GS750 toerental blijft hangen

heddes

Rookie
1 jun 2008
9
0
den haag
Als ik gas geef dan blijft toerental hangen en zakt dan maar heel langzaam terug, nu heb ik hier al gelezen dat dit meer voorkomt en dat het naar alle waarschijnlijkheid valse lucht betreft. Als ik de choke aanzet reageert hij wel goed op het gas alleen loopt hij dan niet stationair ( als hij warm is ). Ergens anders hoorde ik dat het ook kan zijn dat de carb's synchroon gesteld moeten worden. Ik ga eerst kijken of het die valse lucht is ja of nee maar zo niet wou ik hem eigenlijk naar bolman brengen om hem te laten synchroniseren, heeft iemand een idee wat zoiets zo ongeveer zou kunnen gaan kosten ? of zijn er andre dingen die ik eerst nog moet checken ?

Alvast bedankt !!!

Hedde
 
wat voor motor is het?

loopt je gaskabel wel mooi terug? (bij enkel gas kabel dus geen trek duw)

Vluchtig goedje (remreiniger) in de buurt van je carbs spuiten (niet bij aanzuig luchtfilter) en dan kijken of toerental oploopt.
Ohja niet al te enthausiast daarmee he! (brand)

Verders liggen de kosten maar net aan wat er vervangen moet worden.
 
Is dat erg zeg, heb ik niet eens vermeld wat voor motor het is, sorryyyyy. Het gaat hier om een GS 750 van suzuki. Ik heb al met WD40 gespeeld bij de spruitstukken dat leek geen effect te hebben op het toerental. Ik ga dit weekend voor de deur de hele boel maar eens demonteren om te kijken of er geen vuil in de carb's zit en of de gasschuivenn allemaal gangbaar zijn.
Ik weet dat het synchroon afstellen een kwestie is van met een vacuum apparaatje de gaskleppen gelijk afstellen maar hoelang dit duurt of wat het kost ????
 
hmmm ik zie net dat er staat gs750 toerental blijft hangen...... :$

maar heb je 1 of 2 gaskabels? trekduw? soms blijft als je 1 kabel hebt de kabel vast zitten.... met dus meer toeren tot gevolg!

iemand op forum melde dat je ook met deo kan proberen of hij valse lucht trekt!!!
dan heb je idd ingedroogde rubbers!
 
Is dat erg zeg, heb ik niet eens vermeld wat voor motor het is, sorryyyyy. Het gaat hier om een GS 750 van suzuki. Ik heb al met WD40 gespeeld bij de spruitstukken dat leek geen effect te hebben op het toerental. Ik ga dit weekend voor de deur de hele boel maar eens demonteren om te kijken of er geen vuil in de carb's zit en of de gasschuivenn allemaal gangbaar zijn.
Ik weet dat het synchroon afstellen een kwestie is van met een vacuum apparaatje de gaskleppen gelijk afstellen maar hoelang dit duurt of wat het kost ????

WD40 is niet vluchtig genoeg, deo heeft die eigenschap wel. Synchroniseren van een GS mag maximaal een half uur duren.
 
Valse lucht treed bij dat model makkelijk op tussen de aanzuigrubbers en het motorblok. Ik heb er eens 1 gezien waar je bij 3 inlaten een voelermaatje van 0,15mm naar binnen kon schuiven... (en dat ding liep ook nog stationair).
 
a ha, er valt ineens een kwartje. Die deo is dusdanig brandbaar dat als hij dat opzuigt het toerental daardoor stijgt, ik dacht eerst dat de WD40 het lek tijdelijk zou dichten waardoor hij meer brandstof aan zou zuigen. Ik ga dat geklijk nog eens proberen. Grote dank voor de tips .... Zijn die rubbers nog makkelijk te krijgen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan