Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Hey hoi even wat leven in dit topic schoppen, voor de langere ritten ben ik opzoek naar wat windbescherming maar het moet wel in stijl zijn natuurlijk. Nu kom ik op het internet dit stuurkuipje tegen. Zijn er mensen die deze ook hebben? Ik kan namelijk weinig info vinden hoe deze gemonteerd wordt, van de voorkant ziet het er mooi uit maar van de achterkant moet het ook een beetje te pruimen zijn.

QWfXMtn.jpg
 
Kijk even op GSX1400 Owners .org . Hier vind je mensen die deze ook erop gemonteerd hebben. Heb zelf voor de eenmalig lange rit per jaar ( dit jaar Zwartewoud ) een ruitje aangeschaft, ziet er niet echt uit vind ik maar bescherming is top. Looks neem ik eventjes voor lief voor die paar dagen.
 
Kijk even op GSX1400 Owners .org . Hier vind je mensen die deze ook erop gemonteerd hebben. Heb zelf voor de eenmalig lange rit per jaar ( dit jaar Zwartewoud ) een ruitje aangeschaft, ziet er niet echt uit vind ik maar bescherming is top. Looks neem ik eventjes voor lief voor die paar dagen.

De bedoeling is om met de GSX naar wat classic bike events te gaan en dan ziet zo'n oldskool GS1000 look-a-like ruitje er wat beter uit dan zo'n ding van PUIG :p (heb ik hier ook liggen maar vind het niks).

Op GSX1400 kan ik ook niet heel veel info vinden helaas.
 
Hi,

Voor mijn GSX ben ik op zoek naar een nieuwe kettingset. Ik wil graag voor een 18 tands tandwiel en achter een 43 tands tandwiel. Wie weet hoe lang de ketting moet zijn? 116 of 118 schakels?

Alvast bedankt.

Niels
 
Ik ben op zoek naar een mooi setje koppeling/rem hendel! Heeft iemand ervaring met een mooi setje die niet al te duur zijn? :D
Verder vraag ik mij af of iemand al eens de TPS sensor heeft afgesteld. Ik denk dat ik die van mij nog eens goed moet afstellen.
 
z1.JPG
z2.JPG





Had er destijds deze zwarte op gezet.

Gewoon via Ebay (Engeland) gekocht, en die dingen waren (toen) een tientje of 6 ofzo (per set).
Bewust niet voor de aller-allergoedkoopste gekozen.

De levertijd was maar een paar dagen, en je kon zowel de kleur van de hendels, als ook de kleur van de kleur adjusters naar eigen smaak kiezen. En uiteraard ook de lengte van de hendels (kort of lang - ik heb gewoon de lange besteld toen).

Uitstekende pasvorm, en..., op een andere fiets heb ik de originele nogal vrij prijzige Pazzo hendels zitten..., en dan zullen de zwarte hendels die ik op de GSX had best wel ongekende imitatie zijn, maar..., ik zag het verschil zo goed als niet, en ik voelde het verschil ook niet.

Deze GSX heb ik verkocht in 2015, en zeeeeeer recent stond 'tie' te koop (en is ook vrij vlot verkocht) via Anbergen Motoren, en met nog steeds diezelfde hendels er op.
Sterker nog..., fiets was op deze bar-end spiegels na, nog hetzelfde als destijds.

...er zaten nu weer origineel ogende spiegels op... :/ :/



Voorbeeldje van hendels : gsx1400 levers | eBay
 
Laatst bewerkt:
Afbeelding 067 - kopie.jpg
2.jpg




Had ze voor/tijdens het GSX eigenaarschap ook op de (ook...) ex-Speed zitten.
Toen dus met rode adjustertjes..., en die hendels bevielen mij toen ook al..., dus daarom toen ook tbv de GSX gekocht.
 
Pazzo (1) - kopie.JPG
Pazzo (2) - kopie.JPG
Pazzo (3) - kopie.JPG




Als vergelijk, de originele Pazzo hendels die ik op de boxer heb zitten..., en die waren ronduit duur.
En eerlijk...?

...ik voel en zie het verschil niet zo...! :/
 
Na een paar jaar de banden aan de wilgen te hebben gehangen eindelijk weer op de fiets (en weer een beetje actief op het forum). En het is de fiets geworden waar ik eigenlijk al jaren van droom. En nu staat ie in mijn schuur 😁
IMG_20200525_202019.jpg
 
Goeiedag allemaal, ik zal me even kort voorstellen, ik ben Randy, 25 jaar en bezit sinds een paar weken een suzuki gsx 1400 yoshimura editie. Prachtige en zeer sterke fiets! Het nodige poets en polijstwerk al moeten doen ivm niet poetsen door de vorige eigenaar. Alleen nou heb ik een probleem met de kilometerteller. De twee displays op de teller werken niet meer en de kilometer en toerenteller ook niet meer. Ik heb hem al naar een witgoedmonteur die printplaten repareerd gebracht maar dat heeft niets geholpen helaas.. Ik ben op zoek naar een teller of een goed reparatieadres. Het is allemaal zeer lastig te vinden! Wie heeft de gouden tip?
 

Bijlagen

  • IMG_20200817_1842411597691341698.jpg
    IMG_20200817_1842411597691341698.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 16
Goeiedag allemaal, ik zal me even kort voorstellen, ik ben Randy, 25 jaar en bezit sinds een paar weken een suzuki gsx 1400 yoshimura editie. Prachtige en zeer sterke fiets! Het nodige poets en polijstwerk al moeten doen ivm niet poetsen door de vorige eigenaar. Alleen nou heb ik een probleem met de kilometerteller. De twee displays op de teller werken niet meer en de kilometer en toerenteller ook niet meer. Ik heb hem al naar een witgoedmonteur die printplaten repareerd gebracht maar dat heeft niets geholpen helaas.. Ik ben op zoek naar een teller of een goed reparatieadres. Het is allemaal zeer lastig te vinden! Wie heeft de gouden tip?
Als er zoveel het niet doet zou je de bedrading/zekeringen eens na moeten lopen,het lijkt mij sterk dat de hele cockpit stuk is.
En anders zou je de electronica door Carmo na kunnen laten kijken,
 
Als er zoveel het niet doet zou je de bedrading/zekeringen eens na moeten lopen,het lijkt mij sterk dat de hele cockpit stuk is.
En anders zou je de electronica door Carmo na kunnen laten kijken,
De printplaat gaf eerst nog het display half aan. De kilometerteller en toerenteller deden het ook maar die zijn later bezweken.. Ik weet zeker dat het in de printplaat zit. Van carmo wist ik inderdaad af maar dat is wel een dure grap dan waarschijnlijk. Even goed bedankt.
 
Goeiedag allemaal, ik zal me even kort voorstellen, ik ben Randy, 25 jaar en bezit sinds een paar weken een suzuki gsx 1400 yoshimura editie. Prachtige en zeer sterke fiets! Het nodige poets en polijstwerk al moeten doen ivm niet poetsen door de vorige eigenaar. Alleen nou heb ik een probleem met de kilometerteller. De twee displays op de teller werken niet meer en de kilometer en toerenteller ook niet meer. Ik heb hem al naar een witgoedmonteur die printplaten repareerd gebracht maar dat heeft niets geholpen helaas.. Ik ben op zoek naar een teller of een goed reparatieadres. Het is allemaal zeer lastig te vinden! Wie heeft de gouden tip?

Misschien kan je deze man even vragen, hij bouwt vooral tellers om maar heeft ook wel verstand van de electronica. Hij werkt voor TVR (het automerk) en heeft bij mijn teller de leds verwisseld naar wit en een schakelindicator in de toerenteller gebouwd.

 
Terug
Bovenaan Onderaan