gsx 600f

hillie

Rookie
17 nov 2002
5
0
purmerend
Ik heb pas mijn motorrijbewijs gehaald en wil een motor gaan kopen voor woon/werk verkeer, het is een kleine 25 minuten rijden naar mijn werk over de snelweg. Nu heb ik een suzuki gsx 600 f gezien, bjr 1994, 32000 km voor 2990 euro. Wie kan mij wat vertellen over de 600 f ? is het een leuke motor om mee te beginnen ? Ik had ook nog een fzr 600 van '95 op het oog, als het goed is heeft die ietsje meer pk's. wat is een verstandige keuze ?

8-)
 
Ik heb pas mijn motorrijbewijs gehaald en wil een motor gaan kopen voor woon/werk verkeer, het is een kleine 25 minuten rijden naar mijn werk over de snelweg. Nu heb ik een suzuki gsx 600 f gezien, bjr 1994, 32000 km voor 2990 euro. Wie kan mij wat vertellen over de 600 f ? is het een leuke motor om mee te beginnen ? Ik had ook nog een fzr 600 van '95 op het oog, als het goed is heeft die ietsje meer pk's. wat is een verstandige keuze ?

8-)

Ikzelf heb nu ruim een jaar een GSX 600F (1993, toen 28000 km en ƒ5900), direct gekocht na mij motor-examen.
Heb er in dat jaar iets van 8000 km mee gereden en behalve een versleten choke-kabeltje nix aan gehad. Ik heb absoluut geen spijt gehad van mijn keus. Voor relatief weinig geld een fiets die er aardig uitziet, heel relaxed (<7000 toeren) of best pittig (>7000 toeren) rijdt en waarop ik het met gemak 500 km uithoudt (langere ritten nog niet meegemaakt).
Het is niet de modernste, maar wel heel betrouwbare techniek, in het nieuwe model zit nog steeds (praktisch) hetzelfde blok.
Daarnaast is er een (inmiddels behoorlijk grote) GSXF-club (www.gsxfclub.nl), waar je een hoop nuttige informatie kunt opdoen.
 
:^ leuke fiets om op te leren... denk dat meer MF-ers de Ef als eerste fiets hebben gehad. Lekker goedkoop in de aanschaf enne 86 peekaas... maare wel wat zwaar en geringe bodemspeling... maar goed Klink nog geen knee-down dusse wat maakt het uit! 2990 pleuro is wel wat duur vind ik... :?
 
Ik kan me alleen bij de bovenstaande meningen aansluiten. Ik heb zelf een '95er GSX600F gehad en heb er zo'n 4500 km mee gereden, voor ik hem inruilde voor een 750F. Het is een probleemloze fiets, die het altijd doet. De mijne sliep ook nog buiten. Verder is het een goede fiets om op te beginnen, je kunt er gewoon een foutje op maken zonder dat je keihard afgestraft wordt.

Bovendien zijn ze niet duur en zijn er massa's van verkocht zodat, als je eens iets nodig hebt, er genoeg te krijgen is. En zoals al eerder genoemd is, neem eens een kijkje op www.gsxfclub.nl.
 
GSX600F is een fijne beginnersfiets voor de 600cc klasse. En ik denk ook wel voor de beginnende motorrijder. Zelf rijd ik ruim 2 jaar motor (die 2 jaar 25kw, nu dus vol vermogen sinds bijna 3 maanden), maar heb sinds een aantal maanden een vol vermogen GSX600F (oud model).

Onderin mag het vermogen wat meer, bovenin zit voldoende vermogen, wil je normaal rijden. Voor een supersportief karakter hoef je geen 600F te nemen, neem dan een 600R. Maar voor woon-werk verkeer een prima fiets.

Ik vind de motor zelf ook wat aan de zware kant, heb misschien wel liever een 400cc'er van 160kg met bijna dezelfde prestaties..... de FZR400RR heeft dacht ik bijna 70pk ? En dat felle kreng loopt even hard als een GSX600F. Maarja, wel meer toeren.. dus meer slijtage. Wie weet verkoop ik mijne dus nog wel een keer.. 25.000km op de klok van 1993, met 24.000km net een grote beurt gehad van 450 euro (nieuwe bandjes, kleppen stellen, accu).

In elk geval heb je er een leuke motor aan.


Ennuh Rembo, het blok van de nieuwe GSX600F is anders.
Anders waren alle onderdelen van de nieuwe te gebruiken op de oude en vice versa. Dat gaat dus niet. Ook de uitlaat van de nieuwe past niet op de ouwe (en andersom dus ook niet!).
 
Laatst bewerkt:
Helemaal met al het geen er hierboven is neergeschreven eens!(let niet op de zinsopbouw)
Ik heb zelf een nieuwe GSX-600F gekocht ('97er) dat was mijn eerste fiets en no problems gehad.

Ik had er ook nog een compleet 4 in 1 uitlaat systeem opgezet en een K&N filtertje er in.

En zelfs als je aspiraties verder gaan dan waar voor de fiets gemaakt is, is dat ook geen probleem! zie foto
 
full
 
hele fijne motor om mee te beginnen, ben er zelf ook mee begonnen.
en zijn niet te duur in aanschaf, ziet er sportief uit.
ook fijn voor woonwerk verkeer, prettige zithouding race/tour motor.

goede keuze de gsx600f
 
leuke goede motor om mee te beginnen, motorisch top (ik had er 80 000 op staan en nog geen problemen)

een fzrt is absoluut ook niet verkeerd.. kijk naar je budget ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan