Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Hallo allen, mijn vader rijdt een gsx 1400 waarvan een voorvorkkeering lekt. Nu heb ik dit al eens vervangen bij andere motoren, is er nog iets specifiek waar ik op moet letten bij de gsx? Heeft iemand een idee hoe groot de luchtkamer moet zijn?

Afgelopen week hebben we de kettingset vervangen, dat ging prima.

20190609_113455.jpg
 
voor de liefhebbers te koop; stuur met handvatverwarming van een gsx yoshimura 2006
 

Bijlagen

  • 20190519_194647.jpg
    20190519_194647.jpg
    197,3 KB · Weergaven: 13
  • stuur 2.jpg
    stuur 2.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 16
Ik kwam dit tegen op het internet: Change the Fork Seals on a GSX1400
Ik heb er zeer veel geserviced in het verleden
Ik kwam dit tegen op het internet: Change the Fork Seals on a GSX1400

In het verleden heb ik veel van deze voorvorken onder handen genomen. Belangrijk is, dat je bij demontage de onderdelen goed spoelt. (ik deed dat meestal met wasbenzine). Als je toch bezig bent zou ik zeker de standaard veren vervangen door progressieve veren, dat geeft een enorm verschil en de voorvorkolie vervangen door iets dikkere olie. (weet niet meer precies welke viscositeit). Een luchtkamer van 150mm is prima. Heb je een nieuwe model GSX, dan kun je de ingaande demping er helemaal uit draaien en een keer schoon maken. Bij de oudere modellen gaat dat niet. De instelling van de vork is verder erg belangrijk: in- en uitgaande demping en veervoorspanning. (afhankelijk van het gewicht van de rijder). En schema hiervoor heb ik nog wel ergens op mijn PC staan. Om de demperstang te verwijderen heb je speciaal gereedschap nodig. Dat heb ik nog wel en mag je gerust lenen......of ik kom je een keer helpen. Controleer ook gelijk de balhoofdlagers....

36008044zl.jpg


36008046ax.jpg


36008047jr.jpg


36008053sy.jpg

Een vriend van mij aan het werk an zijn voorvork. Deze werkplaats heb ik helaas niet meer.
 
Afgelopen pinksterweekend was het eindelijk zover....ons jaarlijks terugkerende ( hopelijk ) motorweekendje ...helaas dit keer zonder Aart.Vrijdagochtend 08:00 stond ik vol spanning te wachten bij de BP pomp A7 op Mart en Tonie, gezamelijk zijn wij naar Beuningen gereden om Tanner en Alfred aan te laten sluiten zodat het groepje compleet was.
1402194


Mooi stukje snelweg gereden en ergens in de buurt van Wuppertal wat gegeten. Stukje rijden daarna was even waardeloos omdat het erg druk was maar het stuk daarna tot aan Winterberg was perfect. Enkele stops gemaakt waaronder bij de Biggesee of de stramme ledematen even te strekken.
1402195

1402196


Aankomst bij Hotel Herrloh was weer als vanouds, net een half uur binnen barstte de hel los met onweer, hagel, regen en wind.

1402197


De zaterdagochtend begon dreigend maar uiteindelijk is het de hele dag droog gebleven,
1402198


1402199

Zondagochtend heerlijk zonnig met alleen een flinke storingsfront bij de navigaties.....de kaarten gemaakt in MRA waren een eigen leven gaan leiden waardoor het eerste stuk nogal warrig was. Resoluut ingrijpen van Mart zorgde ervoor dat we weer een heerlijke rit voorgeschoteld kregen met uiteraard de nodige innerlijke verzorging. Laatste stuk was ook een mooie, gemaakt door Tanner en de kronkelige route generator van TomTom hebben we schitterende weggetjes mogen berijden.
1402202


1402203



Zondagochtend stond in het teken van de terugrit helaas alweer, volgens de weerapps zou het rond de middag gaan regenen....gelukkig is het de hele terugweg bijna droog gebleven. Na een stopje bij de Sorpesee voor koffie, wederom een vette hap effe onder Münster en een paar lekkere snelle autobahn kilometers splitste het groepje weer in de omgeving van Arnhem zich om allemaal weer richting huis te rijden.

1402206



1402207


1402208



Nog klein beetje oponthoud gehad door oom agent in Duitsland, ik reed 12 km te hard wat resulteerde in een bekeuring van €15.00 en een waarschuwing voor Mart omdat in Duitsland het filmen met een GoPro verboden is....had €500.00 kunnen kosten. Wat mij betreft weer een geslaagd weekend, volgens jaar dagje langer zwartewoud?
 

Bijlagen

  • 20190609_072152_IMG_4969 (Custom).JPG
    20190609_072152_IMG_4969 (Custom).JPG
    59,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal en mooie foto's Harold. Volgend jaar zeker weer :) Was weer erg gezellig. Helaas zonder GoPro dan..... Gelukkig toch nog 4 dagen kunnen filmen :)
 
Beste rijders,
Ik ga morgen kijken voor een gsx 1400 van 2005 met 47k op de teller. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Momenteel heb ik de afgelopen jaren op een z1000 gereden. Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.

Ik ben benieuwd wat het wordt.

Groeten
 
Beste rijders,
Ik ga morgen kijken voor een gsx 1400 van 2005 met 47k op de teller. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Momenteel heb ik de afgelopen jaren op een z1000 gereden. Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.

Ik ben benieuwd wat het wordt.

Groeten

Probeer of de achterveer verstellers niet vastzitten en kijk of de voorvork keeringen niet lekken. Verder standaard dingen zoals ketting en bandjes controlleren.
 
Voorvorkkeerringen is idd het enige dat hier ook steeds terugkomt. Rechts is nu weer aan de beurt, binnenkort maar doen... Verder ook even goed letten op kromme remschijven. Het moet vloeiend en soepel remmen, zonder hard-zacht-hard remmen terwijl je de handel hetzelfde inknijpt.
 
Balhoofdlagers willen nog wel eens erg droog en roestig zijn. Je bemerkt dit door 'zware plekken' als je het stuur van links naar rechts draait, zeker als de motor op een bok staat met het voorwiel vrij in de lucht. Ook speling van de voorvork kun je zo mooi controleren. Trek en duw het voorwiel hiervoor op en neer. In de nieuwere modellen zitten al konische balhoofdlagers In de oudere modellen (K2) zaten nog kogellagers. Ik heb ze regelmatig vervangen. Dit gaat een stuk makkelijker met speciaal gereedschap.
36123241hy.jpg


36123242rq.jpg


36123243el.jpg


36123244cf.jpg


36123246px.jpg


36123247ut.jpg
 
Deze Suzuki GSX 1400 is te koop.
Op deze Suzuki GSX 1400 is werkelijk niets bespaard.
Bouwjaar: 2004 km stand 44.000
Tank, voorspatbord en achterkant zijn van model 2007.

Wat is er zoal vernieuwd:
Wiellagers, balhoofd lagers, achterbrug lagers;
banden Bridgestone S21 (achterband 200/55/17) (voorband 120/70/17);
remblokken voor en achter;
voorvork keerringen + olie;
ketting en tandwielen, accu;
Grote beurt gehad waarbij alle vloeistoffen zijn vervangen, filters en bougies;

Extra’s :
witte polyesther undertail;
laser X-treme GP gemaakt door Mille Pajic;
Power commander 3;
spiegels van Rizoma;
superbikestuur van ABM;
handvatten van ABM;
stuuruiteinden van ABM;
voorvorkverstellers van ABM;
Knipperlichten van Rizoma;
Led achterlicht met ge-integreerde knipperlichten;
Verstelbare rem en koppelingshandel van Synto;
RVS radiateurcover
Olie temp.meter van JMT;
Remleidingen Stahlflex;
Remklauwen gepoedercoat;
Voorvork protectors METALISS;
Remschijven voor van WAVE;
Remschijf achter van WAVE;
Haakse ventielen van ARIETE;
Speciaal gemaakte carterontluchting;
Diverse delen van het blok verchroomd;
Koplamphouders verchroomd;
Zijstandaard verchroomd.
 

Bijlagen

  • S1.jpg
    S1.jpg
    284,4 KB · Weergaven: 27
  • S2.jpg
    S2.jpg
    259,4 KB · Weergaven: 27
  • S7.jpg
    S7.jpg
    216,8 KB · Weergaven: 31
  • S8.jpg
    S8.jpg
    249,9 KB · Weergaven: 26
  • S12.jpg
    S12.jpg
    148,3 KB · Weergaven: 27
  • S13.jpg
    S13.jpg
    223,9 KB · Weergaven: 22
  • S15.jpg
    S15.jpg
    210,5 KB · Weergaven: 22
Al een lange tijd niet actief geweest op MF. Schandalig eigenlijk, maar ook tevens een goede reden genoemd revalidatie. Tijdens het revalideren de stap genomen om een GSX1400 te kopen. De oude Suus VX800 was te klein, het was duidelijk dat ik op die fiets nooit meer motor kon rijden. Inmiddels is de GSX drie maanden in mijn bezit, ben ik 5000+ km verder en kan ik zeggen dat rugklachten niet tot nauwelijks aanwezig zijn op het monster.

Eigenlijk een beetje de schuld van @bikerfreak dat ik helemaal om ben :'). Hier is mijn beest dan, een GSX uit 2007, op de ene foto samen met het beest van bikerfreak. Ik ben ook helemaal weg van de motor en vooral het weggedrag, een gouden match kunnen we zeggen.
 

Bijlagen

  • 60880145_831225827245498_2572358436350615769_n.jpg
    60880145_831225827245498_2572358436350615769_n.jpg
    119,3 KB · Weergaven: 21
  • 66448041_430466657683624_5581522056079878030_n.jpg
    66448041_430466657683624_5581522056079878030_n.jpg
    266,3 KB · Weergaven: 20
  • 61737497_2288821228047904_7590025255656143136_n.jpg
    61737497_2288821228047904_7590025255656143136_n.jpg
    173,3 KB · Weergaven: 18
  • 60175931_1028009780721120_2976652220133170923_n-1.jpg
    60175931_1028009780721120_2976652220133170923_n-1.jpg
    243,9 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan