GSX k6 of R6 2006..

Mikel85

MF'er
5 aug 2009
31
0
Hallo,

Ben nieuw op dit forum. Volgende week maandag heb ik mijn examen en hoop dit natuurlijk te halen.
Ben afgelopen zaterdag al gaan kijken naar een van mijn droommotor: yamaha r6 2006 rood/wit (was ook een blauwe maar vind deze iets minder). Hij had er ook een suzuki gsx 600 k6 staan in de suzuki kleuren. Op de yamaha zat ik hoger en korter op stuur dan suzuki. Vond suzuki iets relaxer zitten.
Hij heeft ze daarna allebei buiten gezet en toen begon het heel moeilijk te worden begon steeds meer naar de suzuki te neigen. Vooral omdat deze een mooiere standaard uitlaat en standaard ingebouwde knipperlichten heeft. Weet dat dit ook wel bij yamaha zo gemaakt kan worden maar met die kosten er dan bij was ik 400 euro duurder uit dan suzuki. Dat is voor mij op dit moment wel veel aangezien ik nog pak/schoenen etc moet kopen. Maar goed de testrit wat ik binnekort hoop te gaan maken gaat toch de doorslag geven...

Iemand ervaring met beide machines misschien?
 
Welkom Mikel85 :W

Suc6 volgende week.

Advies? Proefrijden en koop wat jij wil.
GSX k6 rijders zullen zeggen Suzuki
R6 rijders natuurlijk Yamaha.

Veel plezier en veilige km. :]
 
Ik zeg voor jou!
GSX-R 750 k6 *O*

Maar even serieus. Ik wilde ook graag de R6 uit 2006 toen der tijd. Wel een zwarte, want die zijn nu eenmaal sneller als rood/witte :+ .
Echter zat ik met ongeveer hetzelfde probleem. Bij de R6 moesten de knippers achter nog worden weggewerkt en bij de Soes niet.
Beide moesten een andere demper hebben, maar de Soes die ik had gezien had al een andere.
De R6 had geen stuurdemper en geen gear indiciator en die wilde ik er wel op. De Soes had dit weer wel.

Al die accessoires telde ik op bij de aanschafprijs wat resulteerde in het feit dat ik een Suzuki kocht die ik tot een week voordat ik em had aangeschafd niet eens had bekeken, omdat ik een R6 wilde. Echter was mijn 750 met accessoires net zo duur als een R6 zonder en toen werd het toch wel erg moeilijk om alsnog voor die te mooi ogende R6 te kiezen.

Als ik een R6 was tegen gekomen die dit allemaal wel had en dan in verhouding dezelfde prijs had de Soes die ik nu heb dan was het toen een R6 geworden.
In the end, ben ik heel blij met mijn Soes. Geen seconde spijt van gehad.
Ik zou zeggen maak ook een afweging. Ik denk dat beide als eerste motor je geen rot gevoel zullen geven. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg proberen beide. Iedereen zit verschillend, en vind een verschillende houding prettig.

Je moet er ook rekening mee houden waarvoor je hem gaat gebruiken. Woonwerk of puur plezier. Met woonwerk zou ik erg opletten met de houding.

Je hebt het ook over een standaard uitlaat? Mocht je toch een sportuitlaat erop willen hebben zou ik dit bij de koop laten vallen. Met een beetje grote mond praat je er al een sportdemper bij. Scheelt je weer in de kosten.
 
@turboO en mac d
De GSX-R 750 k6 beviel veel beter dan jullie R6 of niet? :+

Maar goed. Zoals turboO al zei:
Je eerste motor (mits je geen pech hebt) zal je geen rot gevoel geven. :]
 
Zeer zeker. Wie koopt er nu weer Yamaha.... :+
Die maken keyboards....

Maar zoals ik al zei. Je zult een afweging voor jezelf moeten maken. :Y
 
Laatst bewerkt:
hahah die maken keyboards zegt mijn oom ook ja..
het is idd de overweging die ik moet maken die jij ook had toen.
 
Ik rij zelf de 600 K6 en heb dit weekend op de r6 2006 gereden.
Over smaak valt te twisten, maar de zithouding vond ik maar niks bij de r6 omdat deze motor meer compacter is.ben zelf zo rond de 1,90m.
Ga maandag is proefrijden :] en let voornamelijk op de zithouding. die is bij deze 2 modellen nogal verschillend. zou zonde zijn om je droommotor te kopen zonder dat je er langere ritten mee kunt maken zonder ergens last van te krijgen.
 
ben idd ook rond de 1,90 dus dat is voor mij ook het belangrijkste, de zithouding..

toch al bedankt voor je tip/commentaar
 
Ik heb op GSXR 750 K6 proef gereden, en op de r6 2006. Ik heb voor de laatste gekozen, omdat die eerste iets rechter op zat, en dat vond ik niet zo prettig. En ik vond de R6 snel zat :)
 
Ik heb ook proefgereden op een 750 k7 yoshi en een r6-06.

Ik vond de suzuki minder prettig sturen als de r6 en vond dat het vermogen er erg linear uitkwam ten opzichte van de r6.

Uiteindelijk voor de r6 gekozen omdat ik deze makkelijker en fijner vond sturen.
 
heb zelf een r6 uit 2006, rijdt heerlijk(hij gaat binnenkort de deur uit ivm circuitmotor dus als je een echt mooie r6 wilt(zwart) moetje t maar zegge
 
Pak ook een stukje snelweg mee in je proefritten, als ik me niet vergis heeft die suzuki een grotere kuip als een R6 en dus veel betere windbescherming op de snelweg. Toch ook wel fijn als je wat meer kilometers gaat maken.
 
Ik heb de GSXR600 K7 gehad en nu heb ik de R6'09.
Beide motoren rijden prima.

De R6 heeft standaard wat betere vering en schakelt wat soepeler.
Bij de GSXR zit je in de motor, bij de R6 zit je op de motor.
GSXR is wat sneller onderin, R6 is weer sneller bovenin.
GSXR heeft wat meer windbescherming, niet dat ik er nu bij de R6 last van heb ofzo...
GSXR heeft standaard een stuurdemper (helpt een beetje) R6 heeft geen stuurdemper.

Ik denk dat ik nu meer tevreden ben met me R6 dan met me GSXR, maar dat scheelt nagenoeg niets. En als beginnend motorrijder merk je toch niets van de verschillen. :)
 
Laatst bewerkt:
uiteindelijk gekozen voor de suzuki gsx :D in blauw-wit kleuren. voelde naar een kleine stukje rijden mijn pols een beetje op de r6. plus het feit alsof het eruit zag dat ik te groot voor de r6 was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan