Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

jeuuj morgen weer motor weer 😀 heb een lang weekendje dus morgen maar eens een eindje rijden. Uitlaat gaat toch een yoshimura worden. Hoort inderdaad gewoon bij Suzuki. Verder heb ik besloten om na het motorseizoen het kleppendeksel aan te pakken. Vandaag nog even met Valvoline engine cleaner bezig geweest en ben erg blij met de verdere staat van het motorblok. Zit nog strak in de lak alleen de blanke ribben zijn niet zo glimmend meer. Volgens mij zit er geen lak op en zou ik ze zo moeten poetsen.. heeft iemand daar ervaring mee toevallig ?
 
ik had nog een leuke foto gemaakt van mijn nieuwe trots. was vorige week donderdag toen het zo lekker warm was. 20210324_112604.jpg
 
Mooie KM stand @whiskeyy enne kan uit ervaring zeggen, die verdubbel je met gemak 😇 m’n eerste jaar met de GSX1400 tegen de 12000 km getikt, 2e jaar 10.000 km. Heb net zoveel kms erop gereden in 2 jaar tijd als de 12 jaar ervoor vorige eigenaren hebben gedaan 🤣

Op mijn K7 bull zat gelukkig al een andere uitlaat. Eerste wat ik heb gedaan was de knipperlichten vervangen 🤗
ja beter met andere knippers 😀 die van mij remmen de motor aardig af zoveel wind vangen die dingen haha
 
Koelvinnen gewoon met een schuurpapier op een houten blokje licht opschuren (korrel 600), daana zou alodine mooi zijn, maar dat heeft niet iedereen. Geen idee of blanke lak een beetje houdt vanwege de hitte.

Op mijn 1ste 1400 wel andere knippers gehad, maar nu doe ik die moeite niet meer. Dat wil eigenlijk zeggen tot ik de kolder in mijn kop krijg, dan zitten ze er zo op.
 
heb 4 knippers op alie expres en een relais. Ondertussen nog aan t wachten op de yoshimura en verloop stekkertjes voor de knippers.

Ondertussen nog contact gehad met Paul Thompson van Perminatech om de tellers aan te passen naar gpi. Ik vind het zo'n geweldige modificatie. Kost alleen wel veel dus ga nog even kijken of er anderen zijn die het kunnen doen in Nederland.

En verders moet ik nog iemand vinden die het koppelingsdeksel wil coaten in hoogglans zwart.

Kleppendeksel ga ik zelf nog even aanpakken maar dat zal wel na de zomer worden denk ik.
 
heb 4 knippers op alie expres en een relais. Ondertussen nog aan t wachten op de yoshimura en verloop stekkertjes voor de knippers.

Ondertussen nog contact gehad met Paul Thompson van Perminatech om de tellers aan te passen naar gpi. Ik vind het zo'n geweldige modificatie. Kost alleen wel veel dus ga nog even kijken of er anderen zijn die het kunnen doen in Nederland.

En verders moet ik nog iemand vinden die het koppelingsdeksel wil coaten in hoogglans zwart.

Kleppendeksel ga ik zelf nog even aanpakken maar dat zal wel na de zomer worden denk ik.

Ik had knippers van aliexpress die ik nog moest solderen (stekkertje van de originele stekkers eraan gemonteerd) Was een makkelijk klusje en daarbij een relais (ook ali) gemonteerd.

Paul is de enige die de GPI modificatie doet, een nederlander zal je niet vinden, kost idd wel ff wat dus gewoon aftikken en niet meer over nadenken :p Ik heb de originele oranje ledjes vervangen voor witte, staat een stuk moderner.
 
Ik had knippers van aliexpress die ik nog moest solderen (stekkertje van de originele stekkers eraan gemonteerd) Was een makkelijk klusje en daarbij een relais (ook ali) gemonteerd.

Paul is de enige die de GPI modificatie doet, een nederlander zal je niet vinden, kost idd wel ff wat dus gewoon aftikken en niet meer over nadenken :p Ik heb de originele oranje ledjes vervangen voor witte, staat een stuk moderner.
ja heb verloop kabeltjes er tussen gezet zodat alles netjes op elkaar past. En idd relais ook voor paar euro haha.

die gpi mod is wel erg tof gemaakt maar ach.. ik hoor en zie aan de motor en tellers ook wel in welke versnelling ik zit. Echt nodig is het niet dus ik wacht er nog even mee. Heb nog zoveel punten die ik wil aanpakken haha
 
Vandaag een uitje naar een bedrijf waar ik voor 7,50 het kleppendeksel kon parelstralen. Staat nu uit te harden na een coating van vht lak. Erg leuk om zelf eens te mogen doen dat glasparel stralen.
 
en na het spuiten. Alleen de hoeken nog polijsten en spuiten en dan vind ik het wel weer welletjes geweest. Heb m immers om me te gassen :)
 

Bijlagen

  • IMG-20210506-WA0009.jpeg
    IMG-20210506-WA0009.jpeg
    158,2 KB · Weergaven: 13
heeft ie alvast een grote beurt gehad. Gelijk bougies filters klepjes en de rest gedaan. Kleppen waren uiteraard niet nodig maar toch gecontroleerd nu die los ligt.
 
Niet echt een reden voor eigenlijk moet ik zeggen. Nu was ik maar € 7,50 kwijt en VHT engine enamel werkt echt super. Mocht het ooit weer slecht worden dan kan die altijd weer gedaan worden. Ik had een bedrijfje in de omgeving gevraagd voor coaten en stralen en daar was ik al 160 ex btw voor kwijt. Hij ziet er nu weer mooi uit voorlopig en doet wat t moet doen.
 
Aaahh op die fiets, dan zou ik het ook zelf spuiten. Het loont trouwens wel de moeite om een rond te mailen naar andere poedercoat bedrijven, want 160ex is wel heel erg aan de prijs. En zeggen dat je geen bon hoeft scheelt je zo 21%.
 
ik heb de koplamp oren, kroonplaat en struur houders ook voorzien van een nieuwe finish en gelakt. Ziet er erg netjes uit weer.
 
voor de geïnteresseerden hier de foto's
 

Bijlagen

  • 20210503_224707.jpg
    20210503_224707.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 14
  • IMG-20210503-WA0013.jpeg
    IMG-20210503-WA0013.jpeg
    123,2 KB · Weergaven: 15
  • 20210503_193542.jpg
    20210503_193542.jpg
    222,2 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan