GSR900: de voltooing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Robin, heb je meteen een grof en en fijn vertande zaagband mee besteld?
Grove voor Alu/kunststof en een fijne voor staal/rvs.
 
Robin, heb je meteen een grof en en fijn vertande zaagband mee besteld?
Grove voor Alu/kunststof en een fijne voor staal/rvs.

Ik heb een extra zaagband meebesteld. Maar ze hadden maar één soort, met 14 tanden per Inch, geschikt voor Aluminium, Staal en RVS. Mocht dit niet bevallen zal de maat wel een standaardmaat zijn die je bij bijvoorbeeld op Ebay in verschillende types kan krijgen?
 
Het gaat de Güde MBS 125 V worden, lijkt mij wel voldoende. Het is de zelfde als die rode die ik heb laten zien. Niet te groot. Laat ik een mooie lekbak maken, afvoertje erin. Koelunit vd draaibank splitsen en klaar. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee, we zullen het meemaken. Er zit natuurlijk wel een beste vertraging tussen.
 
Van die vertraging klopt, ik heb expres de MBS 105 V gekocht, vanwege vermogen (1500 watt). Ter voorkoming dat bij beetje frictie het apparaat het moeilijk krijgt. Mijn ervaring zegt dat het goed is gekozen te hebben voor deze versie.

Succes met de aanschaf! ;)
 
Groeten vanuit het UMCU. Ja, het is weer zo ver...
Vanavond laat ik mijn freesspulletjes zien.
 
Weer niet goed met moeders de vrouw? Das altyd minder. Sterkte man voor jullie alle 2.
 
Als het zo doorgaat, kan ze waarschijnlijk as Zondag of Maandag weer mee terug naar huis.
Afgelopen Donderdag ging het allemaal zeer chaotisch, maar goed.

Ik zou de freesspulletjes laten zien, het gaat om een kotterkop, spanbus-systeem, opspan-set, zaagfrees/mantelfreeshouder, center, miniatuur en verzinkboren, digitale aflezing voor de boorspil en een radius frezenset.

Grotefoto-HMS76NRI.jpg


Om mee te beginnen...

Wat jammer is: dat bij de kotterkop-set beitels zitten, met opgesoldeerde hardmetalen snijpunt. Daar kan ik zelf niks mee.
 
Laatst bewerkt:
succes Hans ......... en spullen zien er :9~ uit ... voor mij abracadabra vwb die beitels...maar ik geloof je zo maar.... :+
 
Ziet er mooi uit Hans! Ik mis alleen updates over de GSR! :X

Wat is er mis met beitels met opgesoldeerde beitelplaatjes? (even afgezien van het feit dat je ze weg kan gooien als het plaatje op is)
 
Updates komen wel weer, ben nu toch te veel met andere dingen bezig.
Wat betreft die beitels, Matthias.

Als het plaatje op is, hoef je de beitel niet weg te gooien. Je kunt er immers andere plaatjes op hardsolderen. Heb ik wel eens gedaan. Ook op mijn cirkelzaag-blad (schroefje geraakt...). Dat is het probleem niet.
Maarrr, je moet ze kunnen slijpen.
Daar heb je eigenlijk 3 slijpstenen voor nodig. En twee slijpmachines.

Een, die het basismateriaal (zacht staal) weg kan slijpen (witte steen).
Een, die het hardmetalen (carbide's) plaatje kan voor slijpen (groene steen).
Een, die het plaatje kan na slijpen voor een mooie scherpe en gladde snijkant/vlak.

Eerste twee is niet zo'n probleem, die twee stenen kun je op de werkbank-slijpmachine zetten.
De laatste steen, is een diamant slijpsteen en dat slijpen gebeurd nat. Heb je dus een andere slijpmachine voor nodig. Het liefst een met een slijptafel die door middel van bladveren kan ''schommelen''.

Voor ons zijn HSS (-E of Co) beitels mooi, of voor het gemak: met wisselplaatjes.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Het is toch glashelder?!
Net zo helder als polissen.
Of Heineken...
Of IJsselmeerwater...
 
Als het zo doorgaat, kan ze waarschijnlijk as Zondag of Maandag weer mee terug naar huis.
Afgelopen Donderdag ging het allemaal zeer chaotisch, maar goed.

Ik zou de freesspulletjes laten zien, het gaat om een kotterkop, spanbus-systeem, opspan-set, zaagfrees/mantelfreeshouder, center, miniatuur en verzinkboren, digitale aflezing voor de boorspil en een radius frezenset.

[afbeelding]

Om mee te beginnen...

Wat jammer is: dat bij de kotterkop-set beitels zitten, met opgesoldeerde hardmetalen snijpunt. Daar kan ik zelf niks mee.

Nice!
 
Als het zo doorgaat, kan ze waarschijnlijk as Zondag of Maandag weer mee terug naar huis.
Afgelopen Donderdag ging het allemaal zeer chaotisch, maar goed.

Ik zou de freesspulletjes laten zien, het gaat om een kotterkop, spanbus-systeem, opspan-set, zaagfrees/mantelfreeshouder, center, miniatuur en verzinkboren, digitale aflezing voor de boorspil en een radius frezenset.

[afbeelding]

Om mee te beginnen...

Wat jammer is: dat bij de kotterkop-set beitels zitten, met opgesoldeerde hardmetalen snijpunt. Daar kan ik zelf niks mee.

Leuk speelgoed :Y :9 :9
 
Heb mijn partner gistermiddag opgehaald en kan dus thuis verder herstellen en bijkomen.
Ben aan het opruimen geweest en heb Suzuki bretels (20euro gekost) in de bonus:

Grotefoto-T4FJXAT7.jpg



Mag tegen verzenkosten weg, omdat jullie het zijn...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan