GSR of Hornet

topcop

Rookie
19 mei 2008
2
0
Ik ben op zoek naar een naked-bike. Inmiddels ben ik wel uit dat het een Hornet of een GSR gaat worden. Prijstechnisch gezien zou ik het liefste kiezen voor een GSR, maar ik ben 1.92 meter lang en vraag me af of dat problemen zou kunnen opleveren ivm rug en zithouding. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben???

Ook heb ik gehoord dat de injectie van de GSR erg direct werkt!?!? Als daar klachten over zijn dan hoor ik het graag.

Thnx alvast voor de reacties.
 
Proefrijden, is de 1nige tip die ik je kan geven.

Ik heb zelf een gsr600 gekozen en hij bevalt super :] .

Alleen ik weet zeker dat ik me op de hornet ook had vermaakt :]

Ik vond alleen het prijs verschil wel erg groot. Dat het design waren de reden dat ik voor de gsr ben gegaan. ( maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk )
 
Heb zelf even kort (25-30 minuten) een proefritje op de GSR mogen maken, en ik zat er met mijn 1.92 gewoon perfect op.
De GSR staat bij mij ook erg hoog op de verlanglijst, maar daarnaast staat niet de Hornet maar de Street Triple :)
 
De GSR heb ik nooit op gereden, maar vind ik wel mooi. Ik wilde echter graag een motor met UPSD voorvork en die heeft de GSR niet. Eind 2006 op motornewz in Utrecht zag ik de nieuwe Kawa Z750 en ik was verkocht en deze dec. 2006 besteld, een groene met ABS. Hij zou in maart 2007 geleverd worden, maar in juni was ie er nog niet. Ik was dat zat en ging nog eens naar de Honda Hornet kijken, die in eerste instantie ook op mijn lijstje stond en heb hem zonder proefrit gekocht en een week later had ik hem. Het is een blauwe met ABS geworden. Jullie denken misschien waarom zonder proefrit? Er was een demo maar ik had na een schuivertje voorjaar 2006 bijna niet meer gereden, alleen een paar korte ritjes einde van zomer 2006 en voelde me nog niet op mijn gemak om een serieuze proefrit op een "vreemde" motor te maken. De zithouding is vergelijkbaar met die vd Yamaha Fazer van mijn vriendin en daar rijd ik ook wel eens op en dat bevalt me wel. Dat is ook de reden dat ik een naked wilde. Mijn vorige motor was een Honda VFR 750 van 1993.
Momenteel zou de Triumph Street Triple ook op mijn lijstje staan, maar die was er toen nog niet. Ik wilde ook persé ABS en ik geloof dat de Street daar niet mee te leveren is.
Ik ben heel tevreden met de Hornet, stuurt makkelijk en strak. :]

Succes met kiezen!

ps ik ben wel kleiner dan jij, 1.76m namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Hornetje.
full
 
Kijk bij motoren te koop,daar staat en hele mooi GSR te koop,ik ben zelf 1.87 m en ik zit er goed op,en het rijdt fantastisch,hij is nog als nieuw ,erg goed onderhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan