gsx 1100 / 1135

Word een lekker oldskool ding!
Heb je hier en daar ook nog wat frameverstevigingen(extra buisjes)aangebracht.
Deze dingen staan niet echt bekent om hun goede stuureigenschappen. ;)

Ja, ik had aan de achterkant wat versteviging aan gebracht, maar omdat de achterschokdemper bevestiging en het "subframe" toch weer veranderd moeten worden, ga ik maar meteen door aan de voorkant.....

Mooie rondbuis gehaald gisteren, en de tekeningetjes / foto's van OSS gehaald, en jou werk, dat van Gixerron en Robinjo staan natuurlijk ook model.....

het zat dus al in de pen, maar bedankt voor je reactie...
 
Hebben er mensen ervaring met gsx (origineel of aftermarket) bestellen vanuit Engeland??
Omdat die luchtgekoelde blokken daar toch wel het meest "mis"bruikt worden zitter er nogal wat zaakjes die leuke spulletjes hiervoor verkopen...

iemand tips of ervaringen?
 
Ik denk dat als je over tunings-delen praat je beter in de USA kan gaan zoeken.
Lage dollar , veel knowhow , veel dragrace-ervaring , veel keuzemogelijkheden etc.
Ik denk dat mensen als Robinjo (heeft dus zelf 'n big EFE) en Marco (met z'n turbofiets) enz. dit zullen beamen.
Je zou het ook via Jan Smit kunnen doen maar die staat op zijn zachtst gezegd nou niet echt bekend om zijn "snelheid" van bestellen/leveren.
Ik heb zelf wel eens wat in Engeland besteld.
De ene keer duurt het weken , de andere keer ligt het binnen 'n paar dagen al thuis.
Kan je echt geen pijl op trekken , op de Engelse manier van zakendoen/posterijen.
De Amerikanen zijn altijd goed en stipt.
 
Ik heb jaren lang het engelse blad "streetfighters" gekocht, en had het idee dat de luchtgekoelde scene zich voornamelijk in Engeland afspeelde... (moet er eerlijk bijzeggen dat ik toen nog niet into de suzuki's was).

Amerika klinkt altijd zo ver weg!!! Maar ik heb inderdaad een kennis die ook wel eens via die route spullen bestelt, en dat gaat altijd goed...

bedankt voor de tip, ga eens wat meer snuffelen op de amerikaanse sites.
 
Dat denkt Fred niet.
Lezen jongeman , lezen.
Ik stel de vraag of ie het blok al in het frame gehad heeft.
Ik zet er ook bij dat ik niet weet óf en hoeveel verschil ....
Omdat ik , toen bij jou , van Jeroen hoorde dat 'n EFE-blok nét niet in 'n GS1000-frame past (de aanpassing-foto) én ik niet weet of er verschillen zijn in die 2 frames én om te voorkomen dat ie met zo'n loeizwaar blok komt zitten te kutten ...... etc.etc.


p.s. kom je Zondag , op de Speedtriple , ook naar de Dom?

Mijn excuses Fred, in mijn ADHD natuur heb ik je zinsopbouw verkeerd geinterpreteerd. |( S3 heb je ondertussen gezien ;)
 
Ik denk dat als je over tunings-delen praat je beter in de USA kan gaan zoeken.
Lage dollar , veel knowhow , veel dragrace-ervaring , veel keuzemogelijkheden etc.
Ik denk dat mensen als Robinjo (heeft dus zelf 'n big EFE) en Marco (met z'n turbofiets) enz. dit zullen beamen.
Je zou het ook via Jan Smit kunnen doen maar die staat op zijn zachtst gezegd nou niet echt bekend om zijn "snelheid" van bestellen/leveren.
Ik heb zelf wel eens wat in Engeland besteld.
De ene keer duurt het weken , de andere keer ligt het binnen 'n paar dagen al thuis.
Kan je echt geen pijl op trekken , op de Engelse manier van zakendoen/posterijen.
De Amerikanen zijn altijd goed en stipt.

:^

eBay Motors: Auto Parts and Vehicles | eBay
Vintage Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki Parts - Z1 Enterprises
http://gszone.biz/

Waar ben je naar op zoek????
 
wacht je een week op een tandwiel........
full
 
Heb Rednas een mailtje gestuurd, hopelijk heeft hij een passend tandwiel,

maar voor het geval dat;

Iemand nog een achtertandwiel liggen voor een bandit/rf 900???
toestand is niet belangrijk, het is alleen voor het bepalen van de kettinglijn.. als ie nog maar gewoon op de klok past natuurlijk!!

hart-afstand / steek is ong. 100 mm.

Alvast bedankt..
 
onderblok erin gehangen om de kettinglijn te bekijken,
ook zonder achtertandwiel valt al direct op de de "klok" heel erg ver naar buiten steekt!
er is voldoende ruimte voor de ketting vergeleken met de band. alhoewel dit een 170-er band is en er zodadelijk een 180-er in komt.

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit probleem van de kettinglijn het best aan kan pakken;

of een andere klok proberen,
of zelfs een ander achterwiel om te kijken of de klok daar niet zover van uitsteekt......

de rode lijn is de lijn van het voortandwiel (origineel, nog geen offset)
de groene lijn is die van het achtertandwiel, ook is die niet gemonteerd!

full
 
onderblok erin gehangen om de kettinglijn te bekijken,
ook zonder achtertandwiel valt al direct op de de "klok" heel erg ver naar buiten steekt!
er is voldoende ruimte voor de ketting vergeleken met de band. alhoewel dit een 170-er band is en er zodadelijk een 180-er in komt.

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit probleem van de kettinglijn het best aan kan pakken;

of een andere klok proberen,
of zelfs een ander achterwiel om te kijken of de klok daar niet zover van uitsteekt......

de rode lijn is de lijn van het voortandwiel (origineel, nog geen offset)
de groene lijn is die van het achtertandwiel, ook is die niet gemonteerd!

[afbeelding]
Joorn is dit een tandwiel opnemer van een 1100 of 750...ik weet zeker dat er twee soorten zijn en die van een 1100 van '90 is volgens mij korter...weet het niet zeker maar bijna wel!
 
sterker nog Gixxerron, het is een achterwiel van een RF 900.... die zou hetzelfde moeten zijn als een bandit 1200...

Het is dus geen gsx-r wiel....

wat ik me dus afvraag of ik inderdaad een ander wiel moet hebben, ofdat de klok uit te wisselen is met die van een gsx-r wiel??????
 
Wat dacht je van een off-set voortandwiel laten maken
Van het oude voortandwiel het hart uitlaten draaien en van een nieuw voortandwiel de krans /tandjes aflaten draaien en deze op de juiste off-setmaat weer laten vastlassen
Heb er zelf jaren mee gereden Kawa GPZ 900r geen enkel probleem
Wel laten doen door ene Nico Bakker *D
 
Hier nog wat inspiratie:

gsxmw2.jpg


Komt uit mn beperkte selectie favoriete fighters :9~
 
sterker nog Gixxerron, het is een achterwiel van een RF 900.... die zou hetzelfde moeten zijn als een bandit 1200...

Het is dus geen gsx-r wiel....

wat ik me dus afvraag of ik inderdaad een ander wiel moet hebben, ofdat de klok uit te wisselen is met die van een gsx-r wiel??????
Ziet er precies hetzelfde uit als de GSX-R...denk dat Meneer Suzuki niet dacht kom we gaan een ander type tandwiel opnemer maken voor de RF...
 
Let op dat achterwieltandwiel gedoe hoe dat zit is soms verschillend idd hangt vh jaartal af...


je moet ff kijken in mn oldskool topic, redline rider heeft de laatste geopend...



Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' Part III
zie eerstepost daar staat iets over die achterwielen heb daar ooit een link geplaatst


gevonden

http://web.telia.com/~u92104830/rim.htm


je zou dus bv een 88'er achtertandwielopnemer moeten hebben (lijkt het) je mot ff de hoogte meten
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een off-set voortandwiel laten maken
Van het oude voortandwiel het hart uitlaten draaien en van een nieuw voortandwiel de krans /tandjes aflaten draaien en deze op de juiste off-setmaat weer laten vastlassen
Heb er zelf jaren mee gereden Kawa GPZ 900r geen enkel probleem
Wel laten doen door ene Nico Bakker *D


Een off-set tandwiel moet er sowieso komen inderdaad, maar ik heb al wat bedrijfjes gevonden via internet die kant en klare off-set tandwielen leveren in verschillende maten, en ik vrees dat die goedkoper zijn dan een tandwiel laten maken door dhr. N. Bakker....
Probleem zit m er ook in dat de kettinglijn door de framebuis heen loopt als ik deze tandwielopnemer gebruik (zonder aanpassingen of vervang door een andere).
Dus ik ontkom er niet aan om achter iets nieuws te verzinnen....
 
de breedte van de tandwielopnemer is 45 mm
iemand toevallig een wiel van suzuki met een kleinere breedte-maat???

full
 
Let op dat achterwieltandwiel gedoe hoe dat zit is soms verschillend idd hangt vh jaartal af...


je moet ff kijken in mn oldskool topic, redline rider heeft de laatste geopend...



Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' Part III
zie eerstepost daar staat iets over die achterwielen heb daar ooit een link geplaatst


gevonden

http://web.telia.com/~u92104830/rim.htm


je zou dus bv een 88'er achtertandwielopnemer moeten hebben (lijkt het) je mot ff de hoogte meten

Bedankt voor je info.....
:W

inderdaad ff meten bij iemand of een 88-er tandwielopnemer mischien minder breed is!
 
Hoppa....

Nog nooit een vliegwiel eraf gehaald wat met zoveel zweet en tijd heeft gekost!!!

Omdat de magneet in het vliegwiel al stuk was, en ik geen originele vliegwieltrekker voor dit vliegwiel bij de hand had, ben ik als eerste aan de slag gegaan met een 3 en daarna met een 4 armige trekker.... Maar dit had geen postitief resultaat.

Uiteindelijk door een goede bekende een trekker laten draaien. En wederom na behoorlijke inspanningen uiteindelijk het vliegwiel eraf gekregen.

Wat denk je;

de vorige "monteur" was waarschijnlijk bang dat het vliegwiel los zou raken, er zat iets van een loctite-achtige substantie op de krukas!!!!

Ongewoon dat je na normaal gesproken zo'n simpel karweitje erg opgelucht kunt zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan