Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

ja idd, heb eens een testritje gedaan en kwam niet boven de 70°C uit, dus ffe een plaatje fixen dat ik er snel op en af kan doen om de koeler ffe af te dekken in zulke temperaturen.
In de zomer zou dit geen probleem mogen zijn.
 
Jaaa, da's echt een hele mooie. Daar zit veel liefde in. Maar de koeler is te groot voor de motor. Die koelt té goed en de motor komt niet op temperatuur.
 
De "BlackBull" is weer terug van weggeweest. Heel verhaal is dat geworden wat ik misschien nog wel eens ga vertellen...........
I.i.g. liep de 1400 niet naar wens en wilde zelfs niet meer starten. Bleek, zoals ik direct al dacht, aan de ATRE in de Gipro te liggen. ATRE uitgeschakeld en lopen. Daarna voor de zekerheid ook nog de bougietjes vervangen en de bijna alle stekkers ingespoten. Verse benzine er in en lopen als een zonnetje :)
Helaas gaat ie wel weer de verkoop in want 4 motoren is wat veel van het goede :) Eerst maar eens deep-cleanen want er is slecht gezorgd voor het beestje.......
Lesson learned:
- Nooit aanpassingen doen voor verkoop zonder dat je er zeker van bent dat het ook doet wat het belooft....
 
lekker, de MF oma zit al in dit topic.. das niet best.

Ondanks dat mijn Bull inmiddels verkocht is, toch wel benieuwd of jullie nog van t heerlijke weer genoten hebben dit weekeind??
 
beste gsx1400 liefhebbers ,

ik had eens graag jullie mening gehoord over de gsx1400.
ik rijd momenteel een gsx1100F .
deze ziet er nog uit als nieuw , ik heb hem vorig jaar helemaal gereviseerd .
Echter heb ik 1 probleem.
na een zwaar verkeersongeval in 2015 heb ik blijvende letsels waar door ik geen lange ritten meerkan maken op deze motor
omdat ik met de knieen te hard opgetrokken op de motor zit .
de afstand tussen voetsteunen en zitvlak is amper 44 cm .
ik loop al even met het idee om een gsx1400 aan te schaffen , èèn omdat ik dit een mooie naked vind , twee omdat ik hier veel goeds van lees .
ik had van jullie eens graag geweten hoe jullie de zithouding vinden op lange afstanden .
weten jullie toevallig de afstand tussen voetsteunen en zitvlak , want dat is wel belangrijk omdat ik niet meer zo met de knieen opgetrokken wil zitten .
misschien nog zaken waar ik op moet letten als ik èèn zou gaan bezichtigen .
alvast bedankt voor de reacties .

groeten,

lex
 
Hoi Lex,

Uit ervaring kan ik je zeggen dat de beenhoek op de 1400 minder is dan bij de 1100. Maar kwa zitpositie ligt het aan je lengte, of je de 1400 beter of minder vindt. Op de 1400 zit standaard geen ruitje, terwijl die van de 1100 in hoogte afstelbaar is.

Kijk ook even op deze site...http/cycle-ergo.com
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend waren we onderweg met een groepje (ex) 1400 rijders naar het motortreffen in Vijfhuizen. Helaas heeft Aart (BigBull) een aanrijding met een andere motorrijder gehad op een dijkje bij Assendelft. Aart heeft hierbij op meerdere plekken zijn linkerbeen gebroken. Eveneens is er een stukje van een nekwervel afgebroken. Aart ligt op dit moment in het ziekenhuis in Alkmaar. Is succesvol geopereerd en gaat zijn herstelfase in. Uiteraard zeer aangedaan door wat er gebeurd is. Gisteravond zijn we op bezoek geweest bij Aart en naar omstandigheden gaat het redelijk. Ik heb dit berichtje in overleg met Aart geplaatst.
Berichtjes naar Aart kunnen in dit topic geplaatst worden want hij zal dit ongetwijfeld gaan lezen.
Wij wensen Aart beterschap en een vlot en volledig herstel.
 
Hallo Aart,
Jeetje, dit is echt rotnieuws. Maar vanuit Leidschendam wensen we je heel veel beterschap. Groet Joop
 
Als eerste sterkte Aart met het herstel!

Ik ga dit weekend een GSX 1400 ophalen echter heeft deze witte velgen, nu wil ik graag zwarte velgen. Voordat ik ze laat spuiten/poedercoaten is mijn vraag heeft iemand nog een setje velgen in het zwart over of is iemand geïnteresseerd in een ruil?
 
Hey Sjorrit, welkom bij de club der blijde rijders dan met de aanschaf van de GSX. Succes met het zoeken naar zwarte velgen.
 
Dank! Ik heb gelijk nog een vraag, op ebay staan verschillende Akra systemen te koop. Namelijk de road use en de "only for race" systeem. Beide een 4-1 systeem met lange titanium demper. Bij de road versie zit er een E keurmerk op en een DB-killer, hoe veel zit hier meerwaarde in? Ik snap dat een db-killer voor het buitenland fijn is maar na 10 jaar elk jaar een weekend in Duitsland gedaan te hebben ben ik nooit aangehouden of uberhaubt politie gezien.

Is een GSX 1400 met akra zonder db-killer erg storend bij lange reizen? De versie met db-killer is namelijk 180,- eu duurder op de één of andere manier.
 
Als je naar de Eifel gaat kom je ze gegarandeerd tegen. Ik heb ook jarenlang met een Akra zonder DB-killer gereden, maar als je een beetje beschaafd rijdt....geen probleem.
 
Als je naar de Eifel gaat kom je ze gegarandeerd tegen. Ik heb ook jarenlang met een Akra zonder DB-killer gereden, maar als je een beetje beschaafd rijdt....geen probleem.

Ik ben 4 keer naar de eifel gegaan, geen één keer aangehouden (afkloppen) moet wel zeggen dat ik aardig normaal rij en in dorpjes mij netjes aan de snelheids regels houd.
 
Nou kogel door de kerk, Akra uitlaat besteld. Heeft iemand nog een Power Commander liggen? :)

Pff staan al wekenlang verschillende advertenties op ebay van hetzelfde bedrijf met akra dempers/systemen voor de GSX 1400, bestel ik er één krijg ik een bericht dat ze in backorder zijn, levertijd 6 weken!

Weet iemand ook of de akra systemen ook bij een gewone motorzaak te bestellen is?
 
Hi GSX 1400 liefhebbers,

Ik sta op het punt om een GSX 1400 aan te schaffen. Helaas heeft deze motor nog een origineel stuurtje en ik zou deze graag willen vervangen. Wat is de maximale breedte zonder dat ik remleidingen en dergelijke aan moet pakken?

Alvast bedankt.

Niels
 
Terug
Bovenaan Onderaan