Gsx f 600 ratbikeproject

Flippen

Rookie
21 apr 2018
2
0
Gent
Hey iedereen,

Ik ben Flippen uit Gent, België en nieuw op het forum. Nog niet zo lang geleden heb ik de motomicrobe te pakken gekregen. Ook het mechanische aspect vind ik echt leuk en spreekt mee erg aan. Ik ben dus, met praktisch geen voorkennis, begonnen aan een project. Ik heb een oude Suzuki Gsx f 600 gekocht, die niet meer rijdt wegens het ontbreken van een kabelboom en nog wat cruciale onderdelen. Ik ben al aardig op weg en heb al best wat stukken vervangen maar ik heb echter wel een paar technische vragen waar ik geen antwoord op weet. Is er iemand die me via deze weg kan helpen? Het gaat dan vooral over het customisen van de bike, over compatibiliteit van onderdelen van andere type suzuki's zoals de koplamp en snelheidsmeter, om die op mijn Gsx te plaatsen. Verder heb ik ook nog een paar vragen over de connectie tussen benzinetank en de carburateurs. Wie voelt zich geroepen om mij wat verder opweg te helpen? Mijn dank zou eeuwig zijn :-)
 
Cool, maak der wat moois van *D
full
 
compatibiliteit van onderdelen van andere type suzuki's zoals de koplamp en snelheidsmeter, om die op mijn Gsx te plaatsen. Verder heb ik ook nog een paar vragen over de connectie tussen benzinetank en de carburateurs.

Wat wil je weten dan?

Snelheidsmeter durf ik niks over te zeggen, koplamp kun je toch opzetten wat je zelf wil? Ik heb op mijn f een dubbele van tractor.

Connectie benzinetank carburateurs zijn slangetjes van vacuumkraan naar carburateurs ;)
full
 
Ivan, de jouwe ziet er echt zwaar Mad Max Apocalyptisch uit. Vet!
Ik zit een beetje in de knoop met de leidingen die van de tank naar de carburateurs lopen. Diegene die er nu op zitten zijn doorgesneden en ik zie niet meteen welke ik waar connectoren. Ken/kan jij dit?
 
Ivan, de jouwe ziet er echt zwaar Mad Max Apocalyptisch uit. Vet!
Ik zit een beetje in de knoop met de leidingen die van de tank naar de carburateurs lopen. Diegene die er nu op zitten zijn doorgesneden en ik zie niet meteen welke ik waar connectoren. Ken/kan jij dit?

Uit mijn hoofd is van vooraf gezien de rechterstand van de kraan de normale benzine toevoer. Deze slang zit vanaf de kraan gezien op de aansluiting tussen de eerste en tweede carburateur. Links is reserve deze zit op vergelijkbare aansluiting tussen de derde en vierde. De slang die van achter op de kraan zit is een vacuumslang voor bediening van de kraan die zit op de vierde carburateur van de zijkant aangesloten dacht ik.
 
Ivan, de jouwe ziet er echt zwaar Mad Max Apocalyptisch uit. Vet!

Dank voor compliment trouwens!

Mijne is niet echt een ratbike trouwens, ik heb begrepen dat zoiets ontstaat door goedkoop en creatief herstel. Ik had tot december een nette fiets en deze van de winter aangepast in de richting survivalbike en iets wat ik zelf leuk vind. Moet alleen nog even wennen aan alle bekijks, al meegemaakt dat bij parkeren er direct fotos van gemaakt werden :+
 
Hoort dit topic niet onder brikken & klassiekers. Daar is ook een specifiek topic over GS en GSX-en (en dan gaat het over de Suzuki en niet over BMNee).

Succes met de reanimatie van je GSX.

ps foto's worden erg gewaardeerd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan