GSX-r 750 1993 carburatieproblemen?

PurpleSuki

Die hard MF'er
5 jul 2004
304
5
Ruurlo
Ik heb een gsx-r 750 uit 93 die onderin (tot +/- 4000rpm) nogal stottert. Kleppen zijn onlangs gesteld, carbs gesynct. Geen lekken in inlaatrubbers, bezinefilter in tank schoon en ok, vacuumslangen ok.
Is het een kwaal van die fietsen?

Word er een beetje moedeloos van, wat zou het kunnen zijn?
 
Ontluchting al gecheckt, probleem is er eigenlijk al zolang ik de fiets heb.
Echter wordt het wel erger, is er langzaam ingeslopen. Vooral met pasagier merk ik het erg, kunt hem dan natuurlijk (lees:helaas) niet gelijk naar de begrenzer jagen.

Van horen zeggen hoor ik weleens dat ik niet de enige ben, klopt dit? Is dit een kwaal voor de '93 GSX-r?

Afbeelding%20166.jpg
 
is de klacht dat hij stotterd of dat hij erg gevoelig is op het bewegen van de gashendel?? ze zijn inderdaad erg "zenuwachtig" waardoor kleine beweging van de gashendel al voelbaar is in acceleratie.
 
is de klacht dat hij stotterd of dat hij erg gevoelig is op het bewegen van de gashendel?? ze zijn inderdaad erg "zenuwachtig" waardoor kleine beweging van de gashendel al voelbaar is in acceleratie.


Hij stottert (zo voel ik het), echter als ik volgas wegrijd doet ie het niet.
Maar om nou altijd volgas weg te rijden O-)

Ik heb niet het idee dat een van de cilinders niet mee doet, maar dat ie op een van de cilinders minder vermogen geeft.
 
Ik dacht dat ik allang geen OMA meer had, mhhh

Na 2 jaar (weinig) gereden te hebben, wordt het toch tijd dat ik het probleem oplos.

Inmiddels de carbs er af gehaald, en ondekt dat de gasnaalden enigzins "vervormd" zijn.
Je voelt een lichte slijtage. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? En hoe het beste op te lossen?
Dynokit?

De slijtage voel ik ter hoogte van mijn vingers.
full
 
Ik dacht dat ik allang geen OMA meer had, mhhh

Na 2 jaar (weinig) gereden te hebben, wordt het toch tijd dat ik het probleem oplos.

Inmiddels de carbs er af gehaald, en ondekt dat de gasnaalden enigzins "vervormd" zijn.
Je voelt een lichte slijtage. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? En hoe het beste op te lossen?
Dynokit?

De slijtage voel ik ter hoogte van mijn vingers.[afbeelding]

Euh... die foto is nogal onduidelijk, daar is niet veel uit op te maken hoor ;)

Maar als de naalden ingesleten zijn mag je de naaldbuizen ook wel controleren, die willen nog wel eens ovaal uitslijten.
 
zet er gelijk een dynojet stage 1 kitje in. grote kans dat als er iets niet klopte in de carburatie, het gelijk gefixt is, en pakt hij veel beter op in de lage toeren. een K&N filter hielp bij mij ook aardig inde lage toeren.
 
Laatst bewerkt:
Euh... die foto is nogal onduidelijk, daar is niet veel uit op te maken hoor ;)

Maar als de naalden ingesleten zijn mag je de naaldbuizen ook wel controleren, die willen nog wel eens ovaal uitslijten.
wat bedoel je met de naaldbuizen?ik heb n 1100 van 94,en bij mij trillen de ringetjes die me gasnaald op vn plek houden los,is ook gewoon slijtage,dynoset is al besteld,nu nog n paar kleppen vervangen....
 
Hoi hoi ,

plemp die carbs eens in een ultrasoonbadje >> wedden dat er dikke wolken fijn vuil af komen ???

onlangs nog de carbs can zielug hoopje ( zie algemeen topic ) gedaan

die zijn echt brandschoon.
onderstaand een foto van hoe je carbs ECHT schoon maakt en krijgt
dit is mijn ultrasoonbadje met de carbs er in van zielug hoopje.

DSC00341.jpg
 
Het volgende is er naar grote waarschijnlijkheid defect: gasschuiven hebben een ovaal naaldgat, mengbuizen zijn versleten, naalden zijn versleten, en de gasschuifgeleiders zijn versleten.
 
Ik heb er vandaag een Dynojet stage 1 kitje ingezet, wauw

De motor loopt weer perfect, zal hem nog ff synchroon stellen, maar dit is al super.
In het hele gebied geen sputteringen meer te bekennen.

Bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan