GSX 600 F verzopen en start niet meer (knallen uit uitlaat)

Roccade

MF'er
18 nov 2015
233
8
Harderwijk
Mijn GSX 600 F uit 1996 is verzopen door eigen toedoen....
Nu wil hij helemaal niet meer starten en komen er harde knallen uit de uitlaat.

Omdat ik vermoedde dat de bougies niet meer goed functioneerde heb ik deze eruit gehaald.
Kan iemand 'bougies lezen', weet niet hoe ik kan zien of deze nog goed zijn...

bougies01.jpg
bougies02.jpg
X 600
 
Een beetje motorrijder heeft wel in de gaten dat dat ding overslaat.

Als het niet meer start moet de bougie eruit ja. Even poetsen met de staalborstel en dan doet ie het meestal wel weer.
Als de bougie nat is door brandstofresten start de motor niet meer, ook niet als je hem schoonmaakt met een staalborstel. De bougies op de foto zien er voor de rest goed uit, dus even schoon branden met een blauwe vlam. Dit gebeurt bij motoren die een paar keer achter elkaar gestart en weer gestopt zijn, maar ook bij dure auto's die men op de oprit geparkeerd heeft, later de garage mee is binnen gereden, de volgende dag weer op de oprit heeft gezet om later mee weg te rijden. Alleen dat laatste lukt dan niet meer._O-
 
Als de bougie nat is door brandstofresten start de motor niet meer, ook niet als je hem schoonmaakt met een staalborstel. De bougies op de foto zien er voor de rest goed uit, dus even schoon branden met een blauwe vlam. Dit gebeurt bij motoren die een paar keer achter elkaar gestart en weer gestopt zijn, maar ook bij dure auto's die men op de oprit geparkeerd heeft, later de garage mee is binnen gereden, de volgende dag weer op de oprit heeft gezet om later mee weg te rijden. Alleen dat laatste lukt dan niet meer._O-
Daar heb je wel een punt.

De oldtimer van mijn zwager startte vorig jaar onderweg ook niet meer.
De 4 bougies eruit en die zwarte drap eraf poetsen met een staalborstel.
Tot zover ging het goed. Bij het terugzetten van 1 bougie rolde het moertje van de bougiestrip in cilinder 2.

Toen liep ie niet meer want ik kreeg het moertje niet uit de cilinder.
Dat werd dus afslepen naar de stalling.

Ik weet dus ook niet of de staalborstel helpt.
Soms wel en soms niet, waarschijnlijk.
 
ik denk dat de bougies zijn doorgeslagen.
bougies vervangen dus.

Bullshit, hooguit overslag naar massa...

Verbrand... dus vervangen met een beetje ongeluk ook je bobine aan de beurt.

Bullshit en Bullshit.
Ik wil weten waar jij "verbrand"op baseert en wat dan de oorzaak kan zijn dat de bobines ook aan de beurt zijn


@Roccade wat voor moeite heeft het je gekost om het zover te krijgen? wat heb je er voor gedaan???
 
bij een vervuilde bougie helpt dat, bij een verzopen motor niet want je neemt het teveel aan brandstof niet weg.
soms kan het helpen, maar niet omdat je geborstelt hebt, maar omdat er brandstof uit de motor is kunnen verdampen.
 
bij een vervuilde bougie helpt dat, bij een verzopen motor niet want je neemt het teveel aan brandstof niet weg.
soms kan het helpen, maar niet omdat je geborstelt hebt, maar omdat er brandstof uit de motor is kunnen verdampen.
ja, bougies eruit, op vlam leggen, motor volgas starten, met bobines afgekoppeld en bougies er nog uit. Liefst met een anti spat scherm over de bougie gaten.

Bougie laten afkoelen tot + - zelfde temp als motor. Bougies erin en starten. (dit alles na de oorzaak van verzuipen opgelost te hebben duh)
 
Bullshit, hooguit overslag naar massa...



Bullshit en Bullshit.
Ik wil weten waar jij "verbrand"op baseert en wat dan de oorzaak kan zijn dat de bobines ook aan de beurt zijn


@Roccade wat voor moeite heeft het je gekost om het zover te krijgen? wat heb je er voor gedaan???

Baseer het op wat er bij mij aan de hand was aantal jaar terug. Bougies zagen er hetzelfde uit en klachten waren ook hetzelfde. Toen weggebracht naar motoport en die kwamen toen met verbrande bougies en kapotte bobine
 
Baseer het op wat er bij mij aan de hand was aantal jaar terug. Bougies zagen er hetzelfde uit en klachten waren ook hetzelfde. Toen weggebracht naar motoport en die kwamen toen met verbrande bougies en kapotte bobine
Wil je geen kennis van horen zeggen vertellen als een waarheid, maar erbij vermelden dat het van horen zeggen is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan