GSX-R 1100 rijders?

spiker

MF'er
19 mrt 2002
183
0
Ik rijd sinds een paar maanden een gsxr1100, nu vroeg ik mij af of er hier op dit forum nog meer gsxr1100 rijders zijn.

En zo ja, hoe bevalt de fiets jullie?

Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad dat ik ben overgestapt op deze fiets.

Nou, laat maar es wat reacties horen.

Bijlage: gixxer2.bmp
 
Dit is hem :
full
 
Ik heb de mijne ong. 2mnd, geleden ingerolen voor een VTR1000F.
Dit was zeker niet omdat de gsx een slechte motor was, ik heb er nml. ca. 1,5 jaar graag op gereden. Mijn vrouw rijdt ook motor maar aangezien we nog maar 1 motor hebben was de gsx voor haar een beetje te zwaar (vandaar de Firestorm).
Verder was ik eigenlijk best tevreden over de motor dus gefeliciteerd met je goede keuze en veel motorplezier :]

Nog even een piccie van de gsx
gsx1.jpg
 
gsxr750 ook goed?

verwacht je dan dat je spijt gaat krijgen van je overstap? :? :?
Wat reed je hiervoor?
 
Voor m'n 1100 had ik een honda XL250.

Is nogal een verschil, maar zoals ik al zei heb ik 'nog' geen spijt.

Ik verwacht ook niet dat ik nog spijt zal krijgen
;)
 
Dat is inderdaad nogal een verschil! Een grote verschuiving in de juiste richting.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat je spijt zou krijgen. Als het aan mij ligt rijdt voortaan iedereen op een gsxr! :] Jihaaaaaa
 
wat was er mis met die xl dan? xl zijn prachtige motors en rijden goed. OFF-ROAD IS VET!!!!!!!!!!!
Had gewoon die Xl gehouden dan.
 
wel eens op een honda fireblade gereden , maar ik vind het niet echt leuk om opgevouwen op een motor te zitten. Bovendien zijn al die cbr-en , gsx-ren enz. zo zenuwachtig , als je maar een klein stukje gas geeft dan vlieg je al vooruit.
Een honda xr kun je tenminste lekker mee raggen, maar evengoed is zo 'n suzuki een mooi ding.
 
Is idd waar dat de sportmotoren iets feller op het gas reageren, maar ja daar zijn het sportmotoren voor. Ik heb proefgereden op een blade en gsxr750, en zat op geen van beide echt lekker of misschien moet ik wel zeggen te sportief. Ik had ook het gevoel dat ik opgevouwen zat. Op m'n 1100 heb ik dat praktisch niet. Is ook wel logisch, want deze motor is ook iets forser dan een blade en een 750. Dus nog steeds geen spijt :)
 
heb ook pas een 1100
bevalt prima hier en daar wat modificaties aangebracht.
twee nieuwe ventieldopjes |(
nog een piccie????????????????????
trubbels met uitlaat twee keer oom agent uitgelegd dat dit zo hoorde geloofde hij niet.
 
Leuke moter voor als je alleen rechtdoor wilt en ik kan het weten want ik heb een '94 model in mijn bezit gehad ( watergekoeld, 5bak, 153pk, 114nm, loei en loeizwaar )
 
Heb zelf ook 'twee jaar op een nieuwe 94'er gereden en was daar bijzonder content over. :P
Heel veel plezier mee gehad en genoten van het blok, maar toch ook de stuureigenschappen ('t is maar net wat je gewend bent). Maar ik hield in die tijd ook van zware fietsen, waar je mee moest werken in de bochten. Verder stabiel op hoge snelheid en superbetrouwbaar. Ik kan me nog herinneren dat Dunlop's (weet niet meer welk type) erg goed stuurden onder dat ding, gaven heel veel vertrouwen.
Veel plezier met je bike en... ooit stap je misschien ook over op een Duc (is nog veel leuker). })
 
Ik ben sinds een paar maanden ook in het bezit van een gsxr en moet zeggen dat het wennen is.Heb voorheen meerdere motoren gereden waaronder een paar fireblade's.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij nog niet meevalt om confortabel te rijden.
Rechte stukken zijn geen probleem,flauwe bochten ook niet maar in de scherpe bochten ben ik nog steeds op zoek naar de juiste verhouding van het gas en het gewicht. Qua gewicht is de gsxr wel een stuk zwaarder dan een blade en het is een gevecht om strak door de bocht te gaan. Binnenkort zet ik er andere banden onder want ik rijd nu met pirelli's en die bevallen me niet goed.(zaten eronder bij aankoop) Ik heb geen vertrouwen in deze banden dus ik ga weer over op bridgestones en hoop dat het dan beter gaat.
Al met al een prettige en comfortabele fiets waar ik een prima zithouding op heb en lekker op het gas reageert. :]
 
heb er een michelin maccadam onder wat een rotband is dat zeg
maar ja zat eronder bij koop dus nog even afrijden en als dat niet snel genoeg gaat dan leggen we het op één plek neer
heb ook moeite met kneedown maar dat komt nog wel hoop ik!
weten jullie trouwens een goede plek voor gixxer onderd.??????
 
De banden gaan bij mij nog een 5000 km mee zoals ze er nu uit zien.
Als ik die eerst op moet rijden dan ben ik voor die tijd al verongelukt dus eind deze week wil ik kijken of er andere onder gezet kunnen worden.
Ik heb bijna geen grip met deze banden bij droog weer en met dit regenachtige weer valt er bijna niet mee te rijden. Op rotonde's is het bijna onmogelijk om drie kwart rond te rijden en moet het toch dan gaat het met zo'n tempo dat een voetganger mij nog inhaalt. Dus zo snel mogelijk andere banden. Snap het alleen niet want na wat ik gehoord heb zijn banden van pirelli toch niet eens zulke slechte banden. Ik kan er in ieder geval niet mee overweg.

Voor onderdelen ga ik meestal na de motorzaak waar ik ook het onderhoud laat doen.
Is alleen erg aan de prijzige kant.
Zou ook niet weten waar ik anders moet zijn.
Dus als iemand een goed adres heeft ......
 
Heb ruim 2 jaar een '93-er. Heb de vering afgestelt en voor iets laten zakken en achter iets omhoog. Werkelijk een wereld van verschil. Knee-downen is geen probleem meer. Heb verder het een en ander aangepast en heb nu 151,2 AWPK's (166 aan de kruk). Volgende stap is de boel wat af te slanken... *D *D *D
 
Nee valt reuze mee. Moet alleen wel weten waar je mee bezig bent. Je hebt er een formule voor. Daar bereken je de voorveerspanning mee. Deze stel je dan af en verder is het een gevoelskwestie. Een paar keer de zelfde route nemen en dan maar verstellen tot je voor jezelf de fijnste afstelling hebt.

Als ik het goed heb (ik heb het volgens een soort beschrijving gedaan) moet je een vast meetpunt nemen. Bijv. van je as tot het stuur. Je meet eerst wanneer ie helemaal is ingeveerd. Dit is bijvoorbeeld 48 mm (zo maar een getal). Nu meet je het zelfde punt maar dan helemaal uitgeveerd. Dit is bijvoorbeeld 55 mm. Nu meet je weer het punt maar dan met je zelf er op. Dit is bijvoorbeeld 53 mm. Nu neem je het gemiddelde van de in en uitgeveerde waarden. Dit is dan (met deze fake-getallen) 51,5 mm. Deze waarde trek je af van de waarde van de fiets met jou er op. De restwaarde moet tussen de 3 en 3.5 mm liggen. Mocht dit niet het geval zijn moet je met de voorveerspanning draaien (in of uit) tot je deze restwaarde hebt. Ik heb zelf de voorveerspanning op de 5e lijn staan. In staat op 8 slagen en uit dacht ik op 7.

Pin me hier niet op vast want ik doe het uit m'n blote koppie. Wil je het zeker weten zal ik het echt op moeten zoeken. Geef anders ff je mailadres dan mail ik je een stukje van een paar engelsen. Kun je van daar uit werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
very ingewikkeld dus als ik meestal wat meet komt dat niet goed!!!!!!
maar ga binnekort naar goes als ik mijn nieuwe uitlaat heb en die zou er wel naar kijken.
voorband begint ook vreemd af te slijten heb een bridgestone en die vlakken verschillen van hoogte.



g.v.rijst@hccnet.nl
 
Klopt, heb ik ook. Komt door het gewicht en het harde remmen. Gaat het stuur ook zo fijn van trillen... :r
Kan je wel een standaardafstelling sturen, ben je met 5 minuten klaar. Of het afstelverhaal dat hier op het MF staat. Laat maar ff weten en het komt goed!!!
 
Is het mogelijk dat je mij ook de standaardafstelling toestuurt.
Ik heb namelijk geen werkplaatshandboek dus kan het niet nakijken.
Voor de rest ben ik niet zo erg handig in veranderingen en reperatie's uitvoeren dus het verhaal over de voorvering laten zakken en de achtervering ophogen is iets te ingewikkeld voor mij. Heb geen boeken en laat altijd alles doen.
Heeft één van jullie toevallig bij het remmen ook last van een raar geluid bij het remmen. Is maar een enkele keer en klinkt als een "knak".
Zo niet kan het zijn dat het balhoofd dit doet want daar lijkt het ergens vandaan te komen. Kan alleen niets vinden dat los zit.
Wie weet waar ik ergens een werkplaatshandboek kan kopen??

groeten
Ramon
 
Als je me ff je mailadres geeft zal ik het doorsturen. Als je niet vaak sluitelt of dit altijd laat doen, zou ik niet beginnen met het laten zakken van je voorpoten. En wat die klak betreft, kan vele oorzaken hebben. Kan zo niet oordelen maar denk aan je balhoofdlagers... :?

En Gixxer Addict, mail is on the way!!! :]
 
Ik begin er zeer zeker niet zelf aan. Heb gewoon te weinig verstand van dat soort zaken. Wil in de toekomst wel proberen om meer zelf te gaan doen om zo de kosten wat te gaan drukken maar dat zeg ik al 7 jaar.
Zal ik alleen eerst iets meer kennis moeten vergaren en een aantal boeken.
Ben best technisch aangelegd maar ik ken mezelf :?
Maar de vering weer op de standaard afstelling zetten lukt me nog wel zogauw ik weet wat het is.
Mijn emailadres is fireblade1974@hotmail.com.
In ieder geval vast bij voorbaat dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan