GSM Supermotard circuitdag voor beginners deel X

Elk recent systeem, met een dual of quad core processor heeft voldoende cpu power. Qua geheugen zou ik toch een 4GB minimaal nemen en het is prettig om meer dan 1 disk te hebben, dit zorgt ervoor dat je niet tegelijkertijd moet lezen en schrijven van 1 disk, waarvoor continu de koppen van de disk heen en weer moeten schieten, twee disken is een stuk vlotter. Een grote harde schijf is op zich niet eens zo belangrijk, dat bepaald niet meer dan hoeveel je kwijt kunt... een beetje vlotte harde schijf is wel aan te raden. Een mooie optie is bijvoorbeeld een SSD om je windows installatie + software op kwijt te kunnen met daarop een aparte partitie voor je swap (windows virtueel geheugen) en een losse disk om je video's op kwijt te kunnen. Als je SSD voldoende groot is kun je bijvoorbeeld je eindresultaat in eerste instantie daarheen opslaan tijdens het werken en als het klaar is verplaats je het terug naar je grote disk. Je bron bestanden van het capturen staan dan ook op je grote disk... Tijdens het bewerken lees je dan van de grote normale disk en schrijf je op de SSD...

Verder kun je je windows ook nog wel optimaliseren, zet je swap file op een aparte partitie met een vaste grootte, zet evt system restore uit voor de disk waar je je films op opslaat. Alle toeters en bellen die windows laat zien om het mooier te laten lijken kunnen ook uit en gebruik regelmatig een goede defragmenteer tool (Alleen niet op de SSD).
ik moest het even 3 keer over lezen, maar ik snap t. wel slim om 2 aparte schijven te gebruiken. als ik nog vragen heb hoor je t wel van me en anders richt ik me tot een computer forum ;)
 
Hier draait premiere pro CS4 prima op mn dual core 2.4 met 4GB geheugen. HD materiaal is gewoon een stuk zwaarder en duurt gewoon wat langer om te renderen.

Premiere pro blijft gewoon het beste pakket imo voor de PC. En moeilijk is het nou ook niet echt. Beetje knippen en plakken, muziekje eronder zo onder de knie.
 
Komt er nog een deel 11? :+

Ik wil los!

Uhmmmm. Moeten we nog bekijken. We zijn nu ook andere zaken aan het regelen om volgend jaar een goede start te maken.
Misschien dat Diana nog een dag gaat regelen dit jaar?
 
Uhmmmm. Moeten we nog bekijken. We zijn nu ook andere zaken aan het regelen om volgend jaar een goede start te maken.
Misschien dat Diana nog een dag gaat regelen dit jaar?
kwil wel...
Maar de komende maandagen zit ik vol en daarnaast zou ik graag een garantie voor mooi (=droog) weer willen hebben... ;)
Overigens vind je hier: http://www.motardfreaks.nl/supermoto-training-data/ de trainingsdata op andere circuits.
 
Ik vermaak me voorlopig nog op de crosser&de fiets, maar wil dit jaar nog wel een keer SM rijden :)
Misschien berghem binnenkort weer :)
 
'k Heb net onder het genot van een biertje op een terrasje (laatste x dit jaar? :/ ) nog 'ns de agenda bekeken en eigenlijk is maandag 18 oktober best een leuke dag om deeltje XI te organiseren...
Dus net een berichtje naar de Pottendijk gestuurd of die dag beschikbaar is om af te huren :)
To be continued!

@ JvD: ik bel je nog ff!
 
Is het tijdens deze dagen verplicht om met gedestilleerd water in het koelsysteem rond te rijden?

Iemand enig idee hoe dit het makkelijkste is te vervangen (bij een Drz400sm)?

Just questioning, want ik wil dit nog steeds een keer meemaken, weet alleen nog niet wanneer.
 
'k Heb net onder het genot van een biertje op een terrasje (laatste x dit jaar? :/ ) nog 'ns de agenda bekeken en eigenlijk is maandag 18 oktober best een leuke dag om deeltje XI te organiseren...
Dus net een berichtje naar de Pottendijk gestuurd of die dag beschikbaar is om af te huren :)
To be continued!

@ JvD: ik bel je nog ff!

ok. band voor Tom moet er vandaag zijn. Bel de zaak ff dan weet je het zeker.
 
Is het tijdens deze dagen verplicht om met gedestilleerd water in het koelsysteem rond te rijden?

Iemand enig idee hoe dit het makkelijkste is te vervangen (bij een Drz400sm)?

Just questioning, want ik wil dit nog steeds een keer meemaken, weet alleen nog niet wanneer.
Nope, enige voorwaarde aan je motor is een opvangbakje!
 
'k Heb net onder het genot van een biertje op een terrasje (laatste x dit jaar? :/ ) nog 'ns de agenda bekeken en eigenlijk is maandag 18 oktober best een leuke dag om deeltje XI te organiseren...
Dus net een berichtje naar de Pottendijk gestuurd of die dag beschikbaar is om af te huren :)
To be continued!

@ JvD: ik bel je nog ff!

*O*
 
Waar is deel XI? Ik zie um nie ;(

Go Diane, altijd weer een mooi initiatief 8-)
 
Laatst bewerkt:
Waar is deel XI? Ik zie um nie ;(

Go Diane, altijd weer een mooi initiatief 8-)
Als ik bevestiging heb van de Pottendijk open ik deeltje XI en post dan hier een linkje.
En zal ik de badmintonrackets meenemen? ;)
 
Laatst bewerkt:
hmmm, heb mijn zinnen erop gezet, gebrek aan talent compenseren met vermogen op het rechte stuk, net als de oude F1 tov de moderne, door de bocht kruipen en afschieten naar de volgende
 
Laatst bewerkt:
Gaat er btw nog iemand naar de Superbiker Mettet hier? Ik ben van plan om te gaan!
ik ben ook van plan. k dacht dat ik de zondag wel vrij kon krijgen, maar er zijn nogal wat veranderingen op t werk gaande en t zal er om hangen. anders wil ik best samen gaan.
ik laat het je weten
 
Laatst bewerkt:
Wat wordt het toch mooi met al die huskys op de baan!!!
ik voel me plotseling geroepen om dan ook weer te komen met de enige yamaha. niet stuk te krijgen dat ding !!!! k voel me toch echt een beetje elite. misschien kan je bij speedhouse beter yamaha's gaan verkopen. dan heb je wat bijzonders ;) haha. al die husqvarna's. k word er niet goed van :r
of er is een andere reden waarom er zo weinig mensen op yamaha rijden (dat is geen vraag dus daar hoeft niemand een rotopmerking over te maken :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan