GSX-R 750, 1992, Watercooled

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
Hallo allemaal,

Ben momenteel de nieuwe eigenaar van een GSX-R750 van 1992. Dit is de watergekoelde versie!
Mijn motor is al voorzien van een dynojet kit, andere uitlaat, kleine knipperlichten, donkere kuipruit etc.
Hopelijk krijgen we nog een beetje motorweer, dan kan er tenminste nog gereden worden, anders alleen veeeeeeel poetsen en in het voorjaar weer de weg op.

Ik ben tevens op zoek naar een goed adres om mijn kuipdelen te laten spuiten (momenteel geen schade maar wel veel ideeen!) dus als er iemand ideeen heeft dan hoor ik het graag!!

Groeten
 
Nee, sorry totaal geen ervaring met motoren :P

Maar je raad het al, wij willen uiteraard foto's zien!
Hoeveel heeft die gelopen, en welke kleuren heeft ie ?

En vele kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst! :]
 
Netjes,

Is toch altijd leuk om mensen te zien/horen die ook "dezelfde" motor hebben. Succes ermee in ieder geval *D

Persoonlijk vind ik die zwart/paarse mooier dan de originele blauw/witte suzuki kleuren. Daarom heb ik er natuurlijk ook zo een :)
 
ik heb 2.5jaar op zo een gixxer van 92 gereden
ik heb het wel naar men zin gehad op die bike
veel mee geleerd :}
alleen ben ik ook wel blij dat ik sinds vrijdag van dat oliezuipend slagschip vanaf ben ;)
 
zwart/paars, ander uitlaatsysteem, dynojet stage 1 kit, en goed afgesteld. Haal bij "normaal"gebruik een verbruik van 1 op 15, bij rustig rijden 1 op 16/17 en bij planken, naja, praten we niet over.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Oja, hij verbruikt bij stevig doorrijden wel een flinke slok olie, als ik normaal rij is er echter niet veel aan de hand.
 
Op dinsdag 16 december 2003 19:33 schreef K.O. het volgende:
.... Ik ben tevens op zoek naar een goed adres om mijn kuipdelen te laten spuiten (momenteel geen schade maar wel veel ideeen!) dus als er iemand ideeen heeft dan hoor ik het graag!!

Groeten

Ik heb goede en betaalbare ervaringen met Motopaint Roland Meerman in Ridderkerk en Motopaint Alphen in.. ehhh Alphen (Gld.). Veel plezier met je ijzersterke GSX-R met overgewicht (in 94 haalde liposuctie er 9 kilootjes af...).
 
Overgewicht compenseren we dan wel weer met wat extra PK's, })

Maar inderdaad, vergeleken met nieuwere fietsen is hij inderdaad aan de zwaardere kant, schijnt tegenwoordig weer een probleem te worden met deze welvaart1 ;)
 
lekker schijt aan hebben dat gewicht, je moet gewoon gas geven :)

Let wel ff op je stuurdemper en je vering, die kunnen intussen een beetje brak zijn, maar dat is vrij makkelijk te verhelpen. En als je een spuiter zoekt, neem dan ff vcontact op met collector, die kan lekker spuiten.
 
Hé Petsch, Born to be a Legend... da's een bekende tekst!! Verwassen t-shirtje waarschijnlijk waar 't op staat?? :+

Enne... 92-ers gixxers zijn goeie fietsen!! 91-ers ook... en 90-ers.... 85-ers t/m 89-ers...heel prettig.... 93 t/m 95-ers ook heel goed... 96 t/m 99 nog meer het betere strakke plasserwerk... 2000 t/m anno nu.... burp.... smullen!!

Keep on Gixxing my friends!!
 
Fiets stuurt zeker super,
zal eens contact zoeken met collector.

Wat betreft vering: achter net een nieuwe veer, 1 jaar oud. Voor 1 1/2 geleden vernieuwd dus dat wil allemaal wel.

Stuurdemper weet ik niet precies, wel erruug groot dus die staat in ieder geval op me verlanglijstje.
 
Yooeoohoee :]
Zelf niet zo lang geleden eene gekocht en altijd pretiig om horen dat er nog voor dat lekkers vallen!
Veel lekkere km gewenst!
 
supermotor rijd goed en ziet er ook nog puik uit,
heb er zelf ook een (paars/zwart) en ben er erg tevreden over.
 
Ik heb ook zeer goede herinnering aan een zwart/paarse GSX uit '92.
Dit is de laatste motor waarmee ik mijn knieen aan de grond heb gehad.
Het was wel een Amerikaans model (dat houdt dus in met oliekoeling).
Ik had deze motor nooit in moeten ruilen |( want met de volgende motor ben ik goed onderuit gegaan. Sindsdien is het toch een stuk minder heftiger het motorrijden.
 
Ik heb ook zeer goede herinnering aan een zwart/paarse GSX uit '92.
Dit is de laatste motor waarmee ik mijn knieen aan de grond heb gehad.
Het was wel een Amerikaans model (dat houdt dus in met oliekoeling).
Ik had deze motor nooit in moeten ruilen |( want met de volgende motor ben ik goed onderuit gegaan. Sindsdien is het toch een stuk minder heftiger het motorrijden.

Amerikaanse 92-ers is restvoorraad 1991 M-modellen die overgespoten zijn of voorzien zijn van 92-er plastic. De yanks zaten nog met zoveel motoren dat de nieuwe waterkoelers importeren economisch niet verantwoord was.

Een beetje à la de GSX-R750 Lucky Strike replica's en GSX-R1100 Yoshimura replica's van 1995 dat overgespoten restvoorraad van 1994 was. Da's tevens de reden dat je in Nederland zo weinig zilvergrijze 94-ers GSX-R750 ziet rijden; die modellen waren niet erg geliefd bij de consument dus zwaar de sigaar toen de Luckies bedacht werden.
 
zwart/paars, ander uitlaatsysteem, dynojet stage 1 kit, en goed afgesteld. Haal bij "normaal"gebruik een verbruik van 1 op 15, bij rustig rijden 1 op 16/17 en bij planken, naja, praten we niet over.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Oja, hij verbruikt bij stevig doorrijden wel een flinke slok olie, als ik normaal rij is er echter niet veel aan de hand.

Ik haal 1 op 10, maar das ook door de uitlaat ...

En die herrie is GREAT :P

Achja...benzine is toch al duur :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan