nodig voor mijn knipperlichten.. Die ging ik onder mijn zadel monteren, maar kwamen zo te dicht bij mijn achterwiel.
full


Ik had een paar voorwaarden.. 1) ik wil geen kabels zien lopen naar mn knipperlichten.. en 2) ik wou alles compacter maken. De kabels kon ik wegwerken door mijn knipperlichten in een buisje te monteren
full


En om alles compacter te maken maakte ik deze beugel
full

full


Dan is het eindelijk tijd om de achtervering te bekijken en op te meten, dit wordt de nieuwe positie, hoop hiermee genoeg plaats te hebben tussen mn achterwiel en subframe.. Ik ga +-7cm veerweg hebben, desnoods wat hardere veren. Zal wel geen probleem vormen. Oja, ik ga voor YSS veren.. Prijs/kwaliteit hoor ik niets dan lof en ze maken alles op maat!
full

Dit model:
https://www.moto-madness.com/Product Pictures/YSS Suspension/YSS CB Shocks.JPG

Verder heb ik mijn frame en achterbrug ontdaan van de laatste beugels die ik niet gebruik en ook de passagiersteps zijn verleden tijd.. Ik zoek hiervoor later wel een demonteerbare oplossing.

Daarna voorlopig plaatselijk opnieuw in de verf gezet. Later moet alles toch weer uit elkaar om alles te stralen en te poederlakken.. maar dit is een prima tijdelijke oplossing om roestvorming tegen te gaan.. en zo kan ik er al even mee rijden.
full

full


Stap per stap dichter bij een rijdende motor! Kan niet wachten :]
:W
 
Erg netjes, dat nieuwe beugeltje achter.
Op de foto lijkt het alsof 't achterlicht wat uitsteekt.
Wellicht kan de unit nog net 2 a 3 cm naar binnen?
 
Erg netjes, dat nieuwe beugeltje achter.
Op de foto lijkt het alsof 't achterlicht wat uitsteekt.
Wellicht kan de unit nog net 2 a 3 cm naar binnen?

Als ik nu nog meer naar binnen ga verlies ik kostbare ruimte tussen mijn achterwiel en mijn nummerplaat.. Heb nu maar een veerweg van 7cm.. dus best al nipt!

YSS E302 veren zijn ondertussen in de maak! Binnen een week of 2 hopelijk op de mat.. dan kunnen we terug verder! *O*
 
*O* vandaag de nieuwe achterveren op de mat! *O*

Foto's zeggen meer dan woorden:
full

full

full


next up:
- reactiearm voor de achterste remklauw maken + remleiding aansluiten
- snelheidssensor monteren + koso instellen
- zadel laten bekleden
- RIJDEN! :]
 
gaaf. je mag wel opschieten als je geen pekelfiets wilt... (mijn eerste testrit ging ook zonder zadel :Y nog net voor de pekel uit)
 
Hi ik zit ook te denken om een USD vork in mijn Gs 750 te proppen. Ik begrijp uit hou verhaal dat het wel te doen is met wat kunst en vliegwerk. Heb je nog wat tips voor mij..bijv welke USD vork het beste zou zijn om te kopen. En misschien heb je nog wat fotos van wat je heb moeten veranderen om je orginele spaakwielen te behouden!!...Ik heb dezelfde wielen en wil deze ook gaan gebruiken. Ik hoop dat je mij aan wat meer inside info zou kunnen helpen.
 
Hi ik zit ook te denken om een USD vork in mijn Gs 750 te proppen. Ik begrijp uit hou verhaal dat het wel te doen is met wat kunst en vliegwerk. Heb je nog wat tips voor mij..bijv welke USD vork het beste zou zijn om te kopen. En misschien heb je nog wat fotos van wat je heb moeten veranderen om je orginele spaakwielen te behouden!!...Ik heb dezelfde wielen en wil deze ook gaan gebruiken. Ik hoop dat je mij aan wat meer inside info zou kunnen helpen.

Ik heb een GSXR1000 K3 voorvork gebruikt. Ik heb enkel de balhoofdlagers moeten vervangen om deze passend te krijgen. Het wiel was wat mer werk.. eerst nieuwe lagers zodat de dikkere voor as past, spacers om de remschijven op de juiste breedte te brengen, spacers om de remklauwen op de juiste diameter te krijgen, spacers om het wiel te centreren. Zo dat is het denk ik!
full

full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan