Insanity03
MF veteraan
- 10 mei 2012
- 1.875
- 337
Hey allemaal,
Voor het eerst heb ik mijn kleppen gesteld van mijn GSX-R 600 K7. Zo n beetje alle uitlaatkleppen waren te strak en 2 inlaatkleppeen. De klepspeling en de tijd van de nokkenas zijn 3 keer nagecheckt. Alles leek in orde.
Nadat alles weer terug gemonteerd werd, startte ik hem voor het eerst. De startmotor draaide moeilijk rond, tevens na het starten hoor je een zoemgeluid als je een beetje gas geeft. Sindsdien heb ik de motor uitgezet en nogmaals alles uit elkaar getrokken.
Klepspeling en timing weer gecontroleerd, alles komt overeen zoals het handboek.
Na wat zoeken op internet hoor ik dat dit probleem bij mensen voorkomt die een manuele NAKS hebben. Te strak aandraaien zou als gevolg hebben dat hij gaat "whinen" als een supercharger. Te slap dan zou je tikken horen.
Ik heb echter nog steeds de OEM naks en het lijkt alsof deze te veel spant.
Filmpje:
Eerste deel: Eerste start zonder airbox.
Tweede deel: Met airbox
Kan iemand mij vertellen waardoor dit komt?
Voor het eerst heb ik mijn kleppen gesteld van mijn GSX-R 600 K7. Zo n beetje alle uitlaatkleppen waren te strak en 2 inlaatkleppeen. De klepspeling en de tijd van de nokkenas zijn 3 keer nagecheckt. Alles leek in orde.
Nadat alles weer terug gemonteerd werd, startte ik hem voor het eerst. De startmotor draaide moeilijk rond, tevens na het starten hoor je een zoemgeluid als je een beetje gas geeft. Sindsdien heb ik de motor uitgezet en nogmaals alles uit elkaar getrokken.
Klepspeling en timing weer gecontroleerd, alles komt overeen zoals het handboek.
Na wat zoeken op internet hoor ik dat dit probleem bij mensen voorkomt die een manuele NAKS hebben. Te strak aandraaien zou als gevolg hebben dat hij gaat "whinen" als een supercharger. Te slap dan zou je tikken horen.
Ik heb echter nog steeds de OEM naks en het lijkt alsof deze te veel spant.
Filmpje:
Eerste deel: Eerste start zonder airbox.
Tweede deel: Met airbox
Kan iemand mij vertellen waardoor dit komt?