Gsx-r 1100 met 750 kop er op

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.078
1
34
Hoogland.
Hallo ik had gehoord als je een gsx-r 750 kop op een 1100 blok plakt dat je een stuk meer compresie geeft.kan iemand mij vertellen welke 750 kop ik dan moet hebben,(ik bedoel van welk bouwjaar die kop moet zijn)

mvg fighterfan :9
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.135
33
Weert
Bezoek site
Hallo ik had gehoord als je een gsx-r 750 kop op een 1100 blok plakt dat je een stuk meer compresie geeft.kan iemand mij vertellen welke 750 kop ik dan moet hebben,(ik bedoel van welk bouwjaar die kop moet zijn)

mvg fighterfan :9
Ik heb 't iigg nog nooit geprobeerd, maar zijn je kleppen dan niet een stuk kleiner, en klopt je verbrandingskamer dan nog wel :?
Alleen naar je compressieverhouding kijken lijkt me te eenvoudig geredeneerd :X
 

Sushi

Die hard MF'er
16 mrt 2004
481
0
Schiphol
Klopt, ik heb een 1100 blok uit 92 (oliegekoeld type) en ik wil er een kop uit 89 op zetten.
Voordeel is grotere inlaatkleppen.

Een 750 kop uit 87 en 88 is dus niet mogelijk, die hebben namelijk een andere afmeting.
 

Flooriz

MF veteraan
19 mei 2002
1.996
1
40
Katwijk aan/zee
Bezoek site
Er zijn toch ontzettend veel sites te vinden met google waarop ze dit soort informatie hebben staan? als je engels goed is tenminste.
Er wordt daar heel veel uitgelegd over 7/11's en welke onderdelen er uitwisselbaar zijn etc.
succes met je project, en laat maar horen hoeveel pk's je hebt gewonnen met het ombouwen
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.135
33
Weert
Bezoek site
Dan zal 't blok toch minstens los van de steunen geschroefd moeten worden als je de kleppen wilt stellen, maarja ik zeur teveel, ik hou gewoon van deze projecten :+