GSX F 750 Ombouwen

Hallo ,
Na heel wat uren te hebben versleten op jullie forum ben ik in volle moed op zoek gegaan naar mijn allereerste project.
Ik zocht iets goedkoops mocht het mislukken , en kwam al snel uit bij een GSX-F750 van 1994. Het gene ik voor ogen zie is een mix van een Naked bike met een klein zitje waar je zo opzit als een shopper maar dan wel zo laag mogelijk . met andere woorden een streetfighter met een shopper achterkant.
Heb hier weinig foto's van gevonden meestal worden deze streetfighters meestal met een R1 kont gemodificeerd of iets dergelijks maar nooit met bv een laag zadel of zoiets.

Het wordt mijn eerste project en hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen , ik vind de projecten altijd leuk om te volgen hier op het forum , en zie dat de hulp van mede forum collega's altijd wel een goede hulp is. Foto's van iets dergelijks zijn altijd welkom , bij wijze van inspiratie op te doen zeker !!
op de foto zie je in welke richting ik wil gaan.

mvg Tony [afbeelding]

kijk mss ook eens naar het topic over de yamaha sr500. daar zijn er ook een paar sleutelaars bij waar je wat aan kan vragen
grtz
tom
 
Thx Tom ,zal ik zeker doen .

Ben bezig met de demontage , kabelboom reeds eruit , kuipen allemaal reeds verdwenen
kijk morgen om de moter eruit te halen blijkbaar rust deze op een eigen stukje chassis.
Natuurlijk al het eerste mankement gezien : het uitlaatspruitstuk aan de 2de cilinder heeft op twee plaatsen een deuk waarscheinlijk eens ergens tegen geknald . Enkel de uitlaatbuis is plat niks aan cilinder of zo of aan de olie radiator oeff !!!

Heb gezien dat er achteraan een 150 band op ligt en heb nog een goeie 3 cm over aan beide kanten . vraag me af welke breedte ik hier zou kunnen gaan van band ?

Ik probeer morgen enkele foto's te posten over de vooruitgang van deze motor.

grtzz Tony

van techniek ken ik niet echt iets, maar banden kan wel deftig het rijgedrag beinvloeden
ik denk bij een dikke achterband je bochtengedrag deftig wordt benadeeld. je traktie bij wegtrekken daarentegen.....
trouwens, de foto die je als voorbeeld hebt gegeven :9~ :9~ . ik dacht deze gezien te hebben op motorcycle specs met wat info erbij
grtz
tom

ps; het topic dat ik bedoelde is in het brikken forum: zijn er nog meer sr500 rijders/sters?
 
Laatst bewerkt:
gaat nooit lukken toch?
als je zo frame bekijkt van de gsxf750 zie ik niet hoe je er ooit dat gaat van maken wat je voor ogen hebt, maar hey, niet geschoten is altijd mis hé

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan