Gsr600 een soort trilling met remmen

jopie500

Rookie
1 okt 2010
3
0
Ik heb een suzuki GSR600 van 2006 met 10000 km op de teller. Ik heb deze motor net gekocht en heb nog garantie. Bij de koop was al vastgesteld dat er een trilling was met remmen. De motorzaak heeft ondertussen de schijven, blokken en de voorband al vervangen maar hij trilt nog. Het ligt er erg aan hoe je remt. Ze zeggen nu alleen dat ze het niet meer voelen maar het is nog precies zo. Is er iemand die dit eerder heeft gehad? En zo ja wat was dan de oplossing.
 
Staat het balhoofd misschien ietsjes te los? Of iets met de vering is misschien niet helemaal jofel? Bij mij trilde voorpartij eerst ook extreem met remmen, andere remblokken verhielpen dit :)
 
Als je op verschillende snelheden (50/80/120/...) eens je stuur los laat gaat ie dan ook trillen of vanzelf links of rechtsaf.

En met stuur los bedoel ik lossen en je handen wel erbij houden want als ie goed gaat trillen kan je onderuit gaan.

Met 10k op de teller is het vreemd dat ze al schijven en blokken moeten vervangen.

Bandje die op is kan dit wel veroorzaken maar die is al nieuw
 
Als je op verschillende snelheden (50/80/120/...) eens je stuur los laat gaat ie dan ook trillen of vanzelf links of rechtsaf.

En met stuur los bedoel ik lossen en je handen wel erbij houden want als ie goed gaat trillen kan je onderuit gaan.

Met 10k op de teller is het vreemd dat ze al schijven en blokken moeten vervangen.

Bandje die op is kan dit wel veroorzaken maar die is al nieuw

tja, ik vind het niet erg vreemd remschijven vervangen omdat ze mischien wel minimaal krom waren. toen kwam de monteur erachter dat de motor nog steeds trilde toen maar nieuwe remblokken gemonteerd.
lijkt me vrij logische volgorde.

als de motor nog steeds meer trilt dan je zou mogen verwachten gewoon terug gaan.
heeft de motorzaak je bij de koop belooft dat het trillen gaat worden opgelost, dan flink door zeuren.
zo niet, dan zou ik naar een andere motorzaak gaan, aangezien de bovengenoemde volgorde niet duid op een helder zicht op het probleem.

daarbij komt dat het trillen overal vandaan kan komen tot een licht gecupte voorband (vreemd slijt patroon, hoewel je dat bij normaal rijden ook moet merken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan