GS750 1977 Cafe racer/Brat anno 2014

Dag Oma! Bijna een maand geleden!?

Deze week eindelijk eens weer wat tijd voor de GS! De zure appel meteen doorgebeten en de elektriciteit afgewerkt! Ik moest de nieuwe R/R, contactslot, schakelaars, ... enzo nog aansluiten op de nieuwe draadboom. Toen dit gedaan was het oude luchtfilterhuis en tank op zn plek gezet en starten maar... NOT :+ Pas na 20 minuten had ik door dat ik de zekering vergeten was! 10A zekering op zn plek en starten maar... NOT -O- De bougie's stonden natuurlijk nat in de brandstof door 20 minuten "te starten" zonder vonk! Bougies afgekuist en starten maar... *O* Weg was hij! Alle elektrische onderdelen lijken te werken.. dus mijn schema mag gerust gebruikt worden!! Toch ff spannend om de motor te starten voor de eerste keer met 100% nieuwe bedrading.. en zonder batterij *O* *O* *O*


Volgende stap is maken van een beugel voor de teller en hopelijk binnenkort het zadel wegbrengen om bekleed te worden!

full


:W
 
mooi dat hij het weer doet ;)

ik ben in de spaghetti aan het om graaien om alles te laten werken.... starten doet de mijne in ieder geval wel. nu de rest nog....
 
Gisteren de koso-beugel gemaakt.. Heb der een paar dagen over zitten twijfelen hoe ik de teller nu precies wou hebben.. maar ben zeer tevreden met het resultaat!

Na veel meten.. slijpen.. vijlen.. passen.. vijlen.. passen.. vijlen.. uiteindelijk tot dit resultaat gekomen
full

full


Hier de koso op zn nieuwe plek
full

full


Weer een klus die ik kan afstrepen van de lijst.. Nu op zoek naar een rem- en koppelings set van een gsxr1000 k3 of later.. als iemand wat heeft -> PM me maar!

:W
 
Vanwaar de keuze voor een set van de gsxr1000k3?

Soort pomp maakte me nix uit.. radiaal of niet blabla.. is geen racefiets! Heb me wel wat verdiept in de recall die de gixxers ondergaan hebben ivm de voorste rempompen! Zo heb ik ondertussen via een makker een splinternieuwe K6 rempomp van na de recall actie!

Nu ben ik me aan het verdiepen in K&N's.. speelt de vorm van de filters een rol?
Zo heb je bijvoorbeeld dit redelijk lomp exemplaar:
K&N RC-2454 Universal Clamp-On Air Filter, Universal Air Filters
En deze iets kleinere modellen:
K&N RC-1070 Universal Clamp-On Air Filter, Universal Air Filters

Maakt dit verschil?
:W
 
Soort pomp maakte me nix uit.. radiaal of niet blabla.. is geen racefiets! Heb me wel wat verdiept in de recall die de gixxers ondergaan hebben ivm de voorste rempompen! Zo heb ik ondertussen via een makker een splinternieuwe K6 rempomp van na de recall actie!

Nu ben ik me aan het verdiepen in K&N's.. speelt de vorm van de filters een rol?
Zo heb je bijvoorbeeld dit redelijk lomp exemplaar:
K&N RC-2454 Universal Clamp-On Air Filter, Universal Air Filters
En deze iets kleinere modellen:
K&N RC-1070 Universal Clamp-On Air Filter, Universal Air Filters

Maakt dit verschil?
:W


Ik ben benieuwd hoe je ze op de gs gaat passen, daar kan ik weer van leren!
Wat betreft de filters, ik heb de bovenste, de ovale, omdat ik ze cooler vond staan.
Niet erg wetenschappelijk *D
 
Ik vind de ovale iets te lomp ogen.. Maar wil nog geen kleine kopen.. mss kan de ene meer aanzuigen ofzo.. zal het ff posten in een techniek topic!
 
De ovale hebben meer oppervlakte en daarom minder weerstand, of je dat nodig hebt of het verschil merkt weet ik niet.
 
Zie dit topic nu pas! Gelijk maar bij favo's want dit lijkt verdacht veel op hoe mijn GS1000 eruit moet gaan zien :9

Succes met de laatste loodjes :)
 
Topic even van onder het stof halen.. Was het even uit het oog verloren :+

We hebben niet stil gezeten ondertussen! Ik december Nieuwe hell remleidingen op maat laten maken
full


In januari de oude voorbochten klaar gemaakt voor de nieuwe Marving einddempers. Eerst met de fijnste staalwol het vliegroest verwijderd en daarna polijsten maar..
full


Hier het huwelijk tussen de nieuwe dempers en de oude bochten. Het blijft een 4 in 2!
full


In februari is de motor dan richting RS motors in Gent gegaan voor het opnieuw afstellen op de nieuwe dempers en open K&N's!! De kleppen zijn ook meteen geregeld.. Ik had ook 2 afgebroken uitlaatbouten die vakkundig vervangen werden door Helicoils.
full


Zo stond de motor erbij begin maart
full


Momenteel ben ik bezig met de achterste rem.. Moest het niet verplicht zijn liet ik deze gewoon weg.. Ik gebruik dat ding gewoon nooit! Maar aangezien die verplicht is maak ik een R1 model van 2007 pas.. Dan heb ik maar een schijfje van 22cm ipv 29!

Zo staat hij er nu bij
full


Tot de volgende! :W
 
En hoeveel pk's had je?

Ben benieuwd of het nog wat scheelt met mijn GS750 met ovale K&N's en 4-1 Marshall pijp, ook willen vast wel mensen weten wat voor sproeiers en andere afstellingen je nu hebt met die combo als je dat weet en zou willen delen met ons.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit project zojuist helemaal doorgenomen. Wat een ontzettend gave fiets is dit :}
 
Ik heb me laten vertellen dat er nu #120 hoofdsproeiers inzitten! PK's weet ik nog niet.. Hij is eerst grof afgesteld zonder testbank.. Volgend jaar als hij op de weg gaat denk ik van eens richting Goes te gaan voor de preciezere afstelling..

Zoals je al ziet is er niet meteen een vaste sproeier maat voor een bepaalde setup.. trail and error zeker?
 
Hoe meer data je hebt hoe meer je in de goeie richting gaat voor een goed algemeen advies, tel alles op en deel het door het aantal antwoorden dan kunnen we straks hoofdsproeier 119.725 ofzo adviseren ;)

Ja het verschilt dus per motor, welke filters en welke uitlaat en ook de staat van het blok en de verder afstelling.
 
Hoihoi!

We zijn terug een paar stappen dichter bij het rijden!

Ik zat al een tijd te zoeken naar een oplossing om het "toerentellergat" op het blok af te dichten.. Heb die aansluiting niet meer nodig aangezien mn Koso de toeren afleest via de ontsteking. Een paar dagen geleden kwam ik echter te weten dat Suzuki een onderdeel maakt om dit gat af te dichten! OEM dus! Mijn type motor stond niet in de lijst, maar heb toch gegokt en gewonnen! De plug past 1 op 1! Meteen ook maar nieuwe dichting en bevestigingsplaatje gekocht.. Weer een paar gram minder :+

full


Verder is alle tijd in het vervangen van de achterrem gekropen. De originele rem/schijf was veel te groot en had onderhoud nodig.. dus weg er mee! Na wat gegoogle beslist dat ik een R1 2007 schijf en klauw nodig had! Ziehier old VS new:

full


Na wat gemeet en getekenen een grote remschijfspacer laten draaien door Marcel

full


Nu de schijf op zijn plek zit kon ik nog wat meer meten en tekenen zodat Marcel de spacers kon draaien om de klauw op zijn plek te houden

full

full

full


Mission accomplished! De klauw en schijf zijn niet groter dan de naaf.. het wiel is dus mooi vrij!

full


Nu nog enkel een reactiearm maken en een nieuwe remleiding, dan kan ik die klus ook schrappen van de todo-list!

:W
 
Gaat lekker hier! :}
Klauwtje en schijf staat zeker stukken beter dan die orilompe zooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan