GSF1200 Bandit loopt slecht na carburateurs reinigen

bandit1200_96

Rookie
5 jun 2019
4
0
Hallo,

Ik heb net mijn eerste motor gekocht, een Suzuki GSF1200 Bandit N uit '96. Toen ik hem kocht liep de motor tijdens het rijden prima, maar stationair kon die nog wel eens afslaan (liep ook maar rond 800 toeren stationair), dus heb ik de carburateurs erafgehaald en gereinigd met carburateurcleaner en de sproeiers los gedraaid en ook even gereinigd met carburateurcleaner. De stationairsproeiers zaten inderdaad ook potdicht.

Nadat ik alles weer in elkaar gezet had, liep de motor stationair super, maar nu loopt die voor geen meter tussen de 3k en 5k toeren. Ik hoor dan ook een soort gestotter uit de uitlaat. Met alles minder dan volgas komt die ook echt niet voorbij de 5k toeren. Als ik vol gas geef duurt het even (soms 5 seconden) maar dan knalt die ineens vooruit.

Ik heb al geprobeerd de benzinekraan op Pri te zetten en te kijken of de carburateurs overlopen, maar dat gebeurd niet.

Heeft iemand van jullie misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
De mengselschroeven horen 1 3/4 slag uitgedraaid te zijn, dat is tenminste de originele waarde. Misschien zijn ze ter "compensatie" te ver uitgedraaid. Vlotterhoogte 14,6 plus of min 1 mm.

Ik zou TS vooral als tip geven om te kijken hoeveel slagen ze nu uit staan en dat te noteren, en ze ook zo weer terug te zetten. Een WPHB geeft een basiswaarde en daar ga je altijd verder vandaan na CO afstellen.
 
Ik zou TS vooral als tip geven om te kijken hoeveel slagen ze nu uit staan en dat te noteren, en ze ook zo weer terug te zetten. Een WPHB geeft een basiswaarde en daar ga je altijd verder vandaan na CO afstellen.
Oke, goed om te weten, ik wilde inderdaad sowieso al noteren hoeveel slagen ze gedraaid waren.

Ik heb er net een stuk mee gereden en toen heb ik op aanraden van een maat van me even de temperatuur van de uitlaten per cilinder gevoeld. Toen kwam ik erachter dat die van cilinder 3 niet echt warm was, daar kan ik mn blote hand opleggen en op de rest lukt dat niet.

Dus ik ga het eerst daar zoeken denk ik, voordat ik aan die mengschroeven ga draaien.
 
Draai je aftapschroefje van die betreffende carburateur eens open of er wel benzine uitkomt, en bougie eens vervangen van die cilinder want die kan doorgeslagen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Oke, goed om te weten, ik wilde inderdaad sowieso al noteren hoeveel slagen ze gedraaid waren.

Ik heb er net een stuk mee gereden en toen heb ik op aanraden van een maat van me even de temperatuur van de uitlaten per cilinder gevoeld. Toen kwam ik erachter dat die van cilinder 3 niet echt warm was, daar kan ik mn blote hand opleggen en op de rest lukt dat niet.

Dus ik ga het eerst daar zoeken denk ik, voordat ik aan die mengschroeven ga draaien.
Zitten de membramen van de gasschuiven met naald wel goed in de zitting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Hele berg afstel advies, maar hij deed in dat toerengebied goed voor je begon. Juist het stukje dat de mengselschroeven regelen werkt nu goed. Je hebt gewoon ergens een fout gemaakt, boel weer los (desnoods met een hoop foto's als jou niets opvalt) en nog een keer in elkaar zetten, maar zorgvuldiger.

Niks gaan proberen af te stellen als ie in de basis niet fatsoenlijk loopt.
 
Als ik lees dat de mengselschroeven er tijdens het reinigen niet uit zijn geweest, tenminste die conclusie trek ik uit de gegeven info van ts, dan zijn de carbs gewoon nog smerig.
Verklaart ook meteen het koud blijven van de 3e uitlaatpijp.
Als die cilinder tenminste nog gewoon compressie heeft.
 
Ik zeg ook, gewoon allles weer uit elkaar, liefst met de technische tekening er bij en zeker weten dat je elk plaatje, veertje, clipje en o-ring op de juiste plek en schoon terug zet. Zorg dat alles zoepel beweegt en controleer ook je membranen op scheuren e.d.

Wel bijzonder dat hij stationair 'super' loopt terwijl er blijkbaar 1 cil. niet zo lekker mee doet.. :?
 
Dat is niet zo raar als er één specifiek circuit gewoon niet goed gemonteerd is. Noem eens wat, de veer vergeten bij een slide.
Hij kan na het rijden nog zijn blote handen er op leggen, nou, dan loopt hij ook stationair niet zo lekker hoor ;)

k heb er net een stuk mee gereden en toen heb ik op aanraden van een maat van me even de temperatuur van de uitlaten per cilinder gevoeld. Toen kwam ik erachter dat die van cilinder 3 niet echt warm was, daar kan ik mn blote hand opleggen en op de rest lukt dat niet.
 
Als je carbs reinigt doe het dan goed,dus echt alles uit elkaar halen en ultrasoon laten reinigen,weet je niet wat je doet blijf er dan met je handjes vanaf
en breng die carbs naar een motorzaak.
 
Komt redelijk overeen met de problemen die ik heb gehad, wel tot 3 x toe de carburateurs er af gehad en gereinigd. En ik heb echt goede reiniger waar niet meer aan te komen is.
Alles kreeg ik er keurig schoon mee, tot dat ik afgelopen weekend toch nog voor de 4x de carburateurs er af haalde, omdat het echt mooie lopen weer van korte duur was, en het was moeilijk te zien maar mijn stationair sproeiers zaten weer iets dicht. Ik hield ze tegen het licht met een vergootglas en het gaatje was niet mooi rond, dus nog een beetje troep.
Ik heb er nu nieuwe stationair sproeiers ingezet en mijn problemen zijn voorbij...
Ik zou je mengsel schroeven niet laten zitten en de puntjes voorzichtig maar goed schoonmaken, en weer op dezelfde slagen zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan