Ik best pas een aantal weken in het bezit van een GSF1200 uit 2001. Dit is een olie/luchtgekoelde motor. Het valt mij al vanaf het begin op dat de warmte van het blok door mijn kleding heen komt. Ik begrijp dat een motorblok warm wordt, maar dat het frame, de zijkant van de tank e.d. bijna niet meer vast te pakken is ben ik niet bekend mee. Mijn Gsf heeft wel een volle kuip, waardoor natuurlijk de warmte minder makkelijk weg kan.
Vorige week heb ik de demper opengemaakt omdat ik een rammeld geluid hoorde, tot mijn verbazig zaten (amateuristische) platen vastgeschroefd voor de 3 kleinere gaten van de uitlaat. Het leek mij om de afvoer van uitlaatgassen volledig door de grote middelste gat (welke direct doorloopt tot achteraan) te laten gaan. Ik weet niet of dit problemen geeft, want ik heb wel eens gelezen dat als een andere uitlaat wordt gemonteerd de afstelling van de motor wel eens te arm kan zijn, waardoor deze te warm wordt.
Wie ziet een relatie tussen bovenstaande en het probleem met de warmte?
Groeten,
Patrick
Vorige week heb ik de demper opengemaakt omdat ik een rammeld geluid hoorde, tot mijn verbazig zaten (amateuristische) platen vastgeschroefd voor de 3 kleinere gaten van de uitlaat. Het leek mij om de afvoer van uitlaatgassen volledig door de grote middelste gat (welke direct doorloopt tot achteraan) te laten gaan. Ik weet niet of dit problemen geeft, want ik heb wel eens gelezen dat als een andere uitlaat wordt gemonteerd de afstelling van de motor wel eens te arm kan zijn, waardoor deze te warm wordt.
Wie ziet een relatie tussen bovenstaande en het probleem met de warmte?
Groeten,
Patrick
Laatst bewerkt: