gs750 vs z650

zoran

MF veteraan
7 nov 2002
5.112
1
Hallo,
ik ben aan wat "nieuws" toe en heb m'n keuze kunnen beperken tot twee modellen.
Het gaat om de kawa z650 en de suzuki gs750.
Ik vind dit allebei erg mooie motoren(vooral de z650) maar hoe zit het kwalitatief(duurzaamheid, rijeigenschappen etc)..?
Zouden jullie me met jullie ervaringen hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt,
zoran.

P.s. sugesties voor andere vergelijkbare modellen zijn ook erg welkom.
(m'n uiteindelijke doel is om er een soort café-racer/streetfighter van te maken)

Laatst bewerkt:
Kawakawakawakawakawakawakawakawakawakawakawakawa!!!! 8-)

Vind de GS een beetje saai, wel oerbetrouwbaar, maar dat is die Kawa ook. :)

Serieus, kawa betrouwbaar?
Ik heb andere verhalen gehoord maar weet verder niets uit ervaring dus...?

Zelf vind ik dit trouwens geen saaie gs.
full

Die is inderdaad wel aardig ja 8-) .

Mijn buurman heeft een iets modernere Z (1982), ding kan niet kapot (en hij doet aardig zijn best :P ).

Ik heb 't idee, dat de onderdelen van de Soez goedkoper zijn. Ik heb zelf een GS'je gehad. Let wel, het frame is roestgevoelig! De Z-serie van Kawa is wat nostalgischer en volgens mij betaal je daar dan ook voor. Zo te horen is het een leuk project, dat idee van jou. Hou ons maar eens op de hoogte van de ombouw. Succes!

Das mooi maakt de keuze dus weer moeilijker |(
De gs lijkt me trouwens alleen minder geschikt voor de tocht naaar portugal(2400 km) die ik van plan ben....
Maja wie mooi wilt zijn...

...
De gs lijkt me trouwens alleen minder geschikt voor de tocht naaar portugal(2400 km) die ik van plan ben....
Maja wie mooi wilt zijn...

Euh, ik rij met m'n GS550 ook overal heen hoor (hongarije, noorwegen, tjechie). Maar je moet natuurlijk geen haast hebben ;) .

Z650 ken ik niet, schijnt wel erg snel te zijn voor die tijd 8-) . GS750 wil gewoon niet kapot.

lekker gaan voor GS, heb zelf een GS 650. Die rijdt perfect :]

Misschien is een Yamaha XS650 ook wel iets voor je. Is wel een paralel twin in plaats van een vier in lijn. Vooral geschikt voor ombouw tot caferacer :9~

full

Kijk anders eens op www.xs650.nl

In ieder geval succes met de aanschaf en ombouw. enneh, hou ons vooral op de hoogte 8-)

Ga maar voor de GS 750, sinds een jaar ben ik in het bezit van zo'n bijzonder fraaie machine van 27 jaar oud.
Vorige maand door Jan Doktor Motors in Ede een goeie beurt laten geven en hij brult weer als de spreekwoordelijke tijger. (klein defectje waar ik zelf niet uit kwam)

De keuze is iets aangepast!
Het zal gaan tussen: - gs1000, perfecte staat met veel snelle onderdelen.
- z650 met 750 blok, ook perfecte staat
Ze zien er allebij prachtig uit maar de vr prijs van de kawa ligt 550 euro lager en ik ben niet rijk :(

Ik weet ook nog wel een XS1100 met reserveblok die mogelijk voor adoptie beschikbaar is 8-) . Zal echter wel duurder zijn dan een GS'je of Kawa. Hoeveel vragen ze voor die Z?

Ik hou het maar bij de 2 die ik al heb gekozen, om het niet nog moeilijker te maken. :?

Ik ga maar effe testritjes maken, op dit moment zie ik meer in de gs maar die is dan ook een stuk duurder.....
AAAAAAAAAHHHHH!!!! moeilijk :(

Ben naar de gs1000 wezen kijken maar kon er op dat moment helaas niet op rijden (staat bij een dealer en was al te laat).
M'n conclusie: laten we dat maar niet doen :( .
Het was best een mooie motor met veeeel mooie onderdelen en in perfecte staat, maar of er nog een beetje mee te rijden viel, valt te betwijfelen, wat een bakbeest!
Leuk voor heel hard rechtdoor, maar in de bochten.....?
De prijs lag ook te hoog en de kleur(paars B| ) viel me tegen, op de foto was het zwart.
Ik ga denk ik toch voor net een stappie lichter en de looks van de z blijf ik gewoon een stuk mooier vinden.
Wordt vervolgd.

Ik ben er (bijna) uit.
Het wordt dus een z650.
Ik moet gaan kiezen tussen de volgende 2:
Nr. 1
81'er met 750cc blok, optisch en mechanisch perfect, laser uitlaat, schijfrem achter etc.
alleen de giet-velgen vind ik niet mooi, ik hou meer van spaken(wat zou dat kosten?)
Hieraan zou ik(buiten de velgen) dus niks meer hoeven te doen.
Hij is alleen wat aan de dure kant.

Nr. 2
Ook uit 81. Motor na opknapbeurt slechts 3000 kilometer gelopen. Recent complete startmechaniek vervangen door nieuwe onderdelen. Banden en accu in goede staat, voorvork en rem Z1000 (goede ankers). K&N filters, Mikuni carburateurs. Spaakwielen chroom.
4-1 Marshall uitlaat (zwart).
Deze motor is een stuk goedkoper: maar heeft dus geen schijfrem achter, minder stoere uitlaat, minder mooi zadel en een blok met minder vermogen.
De kleur is natuurlijk wel :9

Wat moet ik nou........

Om het nog moeilkijker te maken staat de dure motor ongeveer bij mij om de hoek te koop en de goedkope aan de andere kant van het land....

AAAARGH ik wil rijden :]

Bijlage: 25015.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan