GSM Supermotard circuitdag voor beginners deel X

Als jij er nou een koopt, geef je die aan iedereen mee met de opdracht om achter jou te rijden? :+
achter die husqvarna aan rijden? moehaha... _O- k rij nog liever achter een mestwagen :o

en adobe premiere heb k al. werkt voor geen meter op de pc van mn ouders. dual core, 4 gig werkgeh. enz... maar dat kan ook komen door de matige videokaart van slechts 128 mb B|
maar voordat k een gopro aanschaf staan er andere dingen op mn verlanglijstje:
nieuwe pc
nieuwe motor
mvd racewear
en dan heeeeeeeeeeeeeelemaal onderaan een nieuwe camera
 
Als jij er nou een koopt, geef je die aan iedereen mee met de opdracht om achter jou te rijden? :+

:Y
Dat geef ik schaamteloos toe! :P
Maar ook het filmen en monteren lijkt me leuk hoor.
Wil sowieso Premiere Pro of iets vergelijkbaars onder de knie krijgen, maarja, moet voor school al genoeg met de rest van Adobe CS4 kloten, dus alles op z'n tijd.
 
achter die husqvarna aan rijden? moehaha... _O- k rij nog liever achter een mestwagen :o

en adobe premiere heb k al. werkt voor geen meter op de pc van mn ouders. dual core, 4 gig werkgeh. enz... maar dat kan ook komen door de matige videokaart van slechts 128 mb B|
maar voordat k een gopro aanschaf staan er andere dingen op mn verlanglijstje:
nieuwe pc
nieuwe motor
mvd racewear
en dan heeeeeeeeeeeeeelemaal onderaan een nieuwe camera

Ik heb hier nog een pc staan Quad core 3,2Ghz 6gb DDR2 Ati radeon X1900XTX 512MB Samsung 26" TFT
Mag wel weg aangezien ik nu alles op de laptop doe.
kopen?
 
Adobe is best pittig in het begin maar er staan genoeg tutorials online... als je het onder de knie hebt is het wel het mooiste wat er is om mee te werken. Wij gebruiken daarnaast overigens nog Sorensen om de boel naar flv te converteren, daaruit komt gewoon de mooiste kwaliteit flash.
 
Ik heb hier nog een pc staan Quad core 3,2Ghz 6gb DDR2 Ati radeon X1900XTX 512MB Samsung 26" TFT
Mag wel weg aangezien ik nu alles op de laptop doe.
kopen?
ben ook benieuwd wat je wil hebben. pm maar wat meer info als je wil

edit: onderhoud je je pc net zoals je motor zoals je maandag stond te vertellen? dan hoef ik m niet _O- haha
 
Laatst bewerkt:
Adobe is best pittig in het begin maar er staan genoeg tutorials online... als je het onder de knie hebt is het wel het mooiste wat er is om mee te werken. Wij gebruiken daarnaast overigens nog Sorensen om de boel naar flv te converteren, daaruit komt gewoon de mooiste kwaliteit flash.
wat voor minimale systeemeisen raad je dan aan? want de pc hier thuis voldoet wel aan de minimum eisen, maar t draait voor geen meter. en wat is dan belangrijker? meerdere processors, veel werkgeheugen, veel videogeheugen?
zitten we op t motor-forum over computers te lullen
 
scherp.
he jef hoe is t nu eigenlijk met jouw race avonturen? je hebt nu toch een heel seizoen competitie gereden of niet?


Nee helaas maar 2 wedstrijden.. Toen liet mij rug het afweten instabiele tussenwervelschijf..

gaat nu alweer een stuk beter moet veel krachttraining doen om sterker te worden en dan hoop ik er volgend seizoen fit tegen aan te kunnen!

zal nu wel weer kunnen rijden maar wil het niet forceren en dan straks helemaal nooit meer kunne rijden.. dus dit seizoen os verloren helaas
 
Ik wil weeeeer....wanneer is de volgende? B| *O*

Hmm was vrij nat (in ieder geval op de parkeerplaats) zie ik...of was er genoeg grip?


Edit: filmpje....spookrijders! haha
 
Laatst bewerkt:
wat voor minimale systeemeisen raad je dan aan? want de pc hier thuis voldoet wel aan de minimum eisen, maar t draait voor geen meter. en wat is dan belangrijker? meerdere processors, veel werkgeheugen, veel videogeheugen?
zitten we op t motor-forum over computers te lullen

Voor het renderen is memory en cpu belangrijk net als een vlotte harddisk, in jou geval is je videokaart denk ik de bottleneck. Allermooiste is uiteraard een kaart die het renderen realtime doet. Wat ook nog een reden kan zijn dat de boel langzaam is is Windows zelf... dat wordt met de tijd steeds langzamer door vervuiling...

Maar wat merk jij dan nu, is het programma langzaam om mee te werken nu of is alleen het renderen langzaam ?
 
Voor het renderen is memory en cpu belangrijk net als een vlotte harddisk, in jou geval is je videokaart denk ik de bottleneck. Allermooiste is uiteraard een kaart die het renderen realtime doet. Wat ook nog een reden kan zijn dat de boel langzaam is is Windows zelf... dat wordt met de tijd steeds langzamer door vervuiling...

Maar wat merk jij dan nu, is het programma langzaam om mee te werken nu of is alleen het renderen langzaam ?
vooral het renderen. maar ik ga die pc niet upgraden ofzo. die is van mijn ouders. ik moet sowieso een vervanging voor mijn eigen hebben. die is 8 jaar oud. als ik daar de specs van opnoem val je waarschijnlijk van je stoel af :P en ik heb zelf echt geen idee wat ik precies moet hebben. heb ik meer baat bij wat extra geheugen of juist een snellere videokaart, hoe belangrijk is een grote harde schijf, enz... want ik ben geen gamer en heb ook niet mn pc vol staan met films, maar k wil wel fatsoenlijk kunnen videobewerken en meerdere programma's tegelijk kunnen draaien. misschien moet ik even in het off-topic gedeelte speuren
 
Elk recent systeem, met een dual of quad core processor heeft voldoende cpu power. Qua geheugen zou ik toch een 4GB minimaal nemen en het is prettig om meer dan 1 disk te hebben, dit zorgt ervoor dat je niet tegelijkertijd moet lezen en schrijven van 1 disk, waarvoor continu de koppen van de disk heen en weer moeten schieten, twee disken is een stuk vlotter. Een grote harde schijf is op zich niet eens zo belangrijk, dat bepaald niet meer dan hoeveel je kwijt kunt... een beetje vlotte harde schijf is wel aan te raden. Een mooie optie is bijvoorbeeld een SSD om je windows installatie + software op kwijt te kunnen met daarop een aparte partitie voor je swap (windows virtueel geheugen) en een losse disk om je video's op kwijt te kunnen. Als je SSD voldoende groot is kun je bijvoorbeeld je eindresultaat in eerste instantie daarheen opslaan tijdens het werken en als het klaar is verplaats je het terug naar je grote disk. Je bron bestanden van het capturen staan dan ook op je grote disk... Tijdens het bewerken lees je dan van de grote normale disk en schrijf je op de SSD...

Verder kun je je windows ook nog wel optimaliseren, zet je swap file op een aparte partitie met een vaste grootte, zet evt system restore uit voor de disk waar je je films op opslaat. Alle toeters en bellen die windows laat zien om het mooier te laten lijken kunnen ook uit en gebruik regelmatig een goede defragmenteer tool (Alleen niet op de SSD).
 
Dat zat ik me dus ook net te bedenken toen ik dit allemaal aan het kloppen was... maar goed hij stelde de vraag dus bij deze wat opties... Maar ik zal er nu mee stoppen, meer weten is pm'en of mailen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan