GSX-R 600 SRAD 1998 doet raar in z'n 1 met wegtrekken

HellStorm666

Die hard MF'er
3 apr 2010
563
9
hallo,
Ik heb een raar probleem met m'n '98 SRAD 600.
Als ik (met warm blok) rustig weg wil rijden in z'n 1 dan houd hij heel erg in en dan in een klap heb je wel weer vermogen. Behalve dat dit niet prettig is, is het ook nog gevaarlijk omdat het moment dat het vermogen er wel weer is nooit het zelfde is.

Als hij in houd en ik knijp de koppeling in dan schiet hij ineens door hoog in toeren.
met koppeling in of in z'n vrij kan hij ook zonder raar geluid oid in een keer door hoog in toeren.

Als ik alleen op de motor zit en hard op trek is er niets aan de hand. (4000 á 5000 rpm)
Laag toeren, rustig weg rijden (1500 á 2500 rpm) begint het geklier.

Als ik een stukje rustig rijd en laag toeren houd en in een keer veel gas geef, hikt de motor ook een keer waarna hij wel weer gewoon goed weg rijdt.

wie o wie weet wat het probleem is, of heeft een vermoeden?
Hoe kan ik dit oplossen.

ps. Heb een Leovince free-flow demper en een K&N luchtfilter.
k&n lucht filter zat er bij de koop al op bij de dealer, demper is er ook door de dealer later op gezet.
 
het afstellen van de carburateurs, omdat er een andere uitlaat en filters zijn gemonteerd, is iets anders dan het afstellen wat je in het boek vind.
zet de motor eens op een dynojetbank om de carbs te laten afstellen.
 
wanneer de synchronisatie niet goed staat, kan de motor nooit zo reageren.
of de synchronisatie moet wel heel erg afwijken.


een run op een dynobank waarbij niets word afgesteld, kost ongv 35euro.
wel heb je dan een goed idee hoe de carbs staan afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
nope, heb 4 carb's

Hij's vandaag op de Dynostar geweest.
Alleereerst hadden ze t idee dat ie op 3 poten liep (1 carb verstopt oid)
Daarbij bleek tijdens de meeting dat hij veel te arm liep en het mengselverhouding schommeld echt heel erg.

verder kan ik 98,1 PK op t achterwiel en een geeikte top van 258km/h.
Ga maandag een afspraak maken voor een grote beurt+perfect afstellen.
 
ok, bedankt, zal eens kijken of dat wat oplevert.

Zal zo ook m'n dyno uitdraai hier eens plaatsen.

iemand die mij kan uitleggen hoe ik er voor kan zorgen dat er meer benz. in m'n air/fuel ratio komt?
Carb's afstellen? zo ja, hoe?
 
hier de dyno... de AF komt er zo nog uitvergroot aan.

dyno05062010.jpg
 
Net de deo test gedaan, motor reageert er niet op dus geen valse lucht.
leek me ook al sterk, tussen de carb en het blok zit 5mm oid.

iemand nog andere tips of ideeën die ik uit kan voeren?
 
2 juli wordt er een dynojet stage 3 gemonteerd en daarmee zouden alle problemen weg moeten zijn.
Carb's krijgen dan een Ultra High Sone reiniging en dan wordt de dynojet er op gezet en afgesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan