Gsx 1400 Topic Deel 16 : It's only torque,but i like it

Status
Niet open voor verdere reacties.
...iets met weemoed... (of zo :/ )

...en zo rommel je wat aan... ;)

Zo is het maar net, dat aanrommelen is ook een leuk deel van onze motorhobby.

Ga je er nog wat voor terug kopen?
Ik weet anders nog wel een mooie speed triple :P

Zonder gekheid, geniet nog van het grijze ding zolang je hem nog hebt.
 
Laatst bewerkt:
...nee, ga er vooralsnog niets voor terug kopen...

...of het moet een groene (!) Speed 955i zijn, met zilvergrijze wielen, en een heel gepoetst motorblok...
...dan zou ik overstag kunnen gaan... ;)

..zonder gekheid, het is wel even prima zo...
 
...weet je, zo'n sportbrommer is best leuk, maar..., voor de niets aan de hand toertjes is een beetje naked gewoon 100x leuker...
...lekker met je bakkes in de wind, en niet altijd het idee moeten hebben, dat het persé harder moet...

...die Sportboxer is best leuk, daar gaat het niet om, maar..., voor van die tochtjes is het ding eigenlijk minder geschikt...
...en daar kom je pas weer achter als je weer een keer een naked hebt gehad... :/

...als in : het is niet goed, of het deugt niet... :+
 
:? :? :? jij ook al niet :? :? :? Ik ook niet. :N

ik wilde eigenlijk dit topic niet verder vervuilen met een "verkeerd" merk maar goed dan.. :+








ik heb het dikste vuil er maar ff afgehaald na die hoosbuien maandag.....
ook een aantal zaken herzien ff en een laadkabeltje aan de accu gehangen...
morgen een snipperdaggie genomen om de mogelijk laatste mooie dag van het jaar niet mis te lopen.
ik wil zien er een paar 100 km op te blaffen met een leuk binnendoor toertje... :]
eerste indruk is super.....grijns van oor tot oor werkelijk... :Y
ik wil er eigenlijk niet teveel aan veranderen maar die spiegels vinnik nie heel fraai :N
ooo....en een hugger heb ik besteld want de schokker zat na 1 regenrit al onder de bagger.. -O-
 
ff wat anders nog....

ik wordt zo zaggies an gesjikkert van dat ranzige photo bucket... |(
wat gebruiken jullie om fotos hier op het forum te planten????
 
...weet je, zo'n sportbrommer is best leuk, maar..., voor de niets aan de hand toertjes is een beetje naked gewoon 100x leuker...
...lekker met je bakkes in de wind, en niet altijd het idee moeten hebben, dat het persé harder moet...

...die Sportboxer is best leuk, daar gaat het niet om, maar..., voor van die tochtjes is het ding eigenlijk minder geschikt...
...en daar kom je pas weer achter als je weer een keer een naked hebt gehad... :/

...als in : het is niet goed, of het deugt niet... :+

Ik weet eigenlijk niet beter dan op een naked rijden.

Ooit begonnen op een crossbrommer die ik in onderdelen heb gekocht in de wijk spijkerkwartier Arnhem. Die brommert kwam in dozen uit een kelder waar 2 kerels in waren geëxecuteerd, over spannende verhalen gesproken .....

Toen begonnen met lessen, eerst op een cb600 daarna op een cb500.
De 600 vond ik eigenlijk een beetje karakterloos, maar de 500 was wel leuk door dorpjes.
En toen via diverse lichte nakeds uitgekomen op Triumph, en een poos blijven plakken.
Nu zou ik wel graag eens een gsx 1400 willen proberen, gewoon voor de lol.

Maar zo'n sportboxer lijkt mij ook wel gaaf, er rijd er hier ook 1 rond in oranje wit.
Het klinkt als een opgevoerde kever, maar gaaf is hij wel.

*D
 
ff wat anders nog....

ik wordt zo zaggies an gesjikkert van dat ranzige photo bucket... |(
wat gebruiken jullie om fotos hier op het forum te planten????

Tinypic, die heeft de optie om foto's te verkleinen met het uploaden.

Maar je hebt een mooie kleurcombi gekozen, ziet er gaaf uit.
Misschien nog een mooie dempertje ala austinGP??
 
vanochtend ff de cb opgehaald *O* *O* en vanmiddag ff wat nagelopen.. :X

de eerste 100km staat erop......was weer een enerverende ervaring met spekgladde nieuwe bandjes door de stort buien... _O- _O-

nu maar hopen op een paar mooie dagen nog om er ff wat kilometers op te knallen.. :]

Wat moest je trouwens nog nalopen?
Ik heb zelf ook wel het 1 en ander meegemaakt daar .....
 
dolorfin schreef...:

ik wordt zo zaggies an gesjikkert van dat ranzige photo bucket... |(
wat gebruiken jullie om fotos hier op het forum te planten????
...ik gebruik SmugMug...

...moet je wel voor betalen, maar..., je kunt onbeperkt uploaden (als je betaalt voor Photobucket kan dat trouwens ook), en de kwaliteit van SmugMug is simpelweg mijlen beter dan van Photobucket...

...nadeeltje, en daar kwam ik van de week achter... :( :( :( , bij SmugMug kon je de boel zo instellen, dat je foto's iets scherper werden weergegeven...
...SmugMug heeft dat zelf al ingebouwd, maar je kon dat zelf nog iets aanpassen aan eigen smaak...

...en die functie is sinds heel recent verdwenen... :(

...dus..., mailtje naar Amerika gemaakt met het hoe en waarom...?!

...antwoord terug : omdat een hoop mensen die functie compleet verkeerd gebruiken, hebben wij die functie uitgeschakeld...



...lekker dan... B| B| B|



...SmugMug kent trouwens ook diverse maten om de boel naar bijvoorbeeld hier up te laden...
...een paar voorbeeldjes :



...small...
DSC03950-S.jpg




...medium...
DSC03950-M.jpg




...large...
DSC03950-L.jpg




...extra large... (klik = groter)
DSC03950-XL.jpg




...extra-2-large...(klik = iets groter)
DSC03950-X2.jpg




...extra-3-large...(klik = nog groter)
DSC03950-X3.jpg




...en desgewenst kun je nog voor standje 'original' kiezen...
...allemaal met een behoorlijk scherpe kwaliteit...





dolorfin schreef...:

ooo....en een hugger heb ik besteld want de schokker zat na 1 regenrit al onder de bagger.. -O-
...of zo'n 'sok' om de schokbreker doen...
 
Laatst bewerkt:
...afscheidstoertje...?

...binnenkort (morgen ?) zullen we het weten... :/

...en daarom vrienden..., daarom vandaag de Grijze Muis nog een keer iets de sporen gegeven...
...want een rondje Veluwe onder de Bridgestones door laten rollen...

...en dan vandaag vanaf de eerste meter zonder een aangesloten G-Pack kastje, en..., heel eigenlijk rijdt dat wel ontspannen...
...stukken minder zenuwachtig op het gas, en prima passend bij zo'n ontspannen toer-tripje...

...en voor de rest gewoon een beetje aangekeuteld...
...beetje binnendoor, stukkie snelweg, beetje onder de bomen door, en een beetje over hei en heuvel...

...ik zeg : rijdt toch eigenlijk helemaal niet verkeerd, zo'n GSX1400... :+



...al die stomme zandpaden ook allemaal daar op die Veluwe... ;)
%28u%29%2011%20september%202015%20%28b%29%20afscheidstoertje...%20%28a%29%20Veluwe-X2.jpg




...over heuvel en langs hei...
%28u%29%2011%20september%202015%20%28b%29%20afscheidstoertje...%20%28b%29%20Posbank-X2.jpg




...en volgens het bord begint de Veluwe dus hier... :/
%28u%29%2011%20september%202015%20%28b%29%20afscheidstoertje...%20%28c%29%20Veluwe-X2.jpg
 
Laatst bewerkt:
:] spannende dag dus morgen Ron. Hoop voor je dat het lukt met de verkoop. Mocht je na de grijze muis een blauwe smurf willen.......je weet me te vinden. 😉
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat is dat voor een ding ron....seat????.....wel een geinig kleurtje...

ik wil jullie korte eerste indruk na een week diverse avondritjes niet onthouden....

in hoeverre verschilt een naked als de cb van een bull....

het grootste verschil zit hem mijns inziens in het blok...

de 1400 van een bull is laagtoerig en koppelrijk terwijl de cb meer toeren maakt en duidelijk makkelijker ook hoog de toeren inloopt....
tel daarbij de close ratio bak en je hebt wel eens de neiging door te willen schakelen terwijl je al in 6 rijd.
op secundaire wegen geweldig maar op de lange baan ff wennen...
gelukkig ben ik 10 jaar onderweg geweest met een sp1 en die had hetzelfde.....ff omschakelen dus weer.....

2e grote verschil is de actieradius....lees; je komt een dikke 200 km en dan kan je lopen. _O-
wederom voor mij een herinnering aan de sp1....
het is niet echt een zuiplap.(1:16 bij vlot straat gebruik) maar het tankie is slechts 17 liter.
vraag me wel af hoe dat gaat worden als ie ingelopen is en ik er lekker mee kan vegen..
wederom...sp1 ben ik bang... _O-

ergonomie en comfort is voor mij perfekt.....hard zitje (sp1 :+ ) en alles op de goeie plek....
meer vibraties als bij een bull (geen rubber op de steps ) maar voor mij allezins acceptabel.
de sp trilde soms alsof het blok uit het frame kwam zetten... :+

schokkers zijn super net als de algehele handling....je ken het ding met 100km/u 180 draaien op een secundaire weg... :+
remmen......dcbs....abs....ik was er eerst niet zo zeker van toen ik dat las destijds toen ze op de markt kwamen...
maar goed...de abs bemoeit zich nergens mee tot op het allerlaatst....
de dcbs verneem je niet zoals destijds op de cbr1000f....
zit nu een proportion valve tussen (bij normaal remmen pakt ie het andere wiel nie mee nie..)
resumerend...het ding ankert als een gek zonder rare electronika bs....

wat is er slecht/wennen????

de gasrespons bij kruissnelheid op snelweg had wat relaxter gemogen.....
bij 150/160 levert de geringste pols beweging (bv rijden door een kuil) al een schop in je kont op...
echt iets waar ik aan moest wennen....
wederom is het op sec wegen wel dolle pret....

het enige wat echt slecht is vinnik is de ketting die mijnheer honda erop heeft gefrot....
alhoewel een DID is het volgens mij 1 of andere 2e keus cheappass oem montage ding..
lawaaierig en en nu al diverse zware punten...
mischien mot ie nog ff wakker worden maar zoniet dan slijp ik hem ervoor de kerst nog af...
kan ik hem bij de importeur door de ramen zwiepen ofzo.... _O- _O-

tot dusver....voor wie het interesseert.... ;)
 
Leuk geschreven!

Je beschrijving doet toch een beetje aan een speed triple denken.
Alleen een speed triple heeft onderin ook leuk koppel

wat betreft de ketting, heb je veel "chainlash" ?
Of ratelt het ding gewoon?

Ketting afstellen op een enkelzijdige draagarm komt altijd erg secuur aan heb ik ontdekt.
Het is systeem van de speed triple is een kopie van de vfr dacht ik (of andersom) ...
 
Laatst bewerkt:
Leuk geschreven!

Je beschrijving doet toch een beetje aan een speed triple denken.
Alleen een speed triple heeft onderin ook leuk koppel

wat betreft de ketting, heb je veel "chainlash" ?
Of ratelt het ding gewoon?

Ketting afstellen op een enkelzijdige draagarm komt altijd erg secuur aan heb ik ontdekt.
Het is systeem van de speed triple is een kopie van de vfr dacht ik (of andersom) ...

ooo....verwar "rev happy" niet met een gebrek aan koppel onderin...
ik vind dat ze dat prima voor elkaar hebben...
het ding trekt soepel vanaf 2000 en hard vanaf 3000 en lomp hard vanaf 6000
een hele brede bruikbare powerband maar met korte versnellingen waardoor ie loeihard optoert...ook in de hogere versnellingen...
je kunt merken dat het een herzien cbr rr blokkie is om meer low down en midrange trekkracht te krijgen...
ik vind dat ze er goed in geslaagd zijn om ook het eindschot in takt te laten.
hij voelt niet gecastreerd bovenin zoals sommige supersport afgeleide fietsen..


de ketting hoor ik gewoon....alsof ie compleet droog staat (dat is ie niet)
speling is goed maar ik vind dat er al een behoorlijk zwaaar punt in zit.
ik heb het ding eergister na een rit minutieus schoongemaakt en verzadigd met vet werkelijk.
vandaag nog maar eens kijken of ie nu wat stiller is.
het is gewoon een goedkoop flutding als je het mij vraagt...waar ik niet te lang mee blijf tobben....
een maat van me heeft prettige connecties bij een groothandel en een goldline zvm-x DID kost me voor de cb dus slechts 90 euro.....
voor dat geld ga ik niet te lang tobben maar vervang ik hem liever vlug...
met de huidige km-stand durf ik dat nog wel aan op dezelfde tandwielen.

stellen is idd een secuur werkje....het excenter heeft maar een klein tikje nodig om een groot verschil te maken...jet zet m makkelijk te strak (of te slap)
 
dolorfin vraagt...:

wat is dat voor een ding ron....seat????
wel een geinig kleurtje
...yep ; een Galiablauwe SEAT Ibiza SC Sport-Up...

...lekker compact, lekker weinig gewicht, indien nodig zuiniger dan een Honda CB1000R :+ , groot genoeg voor ons beiden, en voorzien van bijna alle (geen leren bankstel, en geen navi voorbereiding) fabrieksopties...

...dus helemaal kinderachtig aangekleed is het ding ook niet... ;)

...had hiervoor een zeldzaam onderhoudsgevoelige, en dus dure 325i, en dat is met veel plezier de (aller)laatste van de 3 stuks drie-series die ik gehad heb...
...heb dat ding totaal emotieloos uitgezwaaid, en met veel plezier weer een Volkswagen product in ontvangst genomen...


Afbeelding%20175-XL.jpg
 
leuk ding om te zien....

hoe het zit met de kwaliteit kun je over twisten.....
wij doen vw tuning (vag) op het werk en wat je dan zoal te horen krijgt wordt je toch niet vrolijk van soms....

mijns inziens is er maar 1 degelijk koekblik....



kogelvrij en reterap voor de maat....
mijne heeft nu 2 ton maar een vriend van me heeft 1 op gas met 410k
afgezien van onderhoud nooit niks raars beleefd....
als ik dat nog moet gaan doen heb ik hem nog 10 jaar.... :+
 
dolorfin schreef...:
leuk ding om te zien....

hoe het zit met de kwaliteit kun je over twisten.....
wij doen vw tuning (vag) op het werk en wat je dan zoal te horen krijgt wordt je toch niet vrolijk van soms....

mijns inziens is er maar 1 degelijk koekblik....

[~[url="http://i1312.photobucket.com/albums/t522/dolorfin/DSCN0480_zpsf5xflrzq.jpg"]afbeelding~][/URL]

kogelvrij en reterap voor de maat....
mijne heeft nu 2 ton maar een vriend van me heeft 1 op gas met 410k
afgezien van onderhoud nooit niks raars beleefd....
als ik dat nog moet gaan doen heb ik hem nog 10 jaar.... :+
...kwaliteit van het SEAT-je is prima, maar..., ik heb dus wel heel bewust een uitvoering zonder die vermaledijde TSI motor genomen..., want Ronnie is wel goed, maar niet gek... :+

...hier ligt nog gewoon een 'ouderwets' blok in, zonder megamoderne directe inspuiting, en zonder zo'n magere distributieketting inclusief een te zielige kettingspanner...

...met al die opgepompte 1.0 en/of 1.2 blokjes, al dan niet met 3 cilinders heb ik nix mee...

...leuk voor in een motorfiets, maar als het tig-kilo aan autoblik moet trekken, heb ik toch mijn twijfels over de langlevendheid van dat soort uitgeknepen motorblokken...



...fraai type Accord heb je trouwens... :Y
...mooie strakke lijnen in dat model...


...nadeel van dat soort auto's (was ook zo bij de 325i die ik had) dat zijn de gewichten van die dingen... :/

...en dat vertaalt zich gelijk naar die onzinnige wegenbelasting..., daarom nu bewust gekozen voor een lichtgewicht dingetje, en daardoor maar 33 Euro straf in de maand... ;)

...die 325i zat op 66 p/mnd :/

...plus dat de auto het grootste deel van de week gewoon stil staat te staan... :/
 
ah...dus dat met die kleine blokjes had je ook al bedacht.....
je kunt erop wachten tot ze knappen als je het mij vraagt... :N

wegenbelasting....tsja.....ik rij ook niet veel meer met de acci....meest voor het werk in de winter
en in het weekend staat ie stil.....
ik heb welleens rondgekeken voor iets kleiners maar je krijgt geen knoop meer voor een d-segment sedan met 200k op de klok....
het toe te betalen bedrag bespaar ik nooit meer terug dus kan ik beter doorrijden tot de wielen eraf vallen.
in de belasting doet ie 178 ofzo (per kwartaal) en het verbruik hangt rond de 1:12 met een looien voet dan wel.... :+
niet goedkoop maar inruilen is duurder..... :Z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan