GSX-R 600 Kleppen gesteld, nu NAKS te strak?

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey allemaal,

Voor het eerst heb ik mijn kleppen gesteld van mijn GSX-R 600 K7. Zo n beetje alle uitlaatkleppen waren te strak en 2 inlaatkleppeen. De klepspeling en de tijd van de nokkenas zijn 3 keer nagecheckt. Alles leek in orde.

Nadat alles weer terug gemonteerd werd, startte ik hem voor het eerst. De startmotor draaide moeilijk rond, tevens na het starten hoor je een zoemgeluid als je een beetje gas geeft. Sindsdien heb ik de motor uitgezet en nogmaals alles uit elkaar getrokken.
Klepspeling en timing weer gecontroleerd, alles komt overeen zoals het handboek.

Na wat zoeken op internet hoor ik dat dit probleem bij mensen voorkomt die een manuele NAKS hebben. Te strak aandraaien zou als gevolg hebben dat hij gaat "whinen" als een supercharger. Te slap dan zou je tikken horen.

Ik heb echter nog steeds de OEM naks en het lijkt alsof deze te veel spant.

Filmpje:
Eerste deel: Eerste start zonder airbox.
Tweede deel: Met airbox


Kan iemand mij vertellen waardoor dit komt?
 
Nou net even naar Motorcity Amsterdam gereden. De beste kerel heeft even naar de motor geluisterd en zei dat er helemaal niets mis is. Motor loopt perfect.

Dat beetje getik is normaal want dit is een gsx-r. Die tikken altijd wel. Ieder geluidje eruit halen is onbegonnen werk. Dan kunnen we er een nieuw blok in hangen van 3000 euro.

Bedankt voor jullie bijdrage *O*
 
Nou net even naar Motorcity Amsterdam gereden. De beste kerel heeft even naar de motor geluisterd en zei dat er helemaal niets mis is. Motor loopt perfect.

Dat beetje getik is normaal want dit is een gsx-r. Die tikken altijd wel. Ieder geluidje eruit halen is onbegonnen werk. Dan kunnen we er een nieuw blok in hangen van 3000 euro.

Bedankt voor jullie bijdrage *O*

De ene gixxer die tikt ook meer als wat de ander doet.Wat de een veel vind vind een ander minder en ga zo nog maar een uurtje verder. :+

Ikzelf beoordeelde het A) liever met het kleppendeksel open en keek alles nogmaals na.Zou B) ook een olie wissel gedaan hebben en het filter binnenin eens goed bekeken hebben op resten ijzer en kunstof.
 
Laatst bewerkt:
De ene gixxer die tikt ook meer als wat de ander doet.Wat de een veel vind vind een ander minder en ga zo nog maar een uurtje verder. :+

Ikzelf beoordeelde het A) liever met het kleppendeksel open en keek alles nogmaals na.Zou B) ook een olie wissel gedaan hebben en het filter binnenin eens goed bekeken hebben op resten ijzer en kunstof.
Yes dat heb ik ook gedaan. Geen plasticresten maar wel metaalresten op de magnetische plug. Maar dat had ik de vorige oliewissel ook. Zag er niet opmerkelijk uit. Filter zat niets in.

De 'camshaft journal holders' zagen er ook prima uit. De nokkenassen zelf ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan