GSX 750 E/ES/EF

Inderdaad, gisteren die Mpartz dynamo besteld. Ga ik als die er in zit nog een keer goed meten of de spanningsregelaar ook nodig is. Zoja ga ik zo'n mosfet regelaar zoeken die je aanraad.
Zelf heb ik me nog steeds kunnen redden met mij voorraad oude spanningsregelaars. Maar diegenen die het weten kunnen raden duidelijk wat anders aan. In onderstaande topic gaat het hierover:
http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=225.0
Bij de 750ES is het niet meer zo als op de wat oudere GSX'en dat een fase van de dynamo met de verlichting wordt af of bijgeschakeld. (altijd 3 gele draden direct naar reg/rect)
Mocht blijken dat de gelijkrichter/spanningregelaar nog wel heel is dan ook bij hogere toerentallen meten. Makkelijkste rijdende weg.
 
Weet iemand of je de originele Accu YB14L-A2 kan vervangen voor een kleiner model?

Dit omdat ik eerst wil testen of mijn motor het doet en later wil om bouwen. En dan zou ik alvast een kleinere accu hebben
 
Weet iemand of je de originele Accu YB14L-A2 kan vervangen voor een kleiner model?

Dit omdat ik eerst wil testen of mijn motor het doet en later wil om bouwen. En dan zou ik alvast een kleinere accu hebben

Vast wel, als je maar let op de koudstartstroom (CCA) van de nieuwe accu.
Nou is het electrisch systeem (dynamo/spanningsregelaar-gelijkrichter) van deze Suzuki's niet echt bepaald het sterkste punt..........
 
oke bedankt voor je reactie

nog een vraag kan je de (canister) van af mijn carburateur afdoppen?
ik lees verschillende reacties de ene zegt niet doen dat gaat niet en een ander zegt kan alleen wel op nieuw afstellen daarna
 
oke bedankt voor je reactie

nog een vraag kan je de (canister) van af mijn carburateur afdoppen?
ik lees verschillende reacties de ene zegt niet doen dat gaat niet en een ander zegt kan alleen wel op nieuw afstellen daarna
Eens nagedacht, maar ik heb geen idee wat je vraagt..................
 
Dag Oma :W

Zal ik er ooit nog achter komen wat de (canister) van een carburateur is :?
En of je deze kunt afdoppen te yes of te no :?

Wordt dit nog vervolgd?
Wellicht dat Adriaan daar in zijn eige topic nieuw gs700se 1985
nog wel antwoord op gaat geven. Ik kan die Zeeuwen niet altijd goed verstaan, maar blijkbaar is soms ook een technisch Zeeuws woordenboek nodig!
Overigens is de titel van zijn topic niet helemaal goed, het is een ES en geen SE............
 
Als het goed is zit die canister (koolstoffilter) op je tankontluchting, was een milieudingetje in Amerika bij Suzuki 4x4's en neem aan dat het bij de motorfietsen hetzelfde werkt. Afdoppen zou dus problemen geven en je tank vacuum trekken omdat er geen ontluchting op de tankdop oid zit.
 
Hallo liefhebbers,

Ik ben ook de trotse eigenaar van een heel erg mooie GSX 750 ES uit 1986. Maar hij is te koop, ik heb teveel motoren.
Echt nog heel netjes en origineel. Rijdt perfect en voorzien van gloednieuw rubber, Bridgestone BT45.

Prijskaartje ongeveer € 900,-
Ik hoop dat er een liefhebber voor te vinden is...........

full
 
Ziet er netjes uit, maare, verbruikt ie olie, is de dynamo-spanningsregelaar goed?
En nog een foto zou ik zo zeggen. (maar dan waar ie helemaal opstaat) Misschien in het te koop topic zetten?
Succes met de verkoop!
 
Ziet er inderdaad goed uit, ik ben benieuwd of je die prijs er voor krijgt :X Dat zou een goede ontwikkeling zijn :+
Succes met de verkoop
 
Waarde van zo'n GSX is toch koffiedik-kijken. Ik heb net € 250,- uitgegeven aan nieuwe banden. Misschien denkt iedereen nog wel dat deze types voor oudijzerprijzen bij bosjes te vinden zijn, maar volgens lukt dat niet meer. Een Bol d"Or in deze staat kost minimaal 1500 / 2000 euro.
( En zo'n GSX doet is zeker geen mindere motor )
Maar ik vind um zelf ook erg leuk, als ie niet weg gaat ,ook geen probleem.
full
 
Ziet er inderdaad goed uit, ik ben benieuwd of je die prijs er voor krijgt :X Dat zou een goede ontwikkeling zijn :+
Succes met de verkoop
Dan wordt het inderdaad tijd om de garage eens goed te gaan beveiligen hahaah!
Nou blijven foto's altijd l;lastig om een fiets te beoordelen.
Wat me wel tegenvalt is dat er nog de originele remleidingen opzitten na 30 jaar............
Maar een setje goede banden is zeker niet verkeert en al die goedkope/bijna gratis motoren hebben vaak versleten/verdroogde banden en verborgen problemen waarom ie is stilgezet. Dat kan allemaal best zo ver in de papieren lopen dat in een keer een "goede gebruikte" kopen raadzaam kan zijn. Maar ik ben benieuwd, kan ook nog wel een gsx missen. (zou het? ;-) )
 
Waarde van zo'n GSX is toch koffiedik-kijken. Ik heb net € 250,- uitgegeven aan nieuwe banden. Misschien denkt iedereen nog wel dat deze types voor oudijzerprijzen bij bosjes te vinden zijn, maar volgens lukt dat niet meer. Een Bol d"Or in deze staat kost minimaal 1500 / 2000 euro.
( En zo'n GSX doet is zeker geen mindere motor )
Maar ik vind um zelf ook erg leuk, als ie niet weg gaat ,ook geen probleem.[afbeelding]
Persoonlijk vind ik zo'n bol'd or wel een mooie motor. Zeker als je er een Freddy Spencer replica van bouwt. Maar de carburateurs die daar op zitten zijn ruk. GSX carburateurs geven echt veel minder problemen. ook is de gsx knap lichter.
Maar hoe is de gsx verder, zijn de uitlaten goed? Origineel, roest, beschadigeingen, buddy ok, tank zonder deuken en krasvrij. Wanneer kleppen gesteld, onderhoud, ketting en tandwielen en de belangrijkste vraag is het laadsysteem in orde???
 
Je ziet gewoon aan alles dat ie altijd goed onderhouden is. Bij het laten vervangen van de banden ook geen narigheid tegengekomen. Ketting en tandwielen nog als nieuw, lakwerk nog als nieuw, uitlaten origineel en perfect etc etc........
Verder weinig details over het onderhoud. Heeft de laatste 6 jaar erg weinig gereden. Ik heb deze GSX nog maar kort, maar kwam deze week een erg leuke Zephyr 1100 tegen.En nu heb ik er 3. En da's echt teveel. ( beetje keuze is wel leuk trouwens )
 
Hoi
Ik ben net nieuw op het forum en moet nog een beetje weg wijs worden.
maar heb al een vraag aan jullie.
Ik heb vorig jaar een gsx 750 es gekocht uit 1983. Ik ben ruim 30 jaar geleden mijn motor carrière begonnen met dit model en had het idee om hem zelf op te knappen. `ben er nu achter gekomen dat dit mij niet gaat lukken en zit nu te overwegen of ik hem verkoop en naar een andere ga zoeken die al helemaal klaar is Of dat ik hulp ga zoeken bij het opknappen van die motor.Jullie advies en hulp i dan ook meer dan welkom.
 
Hoi
Ik ben net nieuw op het forum en moet nog een beetje weg wijs worden.
maar heb al een vraag aan jullie.
Ik heb vorig jaar een gsx 750 es gekocht uit 1983. Ik ben ruim 30 jaar geleden mijn motor carrière begonnen met dit model en had het idee om hem zelf op te knappen. `ben er nu achter gekomen dat dit mij niet gaat lukken en zit nu te overwegen of ik hem verkoop en naar een andere ga zoeken die al helemaal klaar is Of dat ik hulp ga zoeken bij het opknappen van die motor.Jullie advies en hulp i dan ook meer dan welkom.
Je zult er niet zo wezenloos veel voor betaald hebben dus als je wat verkloot ben je geen kapitaal kwijt. Als je een opgeknapte fiets koopt weet je ook niet of het goed gedaan is. Het is een oude motor dus vroeg of laat loop je toch wat op. Kortom, ik zeg; opknappen en :]
 
Nee ik heb er niet de hoofdprijs voor betaald en hij loopt best goed.
hij is echter niet moeders mooiste en heeft groot onderhoud en een paar nieuwe voorvork keringen nodig.
en paar nieuwe bandje is ook nodig wat deze zijn helemaal op .
En dan heb ik nog wat kuip delen nodig. iemand toevallig nog wat adressen of tips?
ik zal eens proberen om een foto te plaatsen zodat jullie kunnen zien waar het om gaat.
 
Hoi
Ik ben net nieuw op het forum en moet nog een beetje weg wijs worden.
maar heb al een vraag aan jullie.
Ik heb vorig jaar een gsx 750 es gekocht uit 1983. Ik ben ruim 30 jaar geleden mijn motor carrière begonnen met dit model en had het idee om hem zelf op te knappen. `ben er nu achter gekomen dat dit mij niet gaat lukken en zit nu te overwegen of ik hem verkoop en naar een andere ga zoeken die al helemaal klaar is Of dat ik hulp ga zoeken bij het opknappen van die motor.Jullie advies en hulp i dan ook meer dan welkom.
Welkom in deze hoek van het forum. Benieuwd naar je ES. Foto's plaatsen kan via motor-forum, zie faq, of ook via een link. Als je dat doet met bijvoorbeeld gratis photobucket dan kan je er zo linkjes inplakken.

Het opknappen van een motor kost vaak best wel wat geld als je het helemaal mooi wilt maken. De vraag is altijd hoe ver wil je gaan.
Als je hier (foto's van) post welke onderdelen je nodig hebt dan ga je vast wel verder komen. Er zijn er hier wel een paar die wat onderdelen hebben liggen en bij wie de garage baat zou hebben bij een kleine opruiming O-)
 
Laatst bewerkt:
full

full


Dit is hem dan.Zoals je ziet mis ik 2 stukken kuip (Er zat een EF kuip op toen ik hem kocht)
En de trilings dempers op het stuur zijn er niet. Dit zoek ik dus nog.

Er is ook al het een en ander vervangen Bobine van cylinder 1en4,bougie doppen,spannings regelaar en dynamo.
Als ik met deze motor verder ga is het motorblok en de remmen plus de voorvork aan de beurt.
Ik op dit moment niet de tijd en de ruimte om dit zelf te doen.
ben al wat aan het rond shoppen wat me dat gaat kosten als ik het laat doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan