GSX 600 F

Status
Niet open voor verdere reacties.

slakbrizak

MF'er
7 mei 2013
153
0
zoetermeer
Hoi nieuw project gsx 600 f " 96

probleem loopt niet harder dan 110

doet nu helemaal niets meer

vraag wat kan het zijn ????

mijn idee lekke koppakking

heb nog niet gekontroleerd of er koelvloeistof olie mengsel is,

WAT kan ik nog meer kontroleren ????

b.v.b.d
 
Als je de motor start en even laat lopen, vervolgens elke uitlaat pijp even stevig vastpakken. Als je hand bij elke pijp even hard sist dan doen alle cilinders mee. als hij echt niet harder gaat als 110 zou je haast denken dat twee cilinders op vakantie zijn gegaan. Goeie kans dat er dan een bobine dood is.


Disclaimer, lichamelijk pijn, ongemak en schade zij voor eigen rekening en ik ben d'r niet verantwoordelijke voor. :)

db
 
geen flauw idee wat dat is??? :W
KVS is koelvloeistofsysteem

Wil zeggen dat er geen waterkoeling is enkel oliekoeling.
Koppakking is dus hoogstwaarschijnlijk niet het probleem.

aantal dingen die je kan contoleren:
- heb je elektriciteit? Met andere woorden doet je batterij het nog? Als je een klikgeluid hoort bij het starten dan is je batterij leeg.
- heb je nog bezine ? Check ook of je kraantje niet op reserve staat.
- als je elektriciteit hebt, check dan of je bougies nog vonken (als je weet waar ze zitten en ze kan demonteren)
- is er geen zekering doorgebrand?
- ...


Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad en toen was de motor slecht afgesteld (lees: te rijk) waardoor hij slecht liep en uiteindelijk de bougies kapot gingen.

Succes
 
HE tambu bedankt voor je ideeen is zal er naar kijken als ik de sleutels heb gekregen

dan zal ik al de punten na lopen en verslag uitbrengen

ik kan hem daarna beter syngroon zetten ik heb een meter geweldig bedankt alvast
 
Hoi nieuw project gsx 600 f " 96

probleem loopt niet harder dan 110

doet nu helemaal niets meer

vraag wat kan het zijn ????

mijn idee lekke koppakking

heb nog niet gekontroleerd of er koelvloeistof olie mengsel is,

WAT kan ik nog meer kontroleren ????

b.v.b.d

Begin bij het begin.
Probeer er eerst achter te komen wat de storing is.
Dan moet je erachter komen hoe dat komt.
Tot slot ga je bedenken hoe de oorzaak van de storing verholpen moet worden.
 
Heb liever wel jullie tips , meer personen weten er meer dan ik alleen

dus ben juist blij met jellie tips

heb vroeger een jaar of 4 samen met een maat gesleuteld voor de hobby

we hadden een container bij mn schoonvader omgebouwd als sleutel hok

met heftafel / gedorre gereedschap veel van onze klanten kwamen van de motor club van de htm

haagse tram maatsch we waren er elke zaterdag / zondag en soms zelfs door de weeks

maar toen waren we met zn tweeen en konden we samen over een probleem buigen /filisoferen

er zijn heel wat gasten met de motor duwend het terein op komen duwen met de tekst

HIJ DOET HET NIET dus ik durf wel voorzichtig te zeggen dat ik er iets verstand van heb

het gaat alleen om het respons beetje meedenken

hoop dat ik hiermee een beetje duidelijk heid heb geschept

groet slakbrizak en bedank voor al jullie hints
 
Grappig de reacties hierboven. Slakbrizak, de GSX600F heeft een lucht/olie gekoeld blok en is niet bekend met koelingsproblemen vanwege een te forse kuip. Sterker nog de blokken staan er juist om bekend dat ze zeer robuust zijn en daardoor erg betrouwbaar. De GSX600f heeft echter een zwak punt en dat zijn de carburateurs, die vervuilen snel en zijn daarnaast lastig af te stellen. Als je motor niet harder dan 110 loopt dan zou ik eerst eens nagaan of je bougies allemaal vonken en de motor voldoende lucht aan kan zuigen en als dat in orde is dan zou ik naar carburateurs gaan kijken.
 
He soesko bedankt voor je reactie hellaas krijg ik woensdag pas de sleutels

dus kan dan pas wat bekijken bedankt nogmaals

ander vraagje weet jij misschien waar je een foto kan plaatsen en hoe

van mn laatste project ik probeerde het bij te koop maar dat is niet gelukt en niet de plaats

hoor graag van je groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan