GSX 1400: slechte punten

Wel, er zit in ieder geval een stijgende lijn in tussen 2002 en 2003 :)

Ik geloof dat de 1400 wat problemen had met de achter-shock, maar tis verder best wel een degelijke fiets en doet niet structureel onder voor soortgenoten in de zelfde klasse. Zoals altijd is een oordeel nooit 100% objectief: Of een motor "goed" is of niet hangt meestal meer af van verwachtingen vooraf dan van harde feiten. Mensen die de 1400 gekocht hebben omdat ze b.v. hun GSXR1000 te initimiderend vonden zullen waarschijnlijk minder te spreken zijn over de handling dan iemand die de 1400 als een vlotter alternatief voor zijn/haar Harley Electra Glide had gekozen.

Hoe dan ook: Geen enkele aanleiding om opeens gedeprimeerd te raken, zolang je zelf maar tevreden bent ;)
 
Eh wie??

Dit is toch een site voor motor enthousiastelingen.
Ik zou zeggen sssssstt. (geen slapende belgen eh honden eh nie das ook weer niet aardig he.....euh maak maar niemand wakker) Laat maar dromen, over echte motors GSXen bv.

Niks zo persoonlijk als smaak en voorkeur. Ik ben er voorals nog zeer tevreden over. Ja hoor er is ook hier best wel eens een kleinigheidje aan maar qua betrouwbaar kan ik alleen maar zeggen 100%. En sturen moet je gewoon kunnen (lees durven) en niet alle machines hebben gelukkig dezelfde eigenschappen. Maar ik kan toch aardig partij bieden aan de meeste fietsen die ik onderweg tegenkom zoniet hebben ze vaak het nakijken.

Heerlijke fiets toch!! :]
 
enig idee hoe het komt dat de gsx 1400 zo'n slechte punten krijgt op onderstaande site?
Op deze site zijn de meesten toch tevreden over hun gsx 1400...of heb ik het mis :?

Hier zijn de 2 links:
http://www.motorbikes.be/en/suzuki/2003/GSX%201400/
http://www.motorbikes.be/en/suzuki/2002/GSX%201400/

Als het zo'n site is waar lezers een stem (of meerdere!) mogen uitbrengen dan weten wij al voldoende en is dat totaal niet meer objectief. Dergelijke site's
zijn al verpest door een bepaald persoon die honderden keren negatief stemt op
bepaalde machines's, vooral de GSX1400 en die van hemzelf de hemel in stemt. Ga
af op de mening van de bezitters van een bepaalde motor en daarover hun mening
geven, zowel de positieve als de negatieve aspecten en daarvoor betaan er geluk-
kig forum's zoals deze! En.......ik ben heel tevreden over de GSX1400 :}
 
nee, ben zeerex niet.
was gewoon geinteresseerd in de gsx1400 (vind het de knapste van de zware naked's) maar ben wat 'bezorgd' over de betrouwbaarheid/onderhoud
 
nee, ben zeerex niet.
was gewoon geinteresseerd in de gsx1400 (vind het de knapste van de zware naked's) maar ben wat 'bezorgd' over de betrouwbaarheid/onderhoud


Moet je gewoon eens naar ons komen als we een meeting hebben kun je zelf zien en horen van de club leden.
 
3 keer raden wie er verstand heeft gekregen !?


klikkerdeklik

even kijken bij fotoalbum en voila!!!!

hihihihihihi

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA |( |( en zijn nieuwe bike })
loopt nu in één keer harder dan zijn vorige (wisten wij allang) :9 is ie al lid van de club :? :? Zo zie je maar weer hoe iemand :? kan veranderen, ik zou zeggen de "BEUK" erin :+

 
Laatst bewerkt:
3 x raden hoe dat cijfer tot stand gekomen is!!!!!! :X :X :X :X :X

:+

Dat boeit me niet... en al zou er een 4 staan dan nog blijf ik van mening dat ik dol ben op mijn XJR... dusssss Zo zouden de GSX rijders er ook over moeten denken... Ik bedoel wat kan jou het nou schelen wat een ander van jouw motor vind...lekker belangrijk..

Zolang ieder maar tevreden is met waar ie op rijdt....dan is het toch prima...!
 
Dat boeit me niet... en al zou er een 4 staan dan nog blijf ik van mening dat ik dol ben op mijn XJR... dusssss Zo zouden de GSX rijders er ook over moeten denken... Ik bedoel wat kan jou het nou schelen wat een ander van jouw motor vind...lekker belangrijk..

Zolang ieder maar tevreden is met waar ie op rijdt....dan is het toch prima...!
als je zou weten wat de voorgeschiedenis is zou je er niet zo makkelijk over doen maargoed dat is gelukkig over dus we zullen het maar niet opnieuw oprakelen
 
als je zou weten wat de voorgeschiedenis is zou je er niet zo makkelijk over doen maargoed dat is gelukkig over dus we zullen het maar niet opnieuw oprakelen

:? .... inderdaad heb ik geen voorkennis.... maar er zijn dus vervelende zaken gebeurd.... dat is jammer.. '( .. ik heb geen kwade bedoelingen hoor....

Met mijn opmerking over de XJR was meer als een soort van plaagstootje bedoeld..maar ik wist niet dat dat zo gevoelig ligt.... O-) ...
 
ligt verschrikkelijk gevoelig blijkbaar...ik werd hier al direct uitgejouwd voor Zeerex (geen idee wie dat is) terwijl ik gewoon interesse had
 
heb nu ne zr-7 en wil mssn over een dik half jaar ofzo ne zware naked kopen.
Keuze is echter verscheurend :-) De drie (beter niet bij naam noemen) zijn allemaal knap en krachtig. Alleen lijkt de gsx1400 net iets meer te hebben maar dan minder betrouwbaar. Vandaar mijn vraag
 
heb nu ne zr-7 en wil mssn over een dik half jaar ofzo ne zware naked kopen.
Keuze is echter verscheurend :-) De drie (beter niet bij naam noemen) zijn allemaal knap en krachtig. Alleen lijkt de gsx1400 net iets meer te hebben maar dan minder betrouwbaar. Vandaar mijn vraag
ik denk niet dat je gelijk voor zeerex versleten wordt hoor ! hahaha alleen dat is de reden dat de gsx 1400 op welke site waar je op kunt stemmen zo laag staat vandaar...

De gsx is nu een half jaar in mijn bezit en heeft nog nooit een klap verkeerd gegeven ( staat nu op 7100km)

die van mij heeft 117,4 pk en 135 nm (k&n filter en full akra) op het achterwiel en is naar mijn mening goed snel, heb laatst in de ardennen geen enkele moeite gehad om een fireblade en een zx6 r bij te houden en af en toe eens te verrassen en dat terwijl ik helemaal niet zoon bochtenmonster ben.

verder heb ik nog niet gehoord dat de 1400 iemand heeft laten staan terwijl ik toch best een paar mensen ken die em al langer hebben en veel meer kilometers rijden dan ik, petergsx bijvoorbeeld heeft em dacht ik al 70.000 kilometer!!!!

iedere motor heeft zwakkere punten en zo ook onze gsx het hangt alleen af van het bouwjaar wat deze zwakke punten zijn.

Van alle nakeds is de suzuki zeker 1 van de sterkste en betrouwbaarste dit is niet alleen maar mijn mening maar denk ik ook de mening van nu in middels 94 clubleden !!!

als je weet wat voor reputatie de 1200 bandit( de voorloper van de suzuki gsx1400 ) heeft dan weet je gelijk dat het met de betrouwbaarheid wel snor zit

als ik jouw was zou ik zoveel mogelijk vergelijkende proefritten gaan maken die zeggen meer dan wat wie dan ook je vertellen kan.

en als je dit gedaan heb kun je ook een voor jou juiste beslissing nemen en misschien is dat wel een gsx 1400 ....... wie weet

groetjes joker
 
Volgens mij maakt de betrouwbaarheid niet zo veel uit, zowel de Kawa als de Soes en de Yam zijn wel ok..... ook het verkrijgbaar zijn van aftermarket spulletjes is volgens mij niet hetgeen wat de doorslag moet geven... Wat wel belangrijk is is hoe de fiets rijdt : Dus proefritten maken... en......
Welke je er mooier uit vind zien => ga hier niet uit van een foto maar ga zo'n apparaat "live" bekijken.
Ik ben toentertijd op een XJR gestuit omdat ie er toevallig stond en de kleur mij ook aanstaat... een proefrit en ik was verkocht...
Persoonlijk vind ik de kleurstelling van een GSX niet zo...maar dat is puur persoonlijk.
Qua power zal je echt niet merken welke fiets sterker is... het zijn allen Nm beulen... dussss

Succes met de keuze :]

PS (zonder hiermee mensen tegen de schenen te willen schoppen O-) ) voor ideeen hoe je bv. een XJR kunt aanpassen naar je eigen ideeen : http://www.xjrcafe.nl
Voor de GSX en Z zijn er vast ook sites...maar die ken ik zelf niet...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij maakt de betrouwbaarheid niet zo veel uit, zowel de Kawa als de Soes en de Yam zijn wel ok..... ook het verkrijgbaar zijn van aftermarket spulletjes is volgens mij niet hetgeen wat de doorslag moet geven... Wat wel belangrijk is is hoe de fiets rijdt : Dus proefritten maken... en......
Welke je er mooier uit vind zien => ga hier niet uit van een foto maar ga zo'n apparaat "live" bekijken.
Ik ben toentertijd op een XJR gestuit omdat ie er toevallig stond en de kleur mij ook aanstaat... een proefrit en ik was verkocht...
Persoonlijk vind ik de kleurstelling van een GSX niet zo...maar dat is puur persoonlijk.
Qua power zal je echt niet merken welke fiets sterker is... het zijn allen Nm beulen... dussss

Succes met de keuze :]

Zo is het maar net!! Alle genoemde merken hebben door de loop der jaren hun
betrouwbaarheid wel bewezen, dus dat zit wel goed. Wat overblijft is in dit
geval de persoonlijke keus en misschien ook de financiële kant van het verhaal!
Ik rij inmiddels ruim 34 jaar motor waarvan de GSX mijn (dacht ik) 16e Suzuki
is, ook ik heb de Yamaha en de Suzuki eens naast elkaar gezet en mijn keuze
werdt de GSX 1400, en heb daarvan geen seconde spijt gehad. Keuze's zijn altijd
heel persoonlijk, vergelijk, rij ze beiden eens voor een proefrit en maak dan
de (moeilijke) keus. Suc6.
 
Zo is het maar net!! Alle genoemde merken hebben door de loop der jaren hun
betrouwbaarheid wel bewezen, dus dat zit wel goed. Wat overblijft is in dit
geval de persoonlijke keus en misschien ook de financiële kant van het verhaal!
Ik rij inmiddels ruim 34 jaar motor waarvan de GSX mijn (dacht ik) 16e Suzuki
is, ook ik heb de Yamaha en de Suzuki eens naast elkaar gezet en mijn keuze
werdt de GSX 1400, en heb daarvan geen seconde spijt gehad. Keuze's zijn altijd
heel persoonlijk, vergelijk, rij ze beiden eens voor een proefrit en maak dan
de (moeilijke) keus. Suc6.

Ook ik sluit mij er aan,

ik rij al van mijn geboorte motor, en ook div SUZ versleten maar toen de GSX1400 uit kwam was dit voor mij de BIKE en ik heb er ook geen moment spijt van.

ook kwa techniek en onderhoud is het gewoon een zeer goede BIKE.


DB
 
Terug
Bovenaan Onderaan