gs750 verherbouw

eizenmeister

Die hard MF'er
1 feb 2009
488
1
Holten
Hallo mensen
Mijn naam is Gerard en ik ben inmiddels aangevangen aan m'n 2e gs750 verbouwing ,
'k ben er ietwat verslaafd aan geraakt ben ik bang.

M'n eerste gs veranderde in een soortement cafefighter, met andere wielen en een ander kontje.
gs750gtb.jpg

Nu heb ik een gs ( overigens gekocht van een een mede MFer ) waar ik een chopperachtig iets van wil gaan maken, ik heb het frame kaal gemaakt, gefixeerd en het balhoofd alvast iets achterover gezet voor de "chopperlook".
gschopper%20002.JPG

gschopper00%201.jpg


Geen idee hoe een en ander er straks uit zal gaan zien ...... :?

Toen ik tegen mijn 12 jarige dochter zij dat motor voor een jaar geschorst zou zijn antwoorde zij met: dan heb je meteen een deadline, geen haast dus....

Ik hou jullie iig op de hoogte.

groenten Gerard
 
je moet toch de groenten van Hak hebben?[lol]
we gaan het volgen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag besloten dat het een hardtail wordt.

gshardtail1.jpg


Komende week weer verder. :) materiaal op :)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond weer het een en ander gedaan....

23-12.jpg

23-12%20gs.jpg


Hopelijk kan ik volgende week foto's plaatsen waar die op z'n wielen staat.
 
hey!

Ik ben ook bezig om een bobber van een gs750 te maken.
Ga na kerst beginnen om het frame te verlengen en hardtailen.

Van zijn jouw plannen met het geluid?
Aangezien die 4pitter een nogal racerig geluid kan maken.
(Heb em nog niet horen lopen met holle uitlaten.)
 
geen origineel zadel over misschien? als het zo zie en lees gaan jullie die allebei niet nodig hebben.

groet

frits

Hey frits,

De vorige eigenaar van mijn brik heeft er een "ratbike" van proberen te maken.
Enige wat niet meer origineel is is het achterspatbord, daar is een 1 persoonszadel van gemaakt en 2 pukkels als zijtassen gemonteerd. |(

Ik zal een foto toevoegen, als je wil mag je em hebben. :P

full
 
Hey frits,

De vorige eigenaar van mijn brik heeft er een "ratbike" van proberen te maken.
Enige wat niet meer origineel is is het achterspatbord, daar is een 1 persoonszadel van gemaakt en 2 pukkels als zijtassen gemonteerd. |(

Ik zal een foto toevoegen, als je wil mag je em hebben. :P

[afbeelding]

Hebben nog wel...
 
Mijne is nog in redelijke staat.

25-12-09%20003.JPG

25-12-09%20002.JPG


het krat bier waar het zadel op ligt is leeg.....
Dus voor een vol kratje grolsch isstie voor jou.
 
hey!

Ik ben ook bezig om een bobber van een gs750 te maken.
Ga na kerst beginnen om het frame te verlengen en hardtailen.

Van zijn jouw plannen met het geluid?
Aangezien die 4pitter een nogal racerig geluid kan maken.
(Heb em nog niet horen lopen met holle uitlaten.)

Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, m'n andere gs heeft wel holle pijpen en dat klinkt toch wel aardig.
Maar ik heb voorlopig m'n handen wel vol om het motorblok weer up and running te krijgen.......
gschopper%20004.JPG
 
Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, m'n andere gs heeft wel holle pijpen en dat klinkt toch wel aardig.
Maar ik heb voorlopig m'n handen wel vol om het motorblok weer up and running te krijgen.......
[http://www.hammertime-holten.nl/gschopper%20004.JPG (afbeelding)]

Die ligt er al een poosje zo te zien... :+
 
Mijne is nog in redelijke staat.

[http://www.hammertime-holten.nl/25-12-09%20003.JPG (afbeelding)]
[http://www.hammertime-holten.nl/25-12-09%20002.JPG (afbeelding)]

het krat bier waar het zadel op ligt is leeg.....
Dus voor een vol kratje grolsch isstie voor jou.
Prima wat mij betreft, good merk bier trouwens, laat maar weten waar de krat naar toe moet.

groet
frits
 
Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, m'n andere gs heeft wel holle pijpen en dat klinkt toch wel aardig.
Maar ik heb voorlopig m'n handen wel vol om het motorblok weer up and running te krijgen.......
[http://www.hammertime-holten.nl/gschopper%20004.JPG (afbeelding)]

Zo ja die ziet er uit.
mijne loopt ook nog niet, maar ik heb volgens mij alleen een rotte accu en chronisch tijdgebrek. :X
Heb je geen videotje van je andere gs? ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt.

Heb je al nagedacht watvoor achterband je erin wil hebben?
Ik heb zitten nadenken om het frame te strechen en er een 200 achterband in te passen maar ik denk dat ik me meer gezeik op me nek haal als me lief is.
Is het ook meteen geen bobber meer...
 
Zo ja die ziet er uit.
mijne loopt ook nog niet, maar ik heb volgens mij alleen een rotte accu en chronisch tijdgebrek. :X
Heb je geen videotje van je andere gs? ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt.

Heb je al nagedacht watvoor achterband je erin wil hebben?
Ik heb zitten nadenken om het frame te strechen en er een 200 achterband in te passen maar ik denk dat ik me meer gezeik op me nek haal als me lief is.
Is het ook meteen geen bobber meer...

Ik heb helaas geen video van de 1e gs, op youtube zal waarschijnlijk wel het een en ander te vinden zijn.
Wat betreft het achterwiel, in m'n 1e gs zit een 150 er achterband en dat gaat net.
Tussen de ketting en de band zit zo'n 2mm speling en ik heb een offset voortandwiel moeten monteren.
De uitgaande as waar het voortandwiel op gemonteerd zit is niet aan de lange kant dus een 150 er band is haast wel de maximum maat voor een origineel frame.
In m'n 2e gs wil ik een 170 band zetten stomweg omdat die nog op de fzr velg zit die er in moet komen. Dat wordt dus een uitdaging, ik zal op een of andere manier de uitgaande as moeten aanpassen om de ketting in een lijn te laten lopen, en bij een 200 achterband wordt het dan alleen maar lastiger. als je het originele blok gebruikt in ieder geval.

leuk zo'n project
maar het houdt je van de straat hé.......

grtz Gerard

gschopper%20003.JPG
 
Laatst bewerkt:
Eizenmeister, leuk project! (je eerste project ziet er ook wild uit!!)

Hoe ziet de hardtail er uit met het achterwiel er in? Op de foto lijkt de onderkant van het frame erg lang, en gaat het 'hardtail' achtergedeelte (te) ver naar achteren pas omhoog?
Misschien is het mooier om het subframe gelijk achter het blok al naar boven te laten lopen ?
 
Eizenmeister, leuk project! (je eerste project ziet er ook wild uit!!)

Hoe ziet de hardtail er uit met het achterwiel er in? Op de foto lijkt de onderkant van het frame erg lang, en gaat het 'hardtail' achtergedeelte (te) ver naar achteren pas omhoog?
Misschien is het mooier om het subframe gelijk achter het blok al naar boven te laten lopen ?


When your Right your Right... :}
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan