gsx loopt slecht stationair

BIKERboy

Die hard MF'er
20 nov 2002
552
0
venray
hallo motorvrienden

mijn suzuki gsx600f ('95 25000km) loopt slecht stationair.
ik krijg m ook niet goed afgesteld, omdat hij heel onregelmatig loopt.
en als ie +/-1000toeren loopt en ik geef een keer flink gas dan blijft ie eerst 30sec hangen bij de 3000toeren, en vervolgens zakt ie heel langzaam.

HOE KAN DIT???
kan het misschien iets te maken hebben met bougie's of luchtfilter of iets anders wat makkelijk te chacken valt?

de dealer zegt trouwens dat het vrij normaal is bij dit type motor.

alvast bedankt...
groetjes
 
De mijne loopt ook niet stationair (slaat zelfs af :( ) maar daarom staat ie nu ook bij de dealer (ws carburateurs vervuild).

Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat het een bekend probleem zou zijn :? Dus dat lijkt me enigszins bs... Suc6!
 
bedankt voor de tips...

zit wel een handchoke op ja.

en heb het niet gevraagd op de club, dat zal ik ook eens doen.

maar van het weekend eerst heel even luchtfilter nakijken.

groetjes
 
Het komt bij dit type weleens vaker voor, en is soms makkelijk, en soms lastig op te lossen.
Eerst maar eens ff kijken of de inlaatrubbers niet lekken, eventueel daarna de carbs ff uit elkaar halen, schoonmaken en afstellen.

Paul.
 
datzelfde probleem heb ik op mijn gsx600f, het probleem is dat de metalen strip die de chokeklep opent/sluit enigzins vastloopt, ik heb het een en ander losgehaald en de strip en de baan waar hij in beweegt schoongemaakt en gesmeerd waarna hij wel goed werkte, maar na een paar weken kreeg ik weer hetzelfde probleem.
de kabel werkt goed, hij is ook goed gesmeerd iemand die een unieke oplossing weet ?
 
hmmm ben er laatst mee weest te rijden, had een 1dags kenteken voor de RDW keuring.
de tank was bijna leeg dus eff verse getankt, en na zo'n 25km eff statinair afgesteld.
en hij blijft gewoon goed lopen nou, misschien kwam het doordat ie zolang stil heeft gestaan.

hij doet het dus weer stukken beter, nog niet helemaal perfect maar dat komt misschien nog wel als ik er nog meer mee rijd(hoop ik)

inieders geval bedankt voor de tips, groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan