Hoi allen,
Ik kan wat hulp gebruiken! Vorige week een Suzuki GSX-R 750 uit 2000 gekocht met 41.000 kilometer op de teller. Heb deze motor een half uur naar huis gereden zonder problemen. Eenmaal thuis ga ik in de middag nog een rondje rijden. Eenmaal bij m'n maatje aangekomen zet ik de motor uit, en start hem weer. Op dit moment gaat m'n olielampje branden en geeft het dashboard FI aan. Ik heb de olie gecontroleerd en heb op deze manier zeker nog een half uur doorgereden (olie lampje brand constant, hij knippert niet) zonder problemen. De motor werd ook niet warm, ook niet bij het rijden door de stad waar ik veel stil stond voor stoplichten.
Ik heb vervolgens de achterkuip eraf gehaald en de dealer mode connector opgezocht. Deze met een stukje draad doorverbonden en de motor geeft foutcode C00 aan - hij geeft dus aan dat er niets aan de hand is. Vandaag heb ik de olie eruit laten lopen, en de motor voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter. Ik start de motor en m'n lampje brand niet meer en er komt geen foutcode op het dashboard. Vervolgens zet ik de motor uit en weer aan, en daar is de foutcode plus het rode lampje weer. Ik heb ook nog een stuk gereden in dealer mode om te kijken of de foutcode veranderd tijdens het rijden, ook dit gebeurt niet.
Ik heb veel gelezen over foutcode C46 die te maken heeft met de setvalve. Het schijnt als je bij K1/K2 modellen het draad van de setvalve weghaalt, je geen foutcode meer krijgt. De setvalve is een onnodig onderdeel (dat heb ik gelezen) als je een aftermarket uitlaat/slip on hebt. Ik heb een slip-on. Nu weet ik niet precies of een 750 uit 2000 onder K1 valt, maar ik heb deze guide -
- gevolgd en de zwart/bruine draad losgekoppeld van de ECU. Dit zorgt voor allerlei andere foutcodes en de motor start niet meer. Ik heb het draadje weer netjes terug gestopt en hij doet het gelukkig weer. Maar m'n FI en rode lampje gaan niet uit!
Hebben jullie nog een idee waar ik het verder kan zoeken?
Ik kan wat hulp gebruiken! Vorige week een Suzuki GSX-R 750 uit 2000 gekocht met 41.000 kilometer op de teller. Heb deze motor een half uur naar huis gereden zonder problemen. Eenmaal thuis ga ik in de middag nog een rondje rijden. Eenmaal bij m'n maatje aangekomen zet ik de motor uit, en start hem weer. Op dit moment gaat m'n olielampje branden en geeft het dashboard FI aan. Ik heb de olie gecontroleerd en heb op deze manier zeker nog een half uur doorgereden (olie lampje brand constant, hij knippert niet) zonder problemen. De motor werd ook niet warm, ook niet bij het rijden door de stad waar ik veel stil stond voor stoplichten.
Ik heb vervolgens de achterkuip eraf gehaald en de dealer mode connector opgezocht. Deze met een stukje draad doorverbonden en de motor geeft foutcode C00 aan - hij geeft dus aan dat er niets aan de hand is. Vandaag heb ik de olie eruit laten lopen, en de motor voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter. Ik start de motor en m'n lampje brand niet meer en er komt geen foutcode op het dashboard. Vervolgens zet ik de motor uit en weer aan, en daar is de foutcode plus het rode lampje weer. Ik heb ook nog een stuk gereden in dealer mode om te kijken of de foutcode veranderd tijdens het rijden, ook dit gebeurt niet.
Ik heb veel gelezen over foutcode C46 die te maken heeft met de setvalve. Het schijnt als je bij K1/K2 modellen het draad van de setvalve weghaalt, je geen foutcode meer krijgt. De setvalve is een onnodig onderdeel (dat heb ik gelezen) als je een aftermarket uitlaat/slip on hebt. Ik heb een slip-on. Nu weet ik niet precies of een 750 uit 2000 onder K1 valt, maar ik heb deze guide -
Hebben jullie nog een idee waar ik het verder kan zoeken?