GSX 600 F

Status
Niet open voor verdere reacties.

slakbrizak

MF'er
7 mei 2013
153
0
zoetermeer
Hoi nieuw project gsx 600 f " 96

probleem loopt niet harder dan 110

doet nu helemaal niets meer

vraag wat kan het zijn ????

mijn idee lekke koppakking

heb nog niet gekontroleerd of er koelvloeistof olie mengsel is,

WAT kan ik nog meer kontroleren ????

b.v.b.d
 
Kijk er wordt hier geopperd dat er waarschijnlijk een bobine stuk is

een bobine stuurt twee cilinders aan TOCH ????

Heb van de eigenaar gehoord vandaag dat hij moeilijk start / en aan de

praat te houden is van af het begin deat ze hem heeft gekregen .

Wat is er makkelijker dan een syngroonmeter erop aan te sluiten dieovergens in

mijn bezit is , om daar mee een test te doen

vertel ben zeer naar jullie reactie

zou graag een serieus antwoord willen

dank daar voor

heb je een foto van een syngroonmeter ? Nu begin ik toch benieuwd te worden hoor .
 
Je hebt ook gelijk dat ik alleen maar de uitlaat hoeft te voelen of hij warm is

ik was alleen aan het brainstormen

en ik weet dat hij met een syngroon meter het eerst moet doen

vandaar nogmaals bedankt voor het lijsje ZOT
 
Even voor de duidelijkheid. Met een synchroonmeter (zoals jij dat noemt) meet je feitelijk helemaal niets. Het is slechts een apparaat waarmee je de carburateurs synchroniseert.
Als je perse wilt gaan meten dan zou je veel beter met een infrarood thermometer de temperatuur van de verschillende uitlaatbochten kunnen meten. Je weet dan direct welke cilinders mee doen en welke niet en daarnaast geeft het een indicatie welke cilinder mogelijk problemen oplevert. Zoals je zelf al stelt, zal de motor dan wel moeten lopen.
 
He Soesko

Achteraf moet ik je gelijk geven wat betreft de synchroonmeter je kan er weinig mee meten alleen

synchroon zetten

infrarood lamp heb ik niet maar denk dat als ik mn hand op de bochten hou ik misschien ook

iets waarneem

nogmaals bedankt voor je ideeen helaas nog steeds geen sleutels grote kans donderdag

hou je op de hoogte wat ik heb uitgevreten groet
 
He Soesko

Achteraf moet ik je gelijk geven wat betreft de synchroonmeter je kan er weinig mee meten alleen

synchroon zetten

infrarood lamp heb ik niet maar denk dat als ik mn hand op de bochten hou ik misschien ook

iets waarneem

nogmaals bedankt voor je ideeen helaas nog steeds geen sleutels grote kans donderdag

hou je op de hoogte wat ik heb uitgevreten groet
Die heb je ook niet nodig want daar kun je helemaal niets mee. Tenzij je het koud hebt natuurlijk.
 
In je OP staat: probleem loopt niet harder dan 110

Dan lijkt me de oplossing toch redelijk voor de hand liggend.. Als je nu rustig optrekt tot 110, en dan van het probleem wegrijdt, dan is je probleem toch opgelost!...
 
en is de startmotor open te halen om iets te smeren

kom er weer achter dat er aan de GSX weinig onderhoud is gedaan dus morgen ook olie oliefilter

nieuwe bougie s twee middelste vet buitenste mooi koffie kleur

iemand hier nog een idee over
 
Even voor de duidelijkheid. Met een synchroonmeter (zoals jij dat noemt) meet je feitelijk helemaal niets. Het is slechts een apparaat waarmee je de carburateurs synchroniseert.

Even voor de duidelijkheid;
Je meet er feitelijk wel mee, de onderdruk. Daarom heet het ook een METER...
Afstellen kun je er weer niet mee, daar heb je een holle t-sleutel of pijpsleutel en een schroevendraaier voor nodig.
 
en is de startmotor open te halen om iets te smeren

kom er weer achter dat er aan de GSX weinig onderhoud is gedaan dus morgen ook olie oliefilter

nieuwe bougie s twee middelste vet buitenste mooi koffie kleur

iemand hier nog een idee over

Als ze vet zijn van de olie kunnen het de klepseals zijn. Maar denk er ook even aan dat de meeste 4-cilinders in carb 2 en 3 grotere sproeiers hebben zitten i.vm. koelen. Kan dus ook daardoor komen.
 
Ja. Wel oppassen dat ie je niet bijt...

Een startmotor hoef je niet te smeren. Als de lagers gaar zijn kan je er beter ff eentje van de sloop halen. Maar misschien zijn het de koolborstels die op zijn. Open maken om te bekijken dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan