Nog een weekje en dan gaat mijn grote mensen rijbewijs in .
Ik rij nu op een Husqvarna TE610 maar omdat ik ook wat langere ritten wil gaan rijden wil ik overgaan naar een andere motor.
Ik zou de Husky graag houden maar geld voor 3 motoren zit er helaas niet in.
Ik heb familie in Engeland, Spanje, Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Roemenië, Servië en natuurlijk Nederland en daar wil ik allemaal heen kunnen rijden met de motor.
Ben er al verschillende keren met de auto heen gereden maar dat is natuurlijk niet zo leuk als met de motor .
Nu is mijn oog gevallen op de volgende drie motoren: GSR750, Z750 en de Shiver.
Qua uiterlijk heb ik geen voorkeur, ik vind ze allemaal mooi en ze hebben allemaal wat dingen die ik aan zou passen.
Het grootste verschil tussen de drie is natuurlijk dat de GSR en Z750 vier cilinders hebben i.t.t. de twee cilinders van de Aprilia.
Wat ik tot nu heb gevonden is dat het verschil tussen de GSR en Z750 minimaal is (correct me if I'm wrong). Qua specs liggen ze niet ver uit elkaar.
Ik heb het liefst een rauwe motor, die wat "moeilijker" te berijden is. Dat houdt de funfactor hoog.
Omdat ik niet van plan ben om er een week over te doen om ergens heen te rijden en ik toch wel minstens 1300 km op een dag wil maken ligt de voorkeur bij de twee 4-cilinders.
Daar kun je toch wat langer/makkelijker op hoge snelheid blijven rijden (autobahn etc.).
De voornaamste reden dat de Shiver er tussen zit is het koppel van de 2 cilinder motor. Dat zal toch het gene zijn wat ik meest ga missen aan mijn Husky.
Ik heb vrij weinig/niks kunnen vinden over de verschillen tussen de bouwjaren. Wat is er bijvoorbeeld veranderd vanaf de eerste GSR tot de laatste GSR? Heeft het wel zin om voor een nieuwer model te gaan of kan ik beter voor een iets oudere gaan?
Een nieuwe zit er niet in qua budget dus het wordt sowieso een tweedehands motor. Ik zat zelf te denken aan bouwjaar 2009-2011.
PS: Als iemand de verschillen tussen de bouwjaren weet dan update ik deze post met die informatie
Ik rij nu op een Husqvarna TE610 maar omdat ik ook wat langere ritten wil gaan rijden wil ik overgaan naar een andere motor.
Ik zou de Husky graag houden maar geld voor 3 motoren zit er helaas niet in.
Ik heb familie in Engeland, Spanje, Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Roemenië, Servië en natuurlijk Nederland en daar wil ik allemaal heen kunnen rijden met de motor.
Ben er al verschillende keren met de auto heen gereden maar dat is natuurlijk niet zo leuk als met de motor .
Nu is mijn oog gevallen op de volgende drie motoren: GSR750, Z750 en de Shiver.
Qua uiterlijk heb ik geen voorkeur, ik vind ze allemaal mooi en ze hebben allemaal wat dingen die ik aan zou passen.
Het grootste verschil tussen de drie is natuurlijk dat de GSR en Z750 vier cilinders hebben i.t.t. de twee cilinders van de Aprilia.
Wat ik tot nu heb gevonden is dat het verschil tussen de GSR en Z750 minimaal is (correct me if I'm wrong). Qua specs liggen ze niet ver uit elkaar.
Ik heb het liefst een rauwe motor, die wat "moeilijker" te berijden is. Dat houdt de funfactor hoog.
Omdat ik niet van plan ben om er een week over te doen om ergens heen te rijden en ik toch wel minstens 1300 km op een dag wil maken ligt de voorkeur bij de twee 4-cilinders.
Daar kun je toch wat langer/makkelijker op hoge snelheid blijven rijden (autobahn etc.).
De voornaamste reden dat de Shiver er tussen zit is het koppel van de 2 cilinder motor. Dat zal toch het gene zijn wat ik meest ga missen aan mijn Husky.
Ik heb vrij weinig/niks kunnen vinden over de verschillen tussen de bouwjaren. Wat is er bijvoorbeeld veranderd vanaf de eerste GSR tot de laatste GSR? Heeft het wel zin om voor een nieuwer model te gaan of kan ik beter voor een iets oudere gaan?
Een nieuwe zit er niet in qua budget dus het wordt sowieso een tweedehands motor. Ik zat zelf te denken aan bouwjaar 2009-2011.
PS: Als iemand de verschillen tussen de bouwjaren weet dan update ik deze post met die informatie