GSX 750 E/ES/EF

Al gezocht naar een digitaal werkplaatshandboek ? Want dergelijke informatie is nagenoeg altijd te vinden in handboeken.

En wat denk je van deze GB - GSX750E ES.pdf (kostte ongeveer 1 minuut 8-) via google)
 
dat is een mooi boekje ,en ik wilde er nog wel eentje kopen |(

Tsja, ik heb ondertussen ontdekt dat als je een oudere motor hebt je beter eerst kunt zoeken op Internet. Dit omdat er meestal wel iemand is die iets op het net heeft staan. Of dat er clubs zijn die een verzameling aan informatie hebben staan.

En voor de uitgespaarde kosten van een boek, kan ik weer onderdelen "scoren" *D
 
Dagggg Oma.
Mijn oude GSX 750es is enige tijd geleden naar mijn broer gegaan en staat ondertussen te koop.


Bieden mag. Zijn niet snel beledigd :-)
 
Even voorstellen, ik ben Wilco en heb sinds kort ook een 750 es. Ben al wat aan het rommelen geweest.

Bandit 1200 vork staat hem erg goed vind ik.

20201115_145937.jpg

20201115_150004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zwarte remleidingen of rvs met een soort zwart doorzichtige slang.

Lamp lijkt mij chroom het mooist. Meer tijdsorigineel.


Maar ja, jij kiest.
 
Zwarte remleidingen of rvs met een soort zwart doorzichtige slang.

Lamp lijkt mij chroom het mooist. Meer tijdsorigineel.


Maar ja, jij kiest.
Het is inderdaad rvs met zwart transparante remleiding geworden.

Koplamp wordt chroom of chrome rand met zwarte kap erachter.
 
Goedenavond allen,

Ik heb deze week een GSX750ES gekocht uit 1989 en ben mij alvast een beetje aan het inlezen maar ik kan nergens vinden wat de onderhoudsinterval is voor het stellen van de kleppen.
Wie weet hier het antwoord op?
Ps. ik heb de motor nog niet maar als hij is bezorgd dan zal ik mij hier netjes voorstellen ;-)

Groeten,

Gerard
 
Goedenavond allen,

Ik heb deze week een GSX750ES gekocht uit 1989 en ben mij alvast een beetje aan het inlezen maar ik kan nergens vinden wat de onderhoudsinterval is voor het stellen van de kleppen.
Wie weet hier het antwoord op?
Ps. ik heb de motor nog niet maar als hij is bezorgd dan zal ik mij hier netjes voorstellen ;-)

Groeten,

Gerard
Clipboard01.jpg

Goede morgen Gerard,

Weet je zeker dat het een GSX 750 ES is en geen F?
Onderstaand onderhoudsinterval GSX 750 E/ES/EF.
6000 km dus. Veel plezier met de motor.
 
Bekijk bijlage 1568419
Goede morgen Gerard,

Weet je zeker dat het een GSX 750 ES is en geen F?
Onderstaand onderhoudsinterval GSX 750 E/ES/EF.
6000 km dus. Veel plezier met de motor.
Bedankt voor het toesturen van de tabel!
Ik weet voor 100% zeker dat het een GSX750ES is, ik heb specifiek gezocht naar dit model en er van de week eentje aangeschaft voor bij mijn (bescheiden) collectie.
6000km is best vaak. Ach ja, mijn 400 Four is elke 3000km aan de beurt.
 
Ben wel benieuwd naar de collectie. Maar doe hier eens een foto van je nieuwste aanwinst als je wilt? Foto's blijven leuk.

Dit is mijn GSX 750 ES:

Bekijk bijlage 1568603

Ook de Katana op de achtergrond is van mij, dat is een GSX 750 SF.
Zien er mooi uit 👍 Vooral die Katana is heel bijzonder.
Ik werd vandaag gebeld dat ik zondag mijn GSX geleverd krijg. Best spannend want ik heb hem vanaf wat foto's gekocht.
Soms moet je een gokje wagen, hij woont 190 kilometer bij mij vandaan dus dat was mij ff te ver om er naartoe te rijden.
Naast de GSX heb ik nog 2 CB400 Fours, Kawasaki ZRX 1100 ELR en een TDM850 4TX. Als ik mijn Suzuki thuis heb dan zal ik wat foto's plaatsen.

Groeten,

Gerard
 
Zoals belooft zal ik mij vandaag netjes voorstellen.
Ik ben Gerard, 50 jaar en woonachtig in Hoorn.
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een Suzuki GSX750ES uit 1989.
Ik heb de GSX gekocht van een man die hem 2 jaar geleden heeft gekocht en er flink wat onderhoud aan had gedaan, kort daarna kreeg de man een dwarslaesie dus is de Suzuki in een hoek gezet en heb ik hem kunnen overnemen.
De man waarvan hij hem had gekocht heeft hem vanaf 1993 in zijn bezit gehad, hier zijn nog diverse rekeningen van aanwezig.
Vandaag ff een stukje erop gereden en hij rijd erg lekker, wel moet ik wat aan de koppelingskabel doen want die gaat behoorlijk zwaar.
Ook ruikt ie erg naar benzine dus waarschijnlijk staat ie iets te rijk en ik heb vandaag al mijn eerste schade ermee gemaakt;( Ik reed vandaag door de poort en toen kwam ik met het nogal uit de kluiten gewassen knipperlicht tegen de schutting aan en toen lag het glaasje in stukken.
Als iemand nog een knipperlichtglaasje heeft dan hou ik mij aanbevolen.

Ik stuur ff wat foto's mee, ook van mijn overige motorenpark.

Groeten,

Gerard
 

Bijlagen

  • Suzuki.jpg
    Suzuki.jpg
    441,7 KB · Weergaven: 18
  • Kawamuiden.jpg
    Kawamuiden.jpg
    379,7 KB · Weergaven: 19
  • Hondageelgroot.jpg
    Hondageelgroot.jpg
    162,6 KB · Weergaven: 16
  • 167973032_7_big.jpg
    167973032_7_big.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 18
  • TDMnav.jpg
    TDMnav.jpg
    478,7 KB · Weergaven: 18
Prachtige collectie heb je! Die gele CB400F helemaal, zelf heb ik er onlangs ook 1 gekocht, die ik ga opknappen, loopt goed, is alleen wat spuitwerk nodig voor de tank en zijdeksels, omdat de stickers erop niet kloppen, maar ik heb al een setje originele binnen.
Hier een foto ervan, heb vroeger een CB400F gehad van het vorige model, een rode. Die ik heb nu is een F2, uit '78. Een gele.
 

Bijlagen

  • Huiskamer fotootje CB 400 F deel 2..jpeg
    Huiskamer fotootje CB 400 F deel 2..jpeg
    220 KB · Weergaven: 7
Ziet er mooi uit zo. Zeker ook die ronde koplamp. Ben benieuwd wat je voor de plaatsing van de voorvork moest aanpassen. Deze vork is 43mm? Ik heb er de voorkant van een GSX750F in gehad. Dat past er zo in met een paar kleine aanpassinkjes aan de stuuruitslag en de cockpit bevestiging.
 
Ziet er mooi uit zo. Zeker ook die ronde koplamp. Ben benieuwd wat je voor de plaatsing van de voorvork moest aanpassen. Deze vork is 43mm? Ik heb er de voorkant van een GSX750F in gehad. Dat past er zo in met een paar kleine aanpassinkjes aan de stuuruitslag en de cockpit bevestiging.
Het de enige aanpassing was de balhoofdpen 20mm inkorten. De balhoofdlagers zijn van beiden precies dezelfde. Dus het viel 1000% mee
 
Er is weer een nieuwe gsx750es-er....
Ik heb gisteren een oudje gekocht.
Echt nostalgie. In 1992 ben ik begonnen met motor rijden op een GSX750ES. Daarna nog 2x een bandit 1200s gehad.
Maar de gsx is altijd blijven hangen. Even een foto showen.
 

Bijlagen

  • gsx750es_1.jpeg
    gsx750es_1.jpeg
    243,4 KB · Weergaven: 9
  • gsx750es_2.jpeg
    gsx750es_2.jpeg
    228,9 KB · Weergaven: 9
  • gsx750es_3.jpeg
    gsx750es_3.jpeg
    230,3 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan