gsx 1100 f

Je had helemaal gelijk. Heb nu inmiddels ook een 1100 f. Heb echter wel een probleempje dat ik niet helemaal kan plaatsen.
De motor houdt in ongeveer tussen de 4000 en 5000 toeren.
Nu kan ik hem wel steeds in hogere toeren rijden maar het lijkt me niet normaal.
Ideeen? Tips?

Groet
Stein
 
Zo te zien is iedereen zeer zeker erg enthousiast over deze fiets , dat is mooi want ik ben van plan om er binnekort ook 1tje aan te schaffen. Kan alleen iemand mij vertellen wat ongeveer het benzine verbruik is. Moet dagelijks een km of 50 naar me werk en uiteraard krijg ik reiskosten vergoeding , maar dat is nagenoeg niet zoveel als ik verbruik nu ik nog met de auto ga.

Gr Ed
 
Ik reed er 1:17 a 1:18 mee met een rijstijl waar je tegenwoordig ( ik reed hem in de 90-tiger jaren) absoluut binnen no-time je rijbewijs kan inleveren. Ik vind wel dat je rekening moet houden met behoorlijke banden/ketting kosten. Destijds (dit zal nu nog wat hoger liggen gezien de inflatie) waren rekeningen bij regulier onderhoud van fl. 2000,00 heel gewoon.
 
Zo te zien is iedereen zeer zeker erg enthousiast over deze fiets , dat is mooi want ik ben van plan om er binnekort ook 1tje aan te schaffen. Kan alleen iemand mij vertellen wat ongeveer het benzine verbruik is. Moet dagelijks een km of 50 naar me werk en uiteraard krijg ik reiskosten vergoeding , maar dat is nagenoeg niet zoveel als ik verbruik nu ik nog met de auto ga.

Gr Ed
Tussen de 1:15 en de 1:22. Maar gemiddeld lag het rond de 1:18
 
LEUK weetje:

Wisten jullie dat de knippperlichten (voor) van de GSX1100F ook door Donkervoort gebruikt worden? De D8 heeft ze ook voor zitten...toch best grappig om te weten lijkt me.
 
zo ff dit topic nieuw leven inblazen.

Ik heb weer een gsx1100f in bezit.
Heb er een gehad welke ik heb opgeknapt(2008/2009).Deze motor is zeer goed bevallen (zeer comfortabel)

Nu kreeg ik de kans mijn scooter in te ruilen tegen een beest van een gsx1100f uit 1993.
Heb ik gedaan.

Naar huis gereden en maar in de stalling! geluk dat het nog niet superkoud is (zeg -10) en super glad.
De achter band ik in het midden versleten.......(zit een bt45r op) die zou ik binnenkort vervangen gok ik.

wat me wel opviel is dat de motor in de 2de versnelling meer geluid maakte als optrekken in zijn 1, 3, 4 of 5......... beetje het geluid wat je bij een auto hebt in zijn 1.......
vreemd. Hij schiet niet uit de 2de versnelling ofzo! wel appart.
ik kan me niet herinneren dat mijn oude gsx1100f dit deed?
overgens is de voorrem ook ruk, hij remt maar ik krijg de remhendel ver ingedrukt voordat hij begint te remmen.................denk de leeftijd van de remleidingen???

Naja, van het voorjaar lekker toeren met de gsx1100f
 
Als de ketting ooit te strak gespannen geweest is heb je kans dat er zgn. pitting op de tandwielen van met name de 2e ontstaat. Behalve dat dit een wat zingend geluid produceert kan het, mits niet te ver gegaan, weinig kwaad.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
He Mensen,

Ik heb sinds kort ook een gsx 1100f.
En vind het nu al een heerlijke motortje!!
Ben ook benieuwd of er nog veel berijders op het forum zitten.

Groeten Sjors
 
Hallo,
Een vraagje aan de eigenaren van een 1100f.
Voor een hobby/knutsel/pruts project zou ik wat maten willen weten van een gsx1100f voorvork.
Zoals;
Lengte, gemeten vanaf hart as tot bovenkant binnenpoot.
Afstand tussen beide remschijven in.

Indien iemand de gelegenheid heeft en dit zou willen opmeten, bij voorbaat dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan