GSM houder voor Yamaha R125, of R type supersport...

fablunero

Rookie
1 feb 2024
6
0
Hallo,

ik heb een Yamaha YZF R125 van 2023 gekocht vorig jaar. Nu ben ik aan het denken om een gsm houder te plaatsten, maar in feite lijkt het heel moeilijk aangezien ik geen "buis" of stang heb op mijn stuur zoals je hier kan zien op de afbeeldingen. Hetzelfde geldt voor de R1, R7 enz...

IMG_2302.jpg


IMG_2301.jpg


Iemand hier al een gsm houder op kunnen monteren en dewelke?
 
Ja, gewoon je gsm in je zak .
Niks afleiding oid, je gaat toch motorrijden, waarom wil toch iedereen z'n gsm en dergelijke op t stuur, (navi-muziekje- bellen)..🥴
 
Alvast bedankt voor het snelle antwoord! Maar ik heb daar al naar gekeken. Kan ik zelf niet installeren vrees ik. Ze zeggen er ook bij dat ik naar de garage moet omdat er speciaal gereedschap voor nodig is enz... Plus ik zit dan vast met die case van QuadLock die ik dan altijd moet switchen.

Een eenvoudigere oplossing?

Waarom moet je de case switchen?
Daar kun je je gsm toch gewoon in laten zitten?
 
Ram mount heeft allerlei oplossingen en persoonlijk vind ik dat klemmen op een bal heel prettig voor een precieze plaatsing.
Ik had een aantal die in de ( moer van) de balhoofdpen gingen.
Die grijze moer in het midden onder van de eerste foto.
1706805821289.png


Dan moet er natuurlijk een gat in het midden van die moer. Of een aftermarket moer kopen in een kek passend kleurtje alsof Pro Bolt © nooit uit de mode is geweest 😉 .
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Ja, gewoon je gsm in je zak .
Niks afleiding oid, je gaat toch motorrijden, waarom wil toch iedereen z'n gsm en dergelijke op t stuur, (navi-muziekje- bellen)..🥴
Navigatie enkel. Ik ben beginnend dus ik kijk ook regelmatig op men tft scherm qua toeren en versnellingen enzo... Ben sowieso voorzichtig maar navigatie heb ik sowieso nodig...
 
Ram mount heeft allerlei oplossingen en persoonlijk vind ik dat klemmen op een bal heel prettig voor een precieze plaatsing.
Ik had een aantal die in de ( moer van) de balhoofdpen gingen.
Die grijze moer in het midden onder van de eerste foto.
Bekijk bijlage 1969478

Dan moet er natuurlijk een gat in het midden van die moer. Of een aftermarket moer kopen in een kek passend kleurtje alsof Pro Bolt © nooit uit de mode is geweest 😉 .

Hehe, klinkt allemaal nieuw voor mij ^^ Heb je ergens een link van hoe je zoiets installeert?
 
Hehe, klinkt allemaal nieuw voor mij ^^ Heb je ergens een link van hoe je zoiets installeert?
Instructies zitten erbij als je het koopt.
Bij 1 motor was de dop op de kroonplaat/ balhoofd al hol, er zat een rubber dopje op.
Alleen zat er geen schacht in dus droeg het rubber van de mount maar op een redelijk smal randje metaal.
De rubberen punt onderop de afbeelding werkt het beste als die over de volledige lengte klemt, want het rubber zet uit en klemt op het omliggende metaal, zodra je een moertje aan de onderkant vaster draait.

Als dit ingewikkeld klinkt kan je je de opluchting voorstellen als het in het echt meevalt als je het in handen hebt, met een goede handleiding 😉
 
Zelf een houder maken waar je de gsm inschuift. Zo doe ik t ook. Gebruik het alleen als navigatie om te spieken. Geluid komt via m’n helm
Ja dat spieken tijdens navigatie en geluid via helm is exact wat ik wil. Maar hou maak je zoiets zelf? Heb je zaken samengesteld? En waar plaats je die houder dan? Ik ben nog aan het rondkijken wat te doen... Misschien kan je een foto sturen van je opstelling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan