Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Zacht. Ik heb er eentje laten maken bij Niklas Langen in Solingen via de toen bestaande GSX1400 club, 1 van de leden ( Louis ) had toen goede connecties met hem. Tanner heeft er eentje van Topsellerie als ik het goed heb en heeft daar goede ervaringen mee. Originele is redelijk zacht en zeker bij de oudere modellen vaak op.
 
Niklas levert best goed werk. Inmiddels 8 jaar oud en nog steeds blij mee
 

Bijlagen

  • IMG_0088.JPG
    IMG_0088.JPG
    345,3 KB · Weergaven: 10
  • IMG_0093.JPG
    IMG_0093.JPG
    166,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Zal voor de grap de nieuwere banden laten zien.......gewoon om te kijken wie mij voor gek verklaard _O-.

Ps, de achterband is volgens de band 180breed, maar is breder dan een 190 band......rara hoe kan dat? :?

Oja, let niet op het blauw/witte papiertje op de achterband.
 

Bijlagen

  • 20210913_160157.jpg
    20210913_160157.jpg
    213,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Zoals nog beloofd paar kiekjes uit Parijs, alweer een week geleden dat ik rond deze tijd daar rondjes reed haha. Aftermovie staat overigens ook op YouTube:

Vandaag nog maar even genieten van het mooie weer met m’n Gix.

Foto’s gemaakt door @vulcanhector
 

Bijlagen

  • 63A896E1-0AC9-489E-8E1A-6A68FFEBC01A.jpeg
    63A896E1-0AC9-489E-8E1A-6A68FFEBC01A.jpeg
    208,5 KB · Weergaven: 28
  • 25C447F6-5CB0-4644-BB21-143EA0550092.jpeg
    25C447F6-5CB0-4644-BB21-143EA0550092.jpeg
    132,5 KB · Weergaven: 26
  • C0FE8262-B4C1-46DA-AE67-9476B92EBEAA.jpeg
    C0FE8262-B4C1-46DA-AE67-9476B92EBEAA.jpeg
    124,8 KB · Weergaven: 26
Voor mensen die het nog niet wisten...er is ook een wereldwijde forum voor de GSX1400 met een enorme database aan technische onderwerpen. Even lid worden is wel verplicht.

 
Zaterdag morgen de balhoofdlagers maar even vervangen. Erg snel na net iets over de 12.000 km.😞 Maar sleutelen is +1 dus ook weer niet zo erg.
 
Zaterdag morgen de balhoofdlagers maar even vervangen. Erg snel na net iets over de 12.000 km.😞 Maar sleutelen is +1 dus ook weer niet zo erg.
Mooi klusje voor de zaterdag. Standaard lagers zijn niet zo bijzonder en , net als bij alles bij de Suzuki, van weinig vet voorzien. Zou wel de conische doen als je die mogelijkheden heb. De onderste eruit tikken is een apart klusje vond ik maar goed te doen. Succes!
 
Mooi klusje voor de zaterdag. Standaard lagers zijn niet zo bijzonder en , net als bij alles bij de Suzuki, van weinig vet voorzien. Zou wel de conische doen als je die mogelijkheden heb. De onderste eruit tikken is een apart klusje vond ik maar goed te doen. Succes!
Opzich was het zo gepiept. Ik heb een goed setje bij mijn oude werkgever opgehaald. Conische lagers ook inderdaad. Er zit inderdaad zo'n raar randje in het frame onder haha. Stuurt dan ineens zo lekker weer he.. lijkt wel een 600 ineens.
 
Mooi klusje. Lagers in de diepvries, balhoofd verwarmen met de föhn. (voorzichtig)
Heb het onderste lager erop geperst met werkplaats pers en de cups erin getikt met de oude cups. Goed recht erin tikken stukje bij beetje en dan gaan ze vrij makkelijk erin. En een fiks berg vet in de lagers gedrukt en cups ook helemaal vol gesmeerd.
 
Opzich was het zo gepiept. Ik heb een goed setje bij mijn oude werkgever opgehaald. Conische lagers ook inderdaad. Er zit inderdaad zo'n raar randje in het frame onder haha. Stuurt dan ineens zo lekker weer he.. lijkt wel een 600 ineens.
Ja bizar he, wat een verschil. Ik had bij de mijne ook meteen progressieve veren laten monteren waardoor het verschil dubbel was.
 
De mijne gaat deze week voor nieuwe lagers. Weet niet of die voor mij eens vervangen zijn. Maar heb zelf in 2jr tijd 30.000+km erbij getikt. Komen ook conische lagers in. Kan ie er weer tegen aan, was echt drama laatste keren rijden, maar wilde toch ff nog genieten van het mooie weer.

Zit wel beetje rond te kijken voor radiator bescherming, maar kom eigenlijk alleen chroom tegen, wil het gewoon zwart hebben haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan