Kishapawpad
Rookie
- 19 apr 2017
- 15
- 0
Beste motorrijders,
Ongeveer 6 maanden geleden heb ik mijn eerste motor gekocht, een GSX 750F uit '92 van Marktplaats (€ 500!). Al die tijd met plezier op gereden en weinig werk aan gehad behalve ketting smering.
Ongeveer een maand geleden hoorde ik tijdens het rijden een knalletje en sindsdien maakt de fiets een oorverdovend geluid. Had al vrij snel vermoeden dat de uitlaat waarschijnlijk een "lek" had, maar aangezien ik van plan was deze toch snel weer weg te doen liet ik het even zitten. Nu merkte ik dat de olie bijna op was, dus dacht ik een oliewissel te gaan doen, voor het eerst zelf, na een sleutelcursus van Erik van Lent, en een kijkje te nemen naar de uitlaat.
Kwam het volgende tegen:
Da's dus meer roest dan uitlaat! Maar ja, nu heb ik dus twee vragen.
1- Kan ik ondanks de schade er voorlopig op blijven rijden?
2- Heeft het zin om dit te repareren? Ik heb globaal gekeken op internet naar een (gebruikte) uitlaat maar ik weet eigenlijk totaal niet wat ik nodig heb, wat het mag kosten en of het überhaupt wel mogelijk is een nieuwe erop te zetten. Ik zou er een beetje voor over hebben met deze motor.
Ten slotte wil ik trouwens toevoegen dat ik verder geen mankementen heb met de motor, op 1 ding na.. ik voel een hele rare, maar toch piepkleine "onderbreking" tijdens het rijden in lagere toeren. Het is net alsof iemand heel kort even de motor beet houdt van achteren, of dat je over kleine grindsteentjes rijdt elke paar meter. De ketting schijnt in ieder geval wel op orde, tandwielen misschien..
In ieder geval, hebben jullie een mening over dit uitlaat probleem? Nog eventjes op rijden of naar de schroothoop?
Ongeveer 6 maanden geleden heb ik mijn eerste motor gekocht, een GSX 750F uit '92 van Marktplaats (€ 500!). Al die tijd met plezier op gereden en weinig werk aan gehad behalve ketting smering.
Ongeveer een maand geleden hoorde ik tijdens het rijden een knalletje en sindsdien maakt de fiets een oorverdovend geluid. Had al vrij snel vermoeden dat de uitlaat waarschijnlijk een "lek" had, maar aangezien ik van plan was deze toch snel weer weg te doen liet ik het even zitten. Nu merkte ik dat de olie bijna op was, dus dacht ik een oliewissel te gaan doen, voor het eerst zelf, na een sleutelcursus van Erik van Lent, en een kijkje te nemen naar de uitlaat.
Kwam het volgende tegen:
Da's dus meer roest dan uitlaat! Maar ja, nu heb ik dus twee vragen.
1- Kan ik ondanks de schade er voorlopig op blijven rijden?
2- Heeft het zin om dit te repareren? Ik heb globaal gekeken op internet naar een (gebruikte) uitlaat maar ik weet eigenlijk totaal niet wat ik nodig heb, wat het mag kosten en of het überhaupt wel mogelijk is een nieuwe erop te zetten. Ik zou er een beetje voor over hebben met deze motor.
Ten slotte wil ik trouwens toevoegen dat ik verder geen mankementen heb met de motor, op 1 ding na.. ik voel een hele rare, maar toch piepkleine "onderbreking" tijdens het rijden in lagere toeren. Het is net alsof iemand heel kort even de motor beet houdt van achteren, of dat je over kleine grindsteentjes rijdt elke paar meter. De ketting schijnt in ieder geval wel op orde, tandwielen misschien..
In ieder geval, hebben jullie een mening over dit uitlaat probleem? Nog eventjes op rijden of naar de schroothoop?
Laatst bewerkt: