GSX 1400 ** The Bullbar ** deel 10 - Bataafse manieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vette pech ! Vanmorgen vond ik al dat mijn achterband een beetje slapjes was (1,4 bar)

Was ik net mijn ketting aan het smeren voor de trip van morgen.....zie ik een spijker in mijn band zitten. Geprobeerd te repareren met het gereedschap wat ik nog van mijn ouwe BMW had....Fehlanzeige !!

Scheiße !!!! Kan ik niet mee morgen....balen....wat een verjaardag! Een paar weken geleden die hond onder de motor....het gaat goed.

Iedereen toch bedankt voor de felicitaties en dat jullie aan mij gedacht hadden.
verrek louis daar moet toch iets op te vinden zijn...heeft er niemand een goede gebruikte band liggen..of is er niet iets te regelen voor je bij een of andere motorzaak???? gij moet toch gewoon mee kunnen...
 
Daar staat ie dan.....hoe vaak zou ik dat wiel al gedemonteerd hebben??

full
 
Iemand bekend met schakelproblemen? Bij mij gaat ie regelmatig niet in zijn 3 lijkt te blokkeren, ff tussengas en hij gaat weer! heb 12 maanden garantie dus moet allemaal goed komen , maar toch ...
Weet iemand of er een gsx in uithoorn in ingeruild , misschien kom ik er dan 8ter wat er nog meer aan mankeert, heb wel al nieuwe remschijven en blokken gehad maar die trillen ook al weer na 2000 km , hoort er bij blijkbaar.

Bij dealer geweest , die monteur denkt dat er een van de metalen platen in de koppeling krom is !
Ze gaan de koppeling eraf halen en kijken wat er mis is.
In z'n een met de koppeling in ging m'n motor gewoon rollen, en schakelen naar 2 en 3 moeizaam , leuk als je zo'n ding net hebt..........
maar verder klasse machine!!!
 
Je bent een uitzondering Geesix. Ik ken 1 geval meer, die ook constant met zijn remmen bleef klooien, maar dat is echt op te lossen. Kost alleen veel tijd om uit te zoeken waar het precies vandaan komt.
Vwb. je koppeling.....dat is geen bekend probleem van onze bike. Wat de vorige eigenaar daar mee gedaan heeft.....veel gewheelied ?? Met te weinig olie rondgereden ??? Dat vinden die platen ook niet fijn.
 
Er zitten idd sporen van wheelies op de motor, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn !
Hoop dat het snel opgelost word , er zit trouwens ook speling op het balhoofd.........
Ja ik heb een goed exemplaar gekocht, pluspuntje is dat ik 12 maanden garantie heb .
 
Laatst bewerkt:
Iemand bekent met roestvorming op het frame?
Stond vannochtend mijn motor te wassen, zie ik tot mijn verbazing dat aan de linkerkant waar het "helmslotje"" aan het frame gelast zit gewoon een hele bledder verf los zit!
De gsx is van 2005 met nog maar 30000 km op de teller en heb hem nieuw gekocht.
 
Ik zal het in de gaten houden en op tijd bijwerken want dat vindt ik zonde!
Om nu het frame al te laten poedercoaten vindt ik ook wat ver gaan. :N :N
 
Ik zal het in de gaten houden en op tijd bijwerken want dat vindt ik zonde!
Om nu het frame al te laten poedercoaten vindt ik ook wat ver gaan. :N :N

Daar heb ik anders wel een goed adresje voor..... :) :)

Geintje Pieter, maar het komt idd wel meer voor. Ook als je de tank er af haalt, moet je maar eens bij het balhoofd inspecteren. Gewoon goed schoon maken, ontvetten, bijlakken.
 
sow net ff een carterventilatietje op de kop getikt O-) misschien dan eindelijk van die waas achter mijn peilglas af :(
Ik heb pas geleden mijn olie nog ververst en zie nu ook weer een waas voor het kijkglas, waar komt dat vandaan??? Dit is natuurlijk wel alleen als ik de motor wegzet op de zijstandaard. Daarom trek ik hem liever steeds op de middenbok en dan zie ik achter mijn kijkglas steeds mooie heldere olie, dan is er niets loos. :) :) :)
 
Ik heb pas geleden mijn olie nog ververst en zie nu ook weer een waas voor het kijkglas, waar komt dat vandaan??? Dit is natuurlijk wel alleen als ik de motor wegzet op de zijstandaard. Daarom trek ik hem liever steeds op de middenbok en dan zie ik achter mijn kijkglas steeds mooie heldere olie, dan is er niets loos. :) :) :)


ff snel gepikt bij de socn O-) O-)

dat komt als je korte afstanden rijd.er zit altijd wel wat vocht in je carter.als je regelmatig langere afstanden rijd kan dat vocht goed verdampen en afgevoerd worden door de normale carterventilatie.als je zoals ik veel korte stukjes rijd dan verdampt het vocht wel maar word dan niet voldoende afggevoerd door de ventilatie en slaat dan weer neer in je carter en mengt zich met de olie waardoor je de witte substantie(ook wel sludge of mayonaise genoemd)krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ja aart dat zal het zijn....mijn werkgever woont veel te dicht bij, ik zal hem vragen heel zijn handel te verhuizen dan kan ik tenminste even flink het gas erop houden..hi hi Maar ja lekker dicht bij je werk wonen heeft ook zo zijn voordelen. Als je de motor goed warm hebt gereden kan je ook de olievuldop er even afschroeven om de verdamping te bevorderen. Er komen trouwens twee afvoer slangetjes onder het motorblok uit waarvan er een een dopje heeft..!! dat dopje waarom zit er dat eigenlijk op???
 
dat slangetje zit direct aan je luchtfilterhuis,en dient voor de afwatering.als het dopje er niet op zou zitten zou je hierdoor theoretisch dus water en vuil van de straat aanzuigen.
wel zo af en toe het dopje eruit en water aftappen en dan dopje er weer in.


btw ik woon ook eigenlijk te dicht bij mijn werk en krijg dus ook die witte waas in mijn blok.na de rit van afgelopen zaterdag was het peilglas weer mooi schoon.mag ook wel na 660 kilometer
 
Laatst bewerkt:
Iemand bekent met roestvorming op het frame?
Stond vannochtend mijn motor te wassen, zie ik tot mijn verbazing dat aan de linkerkant waar het "helmslotje"" aan het frame gelast zit gewoon een hele bledder verf los zit!
De gsx is van 2005 met nog maar 30000 km op de teller en heb hem nieuw gekocht.

Ook dat heb ik , maar dat komt dus vaker voor , gelukkig nog in garantie dat scheelt weer
:}
 
Wat is het wezenlijke verschil tussen een k4 en een k7 ?
Ik heb een instructieboekje voor een k7 bijna gekocht, maar heb dus een k4!
Technisch zal alles toch wel hetzelfde zijn ?
 
afgezien van de kleuren en dat de K4 de laatste is met twee dempers zit er volgens mij weinig verschil in.

het is wel in het duits maar wel duidelijk.komt van het duitse forum
K2 =
4 in 2 ohne Kat
ohne Wegfahrsperre
mit Lichtschalter
ohne Warnblinkanlage
erste Dämpferserie hinten (mit weißem Ring auf der Federvorspannung)

K3 =
4 in 2 ohne Kat
ohne Wegfahrsperre
ohne Lichtschalter
mit Warnblinkanlage
zweite Dämpferserie hinten (ohne Ring auf der Federvorspannung)

K4 =
4 in 2 mit Kat (in jedem Schalldämpfer)
ohne Wegfahrsperre
ohne Lichtschalter
mit Warnblinkanlage
dritte Dämpferserie hinten (mit schwarzem Ring auf der Federvorspannung)
ab diesem Bj. Ausfallenden der Schwinge um 1cm verkürzt - wichtig für Kettenspannerumbauer!
K5 =
4 in 1 mit Kat
mit Wegfahrsperre
geänderte Tachoanzeigen (beleuchtete Zeiger)
ohne Lichtschalter
mit Warnblinkanlage
dritte Dämpferserie hinten (mit schwarzem Ring auf der Federvorspannung)
geänderte Gabel (braucht jetzt mehr Dämpferöl und die Federn sind länger)
geänderte ECU-Einheit (2 Stecker statt einer, PC-Anschluss)

K6 =
4 in 1 mit Kat
mit Wegfahrsperre
geänderte Tachoanzeigen (beleuchtete Zeiger)
ohne Lichtschalter
mit Warnblinkanlage
dritte Dämpferserie hinten (mit schwarzem Ring auf der Federvorspannung)
geänderte Gabel (braucht jetzt mehr Dämpferöl und die Federn sind länger)
geänderte ECU-Einheit (2 Stecker statt einer, PC-Anschluss)

K7 =
4 in 1 mit Kat
mit Wegfahrsperre
geänderte Tachoanzeigen (beleuchtete Zeiger)
ohne Lichtschalter
mit Warnblinkanlage
dritte Dämpferserie hinten (mit schwarzem Ring auf der Federvorspannung)
geänderte Gabel (braucht jetzt mehr Dämpferöl und die Federn sind länger)
geänderte ECU-Einheit (2 Stecker statt einer, PC-Anschluss)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan