GSX-1100-ES

eiskoud.nl

MF'er
4 nov 2003
63
0
heerlen
Hallo allemaal,

zoals de meeste van jullie weten heb ik vorig jaar m'n magnatje verkocht

met al het mooie weer begint het weer aardig te kriebelen :]
ik ben nog aan het sparen voor een nieuwe motor maar dat gaat dit jaar niet lukken, nu kan ik voor een paar honderd euro een Suzuki GSX-1100-ES kopen (half kuipje, dus eigenlijk niet helemaal naked) bj 1984 - 47000 gelopen (ik weet het ziet niet echt geweldig uit maar tis goedkoper dan een paar keer een motor huren)

wie kan mij vertellen waar ik op moet letten als ik zo'n ding ga kopen, wie heeft ervaring met een GSX1100

bedankt,
Desmond

We hebben 't dus over dit type motor:
gsx1100es-83_2.jpg

Ziet er als een solide fiets uit. Maak eens een proefrit zou ik zeggen. Wellicht dat de eigenaar iets meer kan zeggen over wat er de afgelopen 20 jaar met de motor is gebeurd.

jep dat is m.. allen dan in zwart/rood

hij staat bij een handelaar, ik vroeg me gewoon af of er bekende probleempuntjes zijn waar ik extra op moet letten bij het proefritje..

Je hebt in ieder geval dubbele schijfremmen voor, zelfs schijfrem achter. Het is wel een luchtgekoelde viercylinder. Ik weet niet of je luchtkoeling een bezwaar vindt? Verder heb ik weinig narigheid gehoord over de GS-blokjes van Suzuki. De GSX 1100 heeft toch cardan, of niet? ...tja wat moet je verder verwachten van een motor voor een paar honderd Euro's? Er zullen allicht wel wat mankementen aan zijn, neem ik aan? Heb je er al een proefrit mee gemaakt? Luister of er geen gekke geluiden uit het blok komen en of er geen blauwe pluimen uit de uitlaten komen.

Zoals je op OldSkool al gelezen hebt zijn de wat mindere punten : het bijladen wil nog wel eens voor wat stress zorgen.
De koppeling kan rammelen. Kan ie heel oud mee worden, klinkt alleen wat minder.
En voor de rest...dik 100pk, rijdt best wel lekker .

Ik heb vroeger ooit zon ef gehad met van die rubberen banden op de tank..ennne antiduiksysteem zal wel niet meer werken..

Koppelingsmoer wil nog wel eens losschieten is mijn ervaring..

Terug
Bovenaan Onderaan