GS750 Dynamo , Spanningsregelaar.

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Van m'n GS750 is de Dynamo sluiting gaan maken met massa.
Het is een GS850 Dynamo met 18 spoelen en 12 polen, ivm de grotere opbrengst.
Nu is de spanningsregelaar ook defect (originle setup met 3 fase gelijkrichtbrug en op 1 fase een thyristor die spanning vernietigd , en 1 fase via de lichtschakelaar)
Is de veroorzaker nu de spanningsregelaar, of de Dynamo?
Ik heb gehoord dat de originele setup niet zo betrouwbaar is, klopt dit, en kan ik misschien beter een ander gelijkrichter kopen, welke?

Ik meen dat ik eerder al eens op MF hiermee bezig ben geweest, maar kan dat niet meer vinden in de history.
 
Als de stator massasluiting heeft, Gaat bij de regeling de volle accu stroom door de thyristor. En dan gaat die stuk .
Ik heb bij mijn motor een regelaar van een kawasaki gpx shindengen sh555 gemonteerd.
die heeft 3 thyristors en gaat niet stuk bij een stator massa sluiting.
 
Ok , dankjewel voor de antwoorden.
Waar koop je die shindengen?
Zelf heb ik wel eens gedacht aan deze: SH775 (serieregelaar) maar heb destijds er van af gezien omdat het ding 270 euro kost.
En op Ebay heb je alleen maar Fake spul.
 
Heb vanmorgen 2 vervang spanningsregelaars gekocht , maar die gaan ook hoog in spanning, ik meet bij 4000rpm 15,2 Volt en durf niet verder te gaan, bang dat ik m'n CDI kapot maak ( Dat is ooit al eens gebeurd. ik meen bij 16 Volt)
 
Ik zou eens bij een motorsloperij informeren. Je zou eigenlijk moeten weten op welk type motoren deze opgebouwd zijn. Een lijstje daarvan zou niet gek zijn.
 
15.2V is nog niet TE hoog, maar veel meer hoeft het niet meer omhoog te gaan.
vooral bij Suzuki vind je in meerdere service manuals dat 15.5V de max is.
 
Zoals Janbros zegt.
Heb even gekeken en in de service manual van de GS750 geven ze 15.5V bij 5.000 rpm aan als maximale waarde.
 
Ik heb tussen de voorraad van m'n schoonzoon een Shindengen SH530-12 gevonden , die maakt er mooi 14,6 volt van, en dat is een uitstekende waarde , 100% opladen en niet overkoken.
 
Ondanks de voorschriften van Suzuki lijkt me dat een betere waarde! Weet je hoevallig van welke motor deze afkomstig is? Zo te lezen heb je de 14,6V zelf gemeten, dus weet je dat er waarschijnlijk één draad op zit om 'em "aan" te zetten, dus een extra draad ten opzichte van de Suzuki standaard.
 
Die bruine draad is inderdaad om hem "aan te zetten" Blijkbaar gebruikt de regel electronica stroom.
Ik heb van de oranje /wit draad van de bobines doorgetrokken.
Info vond ik van Carmo, blijkbaar komt het ding uit een kawasaki.
Carmo
 
Terug
Bovenaan Onderaan