GSX 1400 ** The Bullbar ** deel 10 - Bataafse manieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrijp me ook niet verkeerd, ik vroeg alleen maar af of de ventilator aan slaat. Dat er niets mis is met de fiets begreep ik bij de eerste paar test km'ters al :]

De gearindicator heeft 5draden. Hier staat hoe het moet worden aangesloten, alleen weet ik zo niet welke draden dat zijn die vanuit het dashbord komen.


ik begreep je ook niet verkeerd .maar met zo'n bike weet je haast wel zeker dat het anders moet zijn ;)

en je linkje werkt niet .
 
Begrijp me ook niet verkeerd, ik vroeg alleen maar af of de ventilator aan slaat. Dat er niets mis is met de fiets begreep ik bij de eerste paar test km'ters al :]

De gearindicator heeft 5draden. Hier staat hoe het moet worden aangesloten, alleen weet ik zo niet welke draden dat zijn die vanuit het dashbord komen. (onder 'instrumentation user and set-up guides' op 'DG8 English' klikken)


in het dashboard zit idd de schakeldraad , dat is de roze.
oranje/groen =12 volt.
zwart/wit =massa
 
Laatst bewerkt:
En Tomaaz, ik denk dat ik met mijn 30jaar zelfs het leeftijds gemiddelde nog wel naar beneden haal. Mijn pa vind de 1400 een ouwe lulle fiets :+ (rijdt zelf tuono) (ouwe is 62 _O-).

Ps. ik kocht op mijn 21 ste mijn eerst gsx1400 (2001), en kreeg van de verzekering mijn 2de (2002) :W
 
Laatst bewerkt:
in het dashboard zit idd de schakeldraad , dat is de roze.
oranje/groen =12 volt.
zwart/wit =massa
Hier kan ik wat mee, bedankt! Nu alleen die van de snelheidsmeter en toerenteller nog vinden :)
En Tomaaz, ik denk dat ik met mijn 30jaar zelfs het leeftijds gemiddelde nog wel naar beneden haal. Mijn pa vind de 1400 een ouwe lulle fiets :+ (rijdt zelf tuono) (ouwe is 62 _O-).

Ps. ik kocht op mijn 21 ste mijn eerst gsx1400 (2001), en kreeg van de verzekering mijn 2de (2002) :W
Van Tuono rijders trek ik mij per definitie niets aan _O-
Ouwe lullen motor rijd en stuurt als een jonge god :]
 
Goedemiddag :W

Ik zal mij hier ook even voorstellen.
Tom, 24 (haal het gemiddelde volgens mij behoorlijk naar beneden O-) ), woon in Friesland.
Ik heb een paar weken geleden de GSX1400 Yoshimura van Coebulletje over genomen. Heb hiervoor alleen maar supersport gereden, maar beleefde er niet veel plezier meer van. Momenteel heb ik ook nog een SP1, maar die staat te koop.

Nu heb ik meteen een paar vragen.
Ik heb een gearindicator van Acumen en die wil ik op de Bull plaatsen. Ik heb de manual (met wiring diagram) al flink bestudeerd, maar ik kom er niet achter welke draden ik moet hebben.
Iemand van jullie die weet welke draden ik moet hebben?

Als de motor erg warm word, slaat dan de ventilator achter de olie koeling aan? Paar weken geleden de 11stedentocht gereden en toen werd hij behoorlijk warm. De ventilator sloeg alleen niet aan. Is dit normaal?

Welkom Tom,

Leuk te vernemen dat ik niet de enige jongeling (38) ben in Friesland die GSX1400 rijd. Ook ik heb tot vorig zomer altijd supersport gereden, maar de Bull bevalt me veel beter door de meer ontspannen zithouding. En zelfs een dikke 1400 is goed sportief te rijden. Het geeft natuurlijk een echte kick om met zo'n groot apparaat een 600-buikschuiver helemaal zoek te rijden.
 
Kijk eens bij supersprox...aluminium hart, stalen tandwielkrans. Erg goede tandwielen.

Ik ben eens wat op google gezocht onder andere in Duitsland, maar ik kom nergens tandwielen tegen met 46 tanden. De meesten gaan tot 43 en een enkeling tot maximaal 44 tanden, maar dan houdt het op.
Wie kan een link plaatsen met een 46-tands achtertandwiel ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Volgens mij heeft de GSX-R 1000 een zelfde soort achtertandwiel als de GSX 1400, alleen de radius van de montage-gaten is 2 mm kleiner. Deze is wel in 46-tands verkrijgbaar. Zijn de montage-gaten gewoon een beetje op te boren tot ze passen?

Als ik nu een 17-tands voortandwiel gebruik en achter een 43-tands, dan heb ik met mijn bandenmaat een kortere gearing van bijna 8 %. Loopt de ketting dan nog te strak over de geleider ondanks het grotere achtertandwiel?
 
Ik ben eens wat op google gezocht onder andere in Duitsland, maar ik kom nergens tandwielen tegen met 46 tanden. De meesten gaan tot 43 en een enkeling tot maximaal 44 tanden, maar dan houdt het op.
Wie kan een link plaatsen met een 46-tands achtertandwiel ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Volgens mij heeft de GSX-R 1000 een zelfde soort achtertandwiel als de GSX 1400, alleen de radius van de montage-gaten is 2 mm kleiner. Deze is wel in 46-tands verkrijgbaar. Zijn de montage-gaten gewoon een beetje op te boren tot ze passen?

Als ik nu een 17-tands voortandwiel gebruik en achter een 43-tands, dan heb ik met mijn bandenmaat een kortere gearing van bijna 8 %. Loopt de ketting dan nog te strak over de geleider ondanks het grotere achtertandwiel?
Hoi ....1 juni heb ik je een bericht gestuurd inzake je tandwielen...heb daar flink wat tijd ingestoken ...maar dat geeft niet, dat doe ik graag. Je hebt dat bericht misschien over het hoofd gezien, ik heb er in ieder geval geen tegenbericht over gelezen. Ik zou zeggen kijk maar eens terug in de lijst dan kom je het bericht wel tegen, succes. 8-)
 
Ik ben eens wat op google gezocht onder andere in Duitsland, maar ik kom nergens tandwielen tegen met 46 tanden. De meesten gaan tot 43 en een enkeling tot maximaal 44 tanden, maar dan houdt het op.
Wie kan een link plaatsen met een 46-tands achtertandwiel ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Volgens mij heeft de GSX-R 1000 een zelfde soort achtertandwiel als de GSX 1400, alleen de radius van de montage-gaten is 2 mm kleiner. Deze is wel in 46-tands verkrijgbaar. Zijn de montage-gaten gewoon een beetje op te boren tot ze passen?

Als ik nu een 17-tands voortandwiel gebruik en achter een 43-tands, dan heb ik met mijn bandenmaat een kortere gearing van bijna 8 %. Loopt de ketting dan nog te strak over de geleider ondanks het grotere achtertandwiel?

Over de geleider hoef je je dan geen zorgen te maken....als dat voortandwiel maar niet te klein wordt....17 is prima !
 
Ik weet dat ik dit eigenlijk op de website van de S.O.C.N. moet vragen, maar wie gaan er komend weekend allemaal mee met het rondje duitsland ???

Er is veel te doen voor Suzuki enthousiasten komend weekend:
-european Suzuki weekend in Hockenheim

- Zelf ga ik naar het Jaartreffen van de Duitse GSX 1400 club samen met Bataaf en Wolfsoes.
Dat wordt gehouden op een grote boerderij in de buurt van Xanten. Je kunt blijven
overnachten, s'avonds is er een grote BBQ met speenvarken, kortom een weekend plezier!

Degenen die dit mee zouden willen maken heel snel kontakt met mij opnemen, dan valt er nog
wel iets te regelen. Ik neem mijn tent mee, maar je kunt ook in het hooi slapen.....
 
Hoi ....1 juni heb ik je een bericht gestuurd inzake je tandwielen...heb daar flink wat tijd ingestoken ...maar dat geeft niet, dat doe ik graag. Je hebt dat bericht misschien over het hoofd gezien, ik heb er in ieder geval geen tegenbericht over gelezen. Ik zou zeggen kijk maar eens terug in de lijst dan kom je het bericht wel tegen, succes. 8-)

Had ik allemaal al nagekeken, maar ook daar kom in niet aan 46-tanden. In ieder geval bedankt.
 
Ik weet dat ik dit eigenlijk op de website van de S.O.C.N. moet vragen, maar wie gaan er komend weekend allemaal mee met het rondje duitsland ???

Er is veel te doen voor Suzuki enthousiasten komend weekend:
-european Suzuki weekend in Hockenheim

- Zelf ga ik naar het Jaartreffen van de Duitse GSX 1400 club samen met Bataaf en Wolfsoes.
Dat wordt gehouden op een grote boerderij in de buurt van Xanten. Je kunt blijven
overnachten, s'avonds is er een grote BBQ met speenvarken, kortom een weekend plezier!

Degenen die dit mee zouden willen maken heel snel kontakt met mij opnemen, dan valt er nog
wel iets te regelen. Ik neem mijn tent mee, maar je kunt ook in het hooi slapen.....
Dat zou ik echt willen,maar ik vertrek zaterdag naar de Dolo's :W :W :W :W :W :W
 
Ik weet dat ik dit eigenlijk op de website van de S.O.C.N. moet vragen, maar wie gaan er komend weekend allemaal mee met het rondje duitsland ???

Er is veel te doen voor Suzuki enthousiasten komend weekend:
-european Suzuki weekend in Hockenheim

- Zelf ga ik naar het Jaartreffen van de Duitse GSX 1400 club samen met Bataaf en Wolfsoes.
Dat wordt gehouden op een grote boerderij in de buurt van Xanten. Je kunt blijven
overnachten, s'avonds is er een grote BBQ met speenvarken, kortom een weekend plezier!

Degenen die dit mee zouden willen maken heel snel kontakt met mij opnemen, dan valt er nog
wel iets te regelen. Ik neem mijn tent mee, maar je kunt ook in het hooi slapen.....


nog gekker. is dat het eigenlijk een www.gsx1400club.eu agenda punt was/is .
de gezamenlijke rit, met socn.


het is maar net waar je de prioriteiten legt .

ik weet nu ook waarom iemand net AFMELDE omdat ie zich vergist had in de agenda .

|( |( |(

maar veel plezier juliie daar
 
dan weet jij de mooie stekkies,en so what de verkeerde kant het is wel gezellig :Y :Y
Dit zijn de voortuitzichten :W :W :Y :Y

4531968.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan