Gsx f 600 katana

Destrok

Rookie
5 jan 2019
12
0
Eelde
  • Merk:suzuki
  • Type:gsx f 600 katana
  • Bouwjaar: 1992
  • Kmstand:35000 mijl
  • Probleem: lekke uitlaat, stationair loopt die alleen op de choke.
  • Wanneer is het probleem onstaan:bij aankoop
  • Wat is er al aan gedaan: nog niks

Ik heb vorige week een katana gekocht met als doel lekker klussen in de corona periode. Nu heb ik nog een paar kleine problemen.

Zoals hierboven al staat.
Bij het starten van de motor moet ik de choke gebruiken omdat hij anders uitvalt. Wanneer die warm is heeft hij er geen last van. Zou ik dit kunnen verhelpen door de motor af te stellen? Of zal het toch eraan liggen dat de carbs schoongemaakt moet worden.

Ook is de uitlaat lek nu is dat niet niet een probleem wat ik zelf zou kunnen oplossen alleen zou ik van een 4 in 2 uitlaat naar een 4 in 1 gaan. Alleen heb ik geen flauw idee naar wat voor soort uitlaten ik dan zou moeten zoeken.(van begin tot eind wordt die vervangen).
Wat ik dus wil is van 2 einddempers naar 1 te gaan. Weten jullie misschien welke uitlaten erop zullen passen?

Iedereen alvast bedankt voor het reageren.
 
  • Merk:suzuki
  • Type:gsx f 600 katana
  • Bouwjaar: 1992
  • Kmstand:35000 mijl
  • Probleem: lekke uitlaat, stationair loopt die alleen op de choke.
  • Wanneer is het probleem onstaan:bij aankoop
  • Wat is er al aan gedaan: nog niks

Ik heb vorige week een katana gekocht met als doel lekker klussen in de corona periode. Nu heb ik nog een paar kleine problemen.

Zoals hierboven al staat.
Bij het starten van de motor moet ik de choke gebruiken omdat hij anders uitvalt. Wanneer die warm is heeft hij er geen last van. Zou ik dit kunnen verhelpen door de motor af te stellen? Of zal het toch eraan liggen dat de carbs schoongemaakt moet worden.

Ook is de uitlaat lek nu is dat niet niet een probleem wat ik zelf zou kunnen oplossen alleen zou ik van een 4 in 2 uitlaat naar een 4 in 1 gaan. Alleen heb ik geen flauw idee naar wat voor soort uitlaten ik dan zou moeten zoeken.(van begin tot eind wordt die vervangen).
Wat ik dus wil is van 2 einddempers naar 1 te gaan. Weten jullie misschien welke uitlaten erop zullen passen?

Iedereen alvast bedankt voor het reageren.
Het is normaal dat een motor koud start op choke. Daar is de choke voor. Of mis ik nu iets?
 
Klopt, daar is de choke voor, dus lijkt in orde.
Houdt er rekening mee dat als je een ander type uitlaatsysteem er op zet dit van invloed kan zijn op je carburatie..
 
Voor de uitlaat zoeken op 4-1 of 4in1 uitlaat,mogelijk passen die van de nieuwere modellen GSXF,die hebben standaard een 4-1.
De toevoeging katana is teken dat het USA import is,dus daar zou ik niet op letten als je op zoek gaat naar onderdelen.
 
Zoiets,bij interesse eerst ff bellen en vragen of die ook op jou motor past.
 
Laatst bewerkt:
Het is normaal dat een motor koud start op choke. Daar is de choke voor. Of mis ik nu iets?
Hangt ervan af. Bij een ochtend temperatuur vanaf 7°C en hoger heb ik die bij mij echt niet nodig.

Ervan uitgaande dat alles in orde is uiteraard. Lekke uitlaat, ontregelde en/of vuile carbu's, het heeft er idd allemaal invloed op.

@TS: zoals @sammie aanhaalt, andere type uitlaat beïnvloedt ook.
En zoals @Lucasfalt aanhaalt, Het is ofrewel een GSX F, oftewel een KATANA. Beiden zijn quasi gelijk, op hier en daar een klein technisch verschilletje.
De twee namen worden idd wel eens samen gebruikt, zowel in de volksmond als op de motor zelf. Maar aangezien jij een mijlenteller blijkt te hebben is het wellicht idd een USA import.
 
Klopt, daar is de choke voor, dus lijkt in orde.
Houdt er rekening mee dat als je een ander type uitlaatsysteem er op zet dit van invloed kan zijn op je carburatie..
Oké het is dus normaal dat de motor op de choke moet starten duidelijk. Bedankt.

Ik ben me ervan bewust dat de motor afgesteld is op de standaard uitlaat. Dus zodra er een andere uitlaat op komt moet ik hem opnieuw afstellen. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat voor soort uitlaat ik eronder zou kunnen zetten qua bevestiging enzovoort. Hoe kan ik dat het beste bepalen?
 
Oké het is dus normaal dat de motor op de choke moet starten duidelijk. Bedankt.

Ik ben me ervan bewust dat de motor afgesteld is op de standaard uitlaat. Dus zodra er een andere uitlaat op komt moet ik hem opnieuw afstellen. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat voor soort uitlaat ik eronder zou kunnen zetten qua bevestiging enzovoort. Hoe kan ik dat het beste bepalen?

Als je een nieuwe koopt, geschikt voor jouw model motor dan zou het toch plug en play moeten zijn? Bij een gebruikte op dezelfde manier als je voorganger dat deed. :)

Maar ik volg je topic even, wil er ook 1 op mn 750f, wellicht komt er interessante info voorbij 🙄
 
Hangt ervan af. Bij een ochtend temperatuur vanaf 7°C en hoger heb ik die bij mij echt niet nodig.

Ervan uitgaande dat alles in orde is uiteraard. Lekke uitlaat, ontregelde en/of vuile carbu's, het heeft er idd allemaal invloed op.

@TS: zoals @sammie aanhaalt, andere type uitlaat beïnvloedt ook.
En zoals @Lucasfalt aanhaalt, Het is ofrewel een GSX F, oftewel een KATANA. Beiden zijn quasi gelijk, op hier en daar een klein technisch verschilletje.
De twee namen worden idd wel eens samen gebruikt, zowel in de volksmond als op de motor zelf. Maar aangezien jij een mijlenteller blijkt te hebben is het wellicht idd een USA import.

Ik heb net via kenteken check gekeken maar het betreft geen import motor.
Screenshot_20200410_154244_org.obduro.kentekeninfo.jpg


De info is niet heel erg up to date.
Hij staat namelijk momenteel nog geschorst. Verwacht er namelijk nog wel even mee bezig te zijn.
 
Ik heb net via kenteken check gekeken maar het betreft geen import motor.Bekijk bijlage 1484583

De info is niet heel erg up to date.
Hij staat namelijk momenteel nog geschorst. Verwacht er namelijk nog wel even mee bezig te zijn.
He, dat kunnen wij in België niet -O-

Maar als deze niet ingevoerd is, dan is de tellerpartij niet origineel.

Of ze is wel ingevoerd, maar die gegevens ontbreken, kan dat gebeuren?
 
Inderdaad,een EU versie heeft nooit een teller in mijl en de benaming katana is hier nooit gebruikt.
Ofwel zijn er ooit een heleboel onderdelen van een andere (USA) motor op gezet.
De "echte" katana is een stuk ouder en daar is sinds kort een nieuwe retro versie van op de markt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan