gsx 600f t.k.a. >> ROEST

Skyline

Die hard MF'er
17 mrt 2006
327
3
Soest
Te koop:
gsx 600 f uit 1995 met 16.000 op de teller
de meeste onderdelen vertonen zo goed als
géén slijtage

het uitlaatsysteem is (waar ze het blok uitkomen
zegmaar) heel erg lelijk roestig. Kan ik dag
zelf schoon krijgen, of moet er een nieuw
uitlaatsysteem komen?

Op internet kan ik zo'n systeem niet vinden,
weet ook niet hoeveel geld ik van de
vraagprijs (1850) af zou willen halen.

Iemand ideeën??
 
Voor zover ik weet waren die systemen nogal roestgevoelig. Je kan e.e.a. wel schoonmaken en met hittebestendige verf of kachelpoets bewerken, maar het roesten voorkom je niet.
kompleet systeem van Jama kost een dikke 490 euries.
Je kan dus het beste eens goed prijzen vergelijken op marktplaats e.d. en je afvragen of de prijs reeel is
 
Voor zover ik weet waren die systemen nogal roestgevoelig. Je kan e.e.a. wel schoonmaken en met hittebestendige verf of kachelpoets bewerken, maar het roesten voorkom je niet.
kompleet systeem van Jama kost een dikke 490 euries.
Je kan dus het beste eens goed prijzen vergelijken op marktplaats e.d. en je afvragen of de prijs reeel is

Bedankt! Maar hoe kan je zien of zo'n systeem nou aan vervanging
toe is of niet?
En hoe kan ik zoeken naar uitlaten (ik doe iets fout met zoeken..) :?
 
kan je gewoon weer mooi krijgen..mits het niet doorgerot is..
(stralen evt) maar je kan het gewoon blank schuren en spuiten met hittebestendige verf, zijn ook wat topics met uitleg enzo te vinden hier :)
 
geen geld meer insteken als je hem kwijt wilt, ik zou er zelf 150-200 vanaf halen, voor een andere uitlaat, en dan gewoon vermelden dat de bochten roestig zijn. een heel gebruikelijke manier.

succes verder met de verkoop. zet in elk geval in je nieuwe topic een foto erbij he.
 
_O- lekker duidelijk verhaal inderdaad...

Naja, als het zoals vermeld oppervlakkige roest is, en er niet met de kortste keren gaten in rollen, dan is het geen probleem. Wordt zo vaak opgeknapt omdat het gewoon een rotpunt is dat bij elke motor wel roesten gaat.

Het is nou eenmaal heet, koud, nat droog, troep erop etcetera......

Gewoon schuren en spuiten met hittebestendige verf, is weer mooi tot je roest weer de kop op steekt onder de verf.

Zulks duurt doorgaans wel weer een half jaar volgens mij?

Goed vergelijken, en er lekker over praten met de verkoper.."ik baal wel van die uitlaatbochten.....kost 490 euro wanneer ik die vervang, en dat moet toch gebeuren" Zo kun je afdingen _O-

Naja, als het hem moet worden wens ik je er veel succes mee!
 
Vind 16.000 km in 11 jaar wel bizar weinig, vooral als de uitlaatbochten heel erg roestig zijn. Nou zijn het gewoon metalen bochten met een zwarte laag er overheen en roesten ze wel makkelijk maar met die tellerstand? Hoe erg zijn de bevestigingsbouten verroest van de uitlaten bij het blok? Anders kunnen die ook nog eens afbreken als je ze los wilt halen...
Maar het is mogelijk... let ook ff op hoeveel rubber er op de voetsteuntje zitten, hoe erg de stuurgewichtjes gesleten zijn, of er veel lak van de voorvork afgebladderd is, of de trekstand van de achterremklauw verroest is... dan klopt de tellerstand dus niet.
Verder, een GSX- 600F met een 4-in-1 uitlaatsyteem loopt volgens Ruud Fredriks helemaal top (zie ie ook over mijn standaard GSX-F uit 94 "Laser 4-in-1 er onder en niks meer aan doen").
 
O-) O-) O-) OEPS O-) O-) O-)

... ik wil die motor zelf kopen!!!

en wil weten of het verstandig is als aankoop

staat er inderdaad NIET duidelijk :X

Ik zou dan wel je start post aanpassen, want het is niet echt duidelijk nee.

ik vind de prijs een tikkie aan de hoge kant, maar je weet niet of de uitlaat nog 30000 km mee kan, of dat hij volgende week vervangen moet worden.

ik zou zeggen als hij verder nog goed is, bied 1600 euro bij een partikulier. bij een dealer is dat wel een reeele prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik bezit een suzuki gsxf.
Bochten zijn inderdaad snel roestig,heeft volgens mij ook te maken met de
kost prijs.{dus geen rvs uitlaatje]toen deze ooit nieuw was

Ik zelf spuit de boel na een ritje af en toe in de wd 40,
zit alles lekker onder een vettig laagje,. :Y :Y is ook zo lekker als ik dan de volgende keer wegrij.

Tip controleer
waar de bochten samen komen en de balans pijp deze,zijn nogal gevoelig voor roest,als er een dikke roestlaag op zit,houdt er rekening mee,die heeft zijn beste tijd gehad.

trouwens zoek op marktplaats voor een gebruikte gsxf uitlaat,moet geen probleem zijn.

gr toontje
 
Ik bezit een suzuki gsxf.
Bochten zijn inderdaad snel roestig,heeft volgens mij ook te maken met de
kost prijs.{dus geen rvs uitlaatje]toen deze ooit nieuw was

Ik zelf spuit de boel na een ritje af en toe in de wd 40,
zit alles lekker onder een vettig laagje,. :Y :Y is ook zo lekker als ik dan de volgende keer wegrij.

Tip controleer
waar de bochten samen komen en de balans pijp deze,zijn nogal gevoelig voor roest,als er een dikke roestlaag op zit,houdt er rekening mee,die heeft zijn beste tijd gehad.

trouwens zoek op marktplaats voor een gebruikte gsxf uitlaat,moet geen probleem zijn.

gr toontje
Dat gaat stinken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan